Jump to content

Navionics Boating HD 2014-app på Samsung Galaxy Tab2 10.1"


Seastar

Recommended Posts

Er det noen som vet hvorfor det er så mange flere funksjoner på IOS enn Android? Jeg savner spesielt "Nav module" hvor man får diverse data om planalgt rute som f.eks ETA, DTG, CTW etc. Det er nesten så jeg føler meg litt diskriminert for å ikke ha "fulgt flokken" og kjøpt Apple...

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei og fortsatt god sommer....... :sailing:

---------------

Versjonsnr. per dato på min Nettbrett-app Boating HD er 4.1.1

 

Håper bare at de også snart leverer funksjonen "Kurs opp" når det gjelder kartvisningen, slik at det ikke bare blir med lovnader og fint prat! :yesnod::thumbsup:

 

 

 

Hei!

Fikk i dag følgende svar fra Navionics, så det høres jo ut til at de arbeider med saken, - samt meget bra at de er seriøs nok til å svare på epost forespørsler.

 

 

Dear Mr XXXX,

 

Thank you for contacting Navionics. We apologise for the delay in response, due to the high volume of emails being received at this time.

 

We are aggressively working to integrate these features on our apps and we expect they will be available soon. However we do not have a precise date of when this may occur.

 

New exciting features will be rolling out soon! Keep following us on Facebook and our website for the latest news: http://www.navionics.com/en/mobile-pc-app

 

If you have any other question, please do not hesitate to contact us again.

 

Best regards,

Navionics Customer Service

 

**IMPORTANT: Please reply directly from this email message in order to associate your response to your Navionics case number and to keep all correspondence together. DO NOT START A NEW EMAIL.

 

 

Har ellers bare gode erfaringer fra sesongen så langt med denne appen i "to-spann" med min stabile og gode OpenCPN 3.2.2, som hoved navigasjons-installasjon :yesnod::thumbsup:

 

Seastar :sailing:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Er det noen som vet hvorfor det er så mange flere funksjoner på IOS enn Android? Jeg savner spesielt "Nav module" hvor man får diverse data om planalgt rute som f.eks ETA, DTG, CTW etc. Det er nesten så jeg føler meg litt diskriminert for å ikke ha "fulgt flokken" og kjøpt Apple...

 

Hei Arnie

Min Navionics app, - Boating HD, - på mitt Galaxy Tab2 nettbrett (Android) har stadig kommet i forbedrede versjoner og den siste per dato er ver.: 4.2!

 

Da kom det med "verktøy-knapp" for bl.a. avstandsmålinger!

 

Likedan kan man nå for kr. 35,- kjøpe en helt nyutviklet "Nav Module"

 

NB!

Tidligere har jeg kjøpt tillegget "Advanced Map....", og jeg legger merke til at jeg også får gratis oppdateringer med jevne mellomrom på denne nå meget bra og ajour kartutgaven (nå også med Sonarkart-valg) de leverer sammen med denne Navionics app'en.

 

Jeg er meget godt fornøyd med hvordan det virker til det (ekstra) behovet jeg bruker den til som et supplement til min faste OpenCPN konfigurasjon om bord, og så er den jo så enkel bare å ta med seg til f.eks. bruk i andre båter o.l. :yesnod::thumbsup:

 

Ship o' hoi :sailing:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Får man fortsatt bare "nord opp" i HD versjonen?

 

Savner muligheten for å plotte en rute på Webappen og overføre til tablet.

 

Hei

 

"Kurs opp" valget er nok like rundt hjørnet, hvis man skal tro på hva utviklerne har svart meg......, det er en del forberedende forandringer i koden som har vært rullet ut foreløpig etter hva jeg har forstått, - så det kommer nok om ikke lenge skal du se!

 

Vedr. plotte en rute på Webappen:

Det er nok mange ting jeg ikke har satt meg inn i her ja, så dette kan jeg ikke noe om...., men det høres jo ut som en fornuftig funksjon!

 

Forslag:

Send de en forespørsel (se epost-adresse i app-menyen) på det du ønsker, slik at de kan implementere slike gode ideer etterhvert......!

 

God helg til deg! :thumbsup::flag_bp:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hvor er blitt av Navionics appen? Jeg har prøvd å søke etter den i flere dager nå og finner den hverken på android telefonen eller på Ipaden... Oppdaterer de eller hva skjer?

Navionics la ut en oppdatert app 28.10. 14. Men ser nå at den er fjernet fra googleplay igjen.. Merkelige saker.. Tips: Sørg for å ha to forskjellige navigasjons-apper. Norgeskart-appen f.eks. Helt gratis i motsetning til Navionics boating.. Samt alltid oppdaterte kart rett fra statens kartverk.

Link to post
Share on other sites

Dette gjelder vel bare versjonen uten HD? Eller har det kommet en oppdatering, som gir denne funksjonen?

Jeg bruker Europa HD. Fungerer hos meg.

Jeg driver tester ut trådløst ekkolodd inntigrert i Navionics. Utrolig spennende saker. Ca 150 dollar fra US.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker Europa HD. Fungerer hos meg.

Jeg driver tester ut trådløst ekkolodd inntigrert i Navionics. Utrolig spennende saker. Ca 150 dollar fra US.

Hm.. Har begge med og uten HD. Uten HD holder man inne "GPS-knappen" og da roterer kartet etter hvordan man holder telefon.(Bruker det el.kompasset i telefonen/nettbrettet). Men klarer ikke å simulere det samme med HD-versjonen. Men det fungerer kanskje når man beveger seg i en bestemt retning?

 

Spennende med ekkoloddet, fornøyd så langt?

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Hei og God Påske!

 

Jeg reiste sjøveien til Bergen forleden dag, og hadde som vanlig med meg altmulig brettet.

 

Stor var overraskelsen over at Navionics nå har fått implementert kurs opp funksjonen i kartvisningen i en av de siste oppdateringene, og hele app'en virker jo meget bra hele veien nedover med tracking på, jeg ble imponert over de siste kartene og nøyaktigheten i leiene ned mot Måløy, via Florø og videre gjennom Steinsundet osv.

 

Meget bra......., og nå altså også med "Kurs opp" valget implementert blant mange andre forbedringer i de siste oppdateringene av denne Navionics Boating HD appen beregnet for nettbrett.

 

Fortsatt God Påske!

 

Seastar

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I tillegg til kartplotter ombord, bruker jeg også flere kartsystemer på nettbrettet med kurs opp. Navionics Boating HD er ok, men alt for mye "plutselige skjær". Plan2Nav, ganske grei, men lit for mye blått ift C-Map på plotter. Gule Sider På Sjøen veldig oversiktelig. men synes allikevel at SeaPilot med Internet AIS, er mest oversiktelig. Har forøvrig AIS på VHF og radar ombord.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

I tillegg til kartplotter ombord, bruker jeg også flere kartsystemer på nettbrettet med kurs opp. Navionics Boating HD er ok, men alt for mye "plutselige skjær". Plan2Nav, ganske grei, men lit for mye blått ift C-Map på plotter. Gule Sider På Sjøen veldig oversiktelig. men synes allikevel at SeaPilot med Internet AIS, er mest oversiktelig. Har forøvrig AIS på VHF og radar ombord.

Hei, har du alle disse plotter-programmene lastet ned på samme brett ? Ingen problemer med at de kan virke inn på hverandre ?

Jeg har Navionics Boating Europe HD, Gule sider på sjøen og C-map plan2 nedlastet. De har alle sine spesielle fortrinn, men jeg bruker vel helst Navionics. Har lyst å prøve SeaPilot, men har vært redd at det kan bli for mange plotter-programmer som kan lage tull for hverandre. Har du merket noe kluss ?

Link to post
Share on other sites

Ikke noe kluss med flere kartprogrammer på samme nettbrett. Kjører de ofte samtidig for sammenligning. SeaPilot er vel den som likner med de som brukes i kommersiell skipsfart.

 

Sakset fra SeaPilots webside;

 

Om Seapilot

 

Seapilot ble grunnlagt i 2011 og fikk raskt en prominent posisjon blant navigasjonsappene. Seapilot-appen baseres på funksjonalitet og utforming med kommersielle sjøfartsstandarder for elektronisk navigasjon med digitale sjøkart.

 

Seapilot var verdens første navigasjonsapp som innførte funksjoner som AIS-data og AIS-vær i sanntid, noe som gjør det enkelt å se andre båters bevegelser på sjøkart. Dette har gjort Seapilot til en av de mest populære navigasjonsappene, og den er blitt kåret til den mest lønnsomme appen på Apples App Store.

 

Seapilot er tilgjengelig for iOS, Android og Windows. I tillegg til navigasjonsappen har Seapilot også Wi-Fi-transpondere og GPS-kompass, slik at du kan motta AIS-data og GPS-kurs og –posisjon trådløst til Seapilot. Du trenger derfor ikke være tilkoblet Internett for å motta AIS-informasjon.

 

Seapilot er i dag tilgjengelig i 20 land og har filialer i Sverige, Nederland og USA.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

For de som vil prøve seapilot kan man nå laste ned en 36 timers fullversjon for test. Jeg har brukt Jeppesen Plan2nav noen sesonger nå, og har likt den godt, men der mangler dybdeanvisning over skjær. Kun markert med et kryss. Har nå sammenliknet rs-appen, NaVida, Plan2Nav, Navionics og Seapilot på galaxy note 10.1, og synes Seapilot utvilsomt gir det beste inntrykket.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Hei og God Påske!

 

Jeg reiste sjøveien til Bergen forleden dag, og hadde som vanlig med meg altmulig brettet.

 

Stor var overraskelsen over at Navionics nå har fått implementert kurs opp funksjonen i kartvisningen i en av de siste oppdateringene, og hele app'en virker jo meget bra hele veien nedover med tracking på, jeg ble imponert over de siste kartene og nøyaktigheten i leiene ned mot Måløy, via Florø og videre gjennom Steinsundet osv.

 

Meget bra......., og nå altså også med "Kurs opp" valget implementert blant mange andre forbedringer i de siste oppdateringene av denne Navionics Boating HD appen beregnet for nettbrett.

 

Fortsatt God Påske!

 

Seastar

Hvilket nettbrett har du? Sliter fortsatt med "kurs opp", på HD versjonen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...