Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Vist du er tilfreds med utsikten? Sett deg eit par timer med kaffekoppen i salongen i alle båter du vurder. Normalt nyskjerrig så ser du ut på forbipasserende og anna trafikk med eit halvt øye, minst.

Nydelig båt princess, men det er triveligere å se annet en egen innside. Du skal pante og betale i mange år. Ville holdt meg en stund (par mnd) til slik at valget er trygt.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Spennende tråd og fine båter!

 

Kjører forbi P-480´n av og til. Ser skikkelig "grom" ut på avstand. Har ikke vært om bord.

 

Viktig poeng fra Sæbø:

"Vist du er tilfreds med utsikten? Sett deg eit par timer med kaffekoppen i salongen i alle båter du vurder".

 

Få gjerne et par overnattingsdøgn om bord også før kontrakten skrives.

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Her har du en bobåt!

 

Klassisk engelsk motoryacht 1969. Dette er en trebåt som er bygd av regnskog matriel. iroko skrog, og teak dekk, overbygget er fineer dekket med aluminium. Bytet eksos rør for tre år siden. Malt skroget til kvar sesong. Båten har to salonger, bysse, fire lugarer og tre bad. Det er to badekar og ein dusj. Den har eit straumagrigat som heiter Onan og er på 12 KW. Det er to Volvo Penta MD100A motorer, det er 145 hk på kvar av dei. Båten er registrert i Norsk skipsregister. Den er 76 bruttotonn. Kan kjøres på D5L. Har nett hatt den på land, og hatt på nytt botnstoff og nye anoder.

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Det var en veldig vakker båt. Nydelige linjer. Men trebåt er ikke noe for meg desverre. :-)

Sæbø, den er nok dessverre for dyr. :-) budsjett er ca 1.3. . Men driver å lokker på meg selv med den Princess P 440.. :-) men holder og en åpning for neptunusen. . :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...