Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei

Som emnetittel sier, så vurderer jeg å gå til anskaffelse av en større båt til å bo permanent i. Jeg er ikke seiler. så det er motorbåt jeg ser etter. Pris vil være opp mot 1.3 mill ca.. flybridge vil jeg gjerne ha, men ikke noe krav.

Bør og være reg i skipsregisteret.

Størrelsen er og litt variabel. Kan jo hende det finnes større båter, eller mindre som passer. Jeg har ikke hastverk. Bor for tiden i min Nw 900, å trives svært godt.

Men har innsett at jeg trenger noe mere plass

Kan dere hjelpe meg i søket?

 

Link to post
Share on other sites

Nå har ikke jeg tenkt så nøye over hva man trengs i en bobåt, men jeg satt og så litt på Finn her nylig. Da jeg så denne tråden kom jeg til å tenke på denne. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=45831875

 

Kanskje litt over budsjettet ditt, men du kan sikkert prøve deg på et bud. Den ser i alle fall ut til å ha det meste. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Har vært om bord i den pilot housen Finnmarken henviser til, og kan bare si, det er rene leiligheten..men store salongvinduer gir stort varmetap om vinteren..

Hvordan er tilstanden på denne da? Jeg viste den til kona, og hun ble litt lysten på å leie ut huset og flytte i den. Det er jo en gammel båt. Hva tror du Ida Marie III man kan få den for?

 

Neida, det blir nok ikke noe av i denne omgang for vår del. Ta den du Bjørn. Det er vel bare å prøve et bud på 1, 2 mill?

Link to post
Share on other sites

Hvordan er tilstanden på denne da? Jeg viste den til kona, og hun ble litt lysten på å leie ut huset og flytte i den. Det er jo en gammel båt. Hva tror du Ida Marie III man kan få den for?

 

Neida, det blir nok ikke noe av i denne omgang for vår del. Ta den du Bjørn. Det er vel bare å prøve et bud på 1, 2 mill?

Har 2 bekjente med identiske båter av den annonserte, det er de jeg har vært om bord i. En får virkelig følelsen av å være i en leilighet..

En annen bekjent av meg har en Trader 52, den virker faktisk ganske mye trangere...

Hva du får den for Finnmarken...tja, alle må nok redusere pris i disse ulvetider, gjelder nok den annonserte også

Link to post
Share on other sites

Jeg syntes den virket så trang i pilothouse.. :-) stemmer det.. jeg ser for meg at jeg bruker den plassen mye. ?

Meget god plass på broen på den Baylineren, sofa krok og greier, og åpen gang rett ned til salongen akter, og dør opp til flyen rett over..

Du bør nok kikke på båtene, er ikke alltid bildene viser virkligheten. Synd jeg ikke er hjemme, så kunne jeg sjekket den Neptuner for deg. Ligger ikke langt fra meg..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...