Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Jeg tror kanskje ikke at tidspunktet er så avgjørende. Nå på vinteren er det få båter ute for salg og få som vil handle. På våren/sommer er selvsagt utvalget større, men også flere kjøpere.

 

Jeg tror det uansett er kjøpers marked, kanskje spesielt på båter i den størrelsen/prisen. Mitt inntrykk når jeg leser annonsene er at man kan få store båter veldig billig. Har du sett på den P 435 (tror jeg det var) i Grimstad?

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett den i Grimstad. Men den har bare to kabiner.. desverre. Fin båt ellers. :-)

Når det gjelder salg av gamle båten er det selvfølgelig en mulighet. Problemet er ikke verre en at jeg må flytte inn på barnerommet en stund. Men uten tvil er det enklest for meg å bytte fra den ene til den andre. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett den i Grimstad. Men den har bare to kabiner.. desverre. Fin båt ellers. :-)

 

Ser skikkelig fin ut på bildene i alle fall. Ligger den på gjestebrygga i Grimstad. Teknisk tilstand var kanskje også bra?

 

Kunne godt ha hatt en slik, :thumbsup: men jeg er skeptisk i forhold til hvor store utgifter en slik båt kan gi. I tillegg så har jeg ikke egnet båtplass.

 

Men du skriver at du bor i Nord West 900. Hvordan fungerer det nå på vinteren i forhold til varme, kondens osv.?

Link to post
Share on other sites

Tror den ligger ute ved båtsenteret. Jeg var med redningsskøyta. . Å så den lå der.. ikke vært ombord.

I Nordwesten har jeg det bra. Det går greit med kondens bare jeg holder vinduene rene for snø. Varme holder jeg med ebern. Å en vifteovn. Er ca 24 grader inne her nå.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Den 435'en kan jo enkelt lages om til 3 kabinen ved å ta i bruk dinetten som soverom. Sett opp en vegg eller bruk forheng.

 

Kk

Du vil bli drittlei den skrå skyvedøra fra akterdekket på en 435. Så fort det duskregner litt må døra igjen


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Ja men på Nordwesten har du vel full kalesje bak? Min ening er at du er helt avhengig av å ha den ekstra uteplassen du får under akterkalesjen på en "vanlig" FB-båt. Denne kan du fint varme opp en kald vinterdag og her kan du ha støvler,klær etc.. På en 435 med ac mister du denne muligheten, da må du dra med deg alt rett inn på teppet


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...