Jump to content

Får ikke laste ned kjøpt kart etter oppdatering av iSailor


Knut T.

Recommended Posts

Det kom oppdatering av iSailor i dag. Det ble gitt beskjed om at kartet som er kjøpt, måtte lastes ned på nytt via RESTORE knappen etter at programmet var oppdatert. Problemet er at ingenting skjer når restore knappen trykkes, utenom at jeg må skrive inn passordet for App.store. Har iSailor både på iPad og iPhone, og dette er likt på begge. Noen andre som har prøvd å oppdatere?

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post

Har ikke oppdatert selv ennå, men har opplevd tidligere at kart har gått svært seint å laste inn fra iSailor. Virket som det ikke skjedde noe. Så gjorde jeg det på nytt og lot padda stå koblet i laderen og til wifi-nett (raskere enn 3G'en). Etter en lang stund, tror det var snakk om timer, ble endelig kartet lastet inn. Så ville prøvd på nytt og la padda stå på noen timer før du eventuelt gir iSailor en tilbakemelding.

Link to post

Fikk akkurat denne meldingen fra Transas:

"Dear clients,
Our server is overloaded due to simultaneous chart restoring by thousands of customers around the world. We are sorry if you were not able to restore your charts and are working hard to resolve the issue.
According to our internal procedures we have tested this situation several times before the release, but could not avoid this risk in the real time.
You will get all of your charts as soon as possible! If not urgent please try to reload in 24 hours."

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post

Enda en melding fra iSailor:

 

Subject: "We ask for the worldwide collaboration"

"To any customers who have recently faced issues with restoring the charts,

Our technical team has evaluated the situation caused by the recent iSailor update. The update matches iOS7 requirements for the App developers. Apple's policy is due on 18 September 2013 so we do not have a chance to revert the process.
The good news is that all purchased charts will be restored and will reach your iPhones/iPads! Our server is currently overloaded with the number of simultaneous uploads from customers across the world so this is taking time to do.
So we kindly ask for your worldwide collaboration right now.
If you are based in the EU only, please, start uploading your charts today. Otherwise, please, wait for the next message from us within 24 hours.
Thank you for your recent emails on Support@isailor.us. We are dealing with the issue.
Kind regards,
iSailor team
Transas iSailor Support Team
support@isailor.us

"

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post

Denne meldingen dukket opp i innboksen min kl. 2200 på fredag den 13:

 

Subject: "Urgent message from the iSailor team"

 

- - - - - - - - - -

 

"Dear iSailors,

As you know we have recently experienced technical issues with the limitation of our server capacity. Unfortunately this was caused by simultaneous chart restores across the world over the last 2 days.
Our analysis today shows that the server is still highly overloaded.
In order to address the issue we have set the iSailor App in a temporarily unavailable status at the AppStore. This means that iSailor v.1.5.5 and v.1.5.4 will not operate for the following 18 days.
We are taking these actions to rebuild our server and extend the capacity so that we can enable the smooth operation of iSailor chart restores without termination for every customer across the world.
We can still enable chart restores in urgent cases. Please, contact us directly at SUPPORT@ISAILOR.US. We have extended our Support team and will be dealing directly with every case depending on the urgency.
We apologize for any inconvenience caused over the past 2 days and please rest assured that we are dealing with this as a matter of urgency.
All charts will be restored.
Thank you for your continued cooperation and support.
iSailor Team"

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post

Har fått lastet ned kartet på iPhone'n, men sliter fortsatt med å få kart på iPad'en.

Har dessuten funnet en bug. Kan ikke få til å forandre på "Average speed" ( gjenomsnitts fart) i rutene som jeg har laget. Nytt er at jeg kan legge in avgangstid i ruten for å se ankomst tid, men dette blir jo helt feil når jeg ikke kan legge rett hastighet på båten. Når det gjelder dieselforbruk vil jo dette også bli feil.

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post

Etter en del prøving, fikk jeg lastet ned kartet på iPaden. Måtte slette iSailor appen, og laste den ned igjen før jeg fikk RESTORE knappen til å virke. Fannt også etterhvert ut hvordan jeg kunne forandre på gjenomsnitts hastighet. Måtte inn på ruten og klikke på waypoint. Der kan en legge hastighet for hver enkel legg, eller samme hastighet for alle. Der kan en også sette cross track distance, som er nytt i denne oppdateringen.

Redigert av Knut T. (see edit history)

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...