Jump to content

4 väckor på Bästkusten med Trudelutt.


Lars H.

Recommended Posts

Nå har jeg vært en kveldstur med skipshunden, og da tok jeg turen opp på høyden her der de digre radiomastene står, og for en utsikt mot havet langt nordover og ned mot Kornö! Selvfølgelig glemte jeg å ta med kameraet. Men den turen opp anbefales.

Tdligere ruslet jeg en kort tur utover kaien. De fleste havnene nedover her der det er gjestehavner er tidligere fiskehavner, men det er få steder det fremdeles ligger fiskebåter, men her er det fremdeles litt aktivitet. I dag var det stille, men det er jo søndag. Nå er det fritidshus og feriebåter som dominerer småstedene. Men at det er tidligere fiskehavner, forklarer hvor trygge og gode havnene er.

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Men Svante, det var virkelig trivelig at du dukket opp på kaien før vi dro til Fiskebackskil. Takk for en hyggelig samtale, og spesielt for de to boksene med reker fra din bedrift selv om jeg er sur pga. at dere svensker har tatt hermetikproduksjonen fra Stavanger!

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sådant får msn inte skratta åt

Ber så hemskt mycket om ursäkt :saint:

 

Men Svante, det var virkelig trivelig at du dukket opp på kaien før vi dro til Fiskebackskil. Takk for en hyggelig samtale, og spesielt for de to boksene med reker fra din bedrift selv om jeg er sur pga. at dere svensker har tatt hermetikproduksjonen fra Stavanger!

Også jeg som kjøpte håndpillede reker fra Engelsviken på Rørø :cryin: . Jeg kunne jo heller støttet en Baatplassen.no bruker i stedet.

Link to post
Share on other sites

Hvordan batteriene fungerer, vet jeg ikke før om 8 - 10 år. Og ja, jeg fikk en god pris hos Bema i Oslo. Det er bare å være positiv i mail og telefon, så ordner det meste seg.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

OK - to bekjente skal kjøpe x antall batterier ser du. Jeg tenkte kanskje du allerede hadde laget kurver for utlading og karakteristikk :) Var litt ute etter hvordan spenningsfallet var under forskjellige belastninger - noen batterier ligger lenger ned enn andre mht spenningen under lik belastning..

Link to post
Share on other sites

Ja, dette var et greit spørsmål med et kort svar og ikke utidig kverulering og forsøk på å avsporing. Håper det er et greit svar, og jeg ønsker ingen kommentar fra deg ugla på det. Kan du være så snill å holde deg langt unna denne tråden? At du forfekter fortreffeligheter med naturhavner, er helt greit. jeg har stor sans for å ligge i naturhavne, og har brukt slike havner utallige ganger i mitt båtliv som startet i 1987. Kos deg og ha det bra der du trives, så kan jeg og fruen kose oss der vi er. Ha en trivelig aften.

 

Lars H.


Noen ganger sitter Lars H i ett glasshus. :)

Ja, men kan en ikke få bli der? Glass må vel ikke nødvendigvis knuses? ha en god aften du også.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

 

 

Konsekvent?

Jag har nu läst ca 210 (nästan alla) av surugglans inlägg och kan inte hitta ett enda som ärpossitivt och har glädje. Hur gidder han. Att en man kan bli så sur och bitter. Surugglan starta en egen surline där du kan sitta och spy dina sura kommentarer och fördärva inte alla andras glädje ich trivsel.

Link to post
Share on other sites

Ja, turen gikk utmerket og vi brukte drøyt 3 timer. Nå ligger vi med linefortøying og det er tid for lunch med loff og reker!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi blir ute denne uken og to uker til. Har sett litt på værmeldingene fremover, og det er en del vind. Så det er mulig dette er det sydligste punktet for oss i år. Men hvor vi er, er ikke så viktig. Vi koser oss der vi nå til en hver tid måtte befinne oss. I dag har jeg hatt en lang prat med roger-jo som også ligger her i Skärhamn.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har stor glede av å lese denne tråden, og vil bare komme med ønske om at dere fortsetter til tross for avsporingene.

 

Vi var et par dager unna å være samtidig i Strømstad :-)

 

God seilas

Selv fortsetter vi sydover fra Stavern i morgen.

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Link to post
Share on other sites

Beklager at jeg har vært litt fraværende i tråden. I Fiskebäckskil glemte jeg å ta bilder, men nå ligger vi altså i Skärhamn. I dag er det den første dagen på to uker vi har hatt litt regn på dagtid, men nå har det lettet. Havnen er faktisk ganske full, og nå nettopp kom det inn et drøss seilbåter som har deltatt i svensk mesterskap i seiling, se det siste bildet.

bilde

webcam fra båten

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...