Jump to content

oversettelse fra svensk.........

kointa

Recommended Posts

sitter å leser i bloggen til min 50 år gml båt-og dokumentasjonen forteller at den ble bygd i Motala 1962, og kostet 30 000,-SKR- men oversettelsen jeg ikke klarer å finne ut er :

Kahytten er foret innvendig med "perstorpsplatta" ? forøvrig et materiale som har holdt seg svært godt i over 50 år.

Og båtbyggerens navn var Henrik og han bygde mange båter som er merket med en delfin som har en øgle på halen. Men tror jeg kanskje bør kontakte noen i Motala som kan gi meg historien om denne båtbyggeren, om ikke noen her på BP har kunnskap om svenske trebåter.

Det svenske lærer paret som fikk bygd båten var ihvertfall ivrige båtmennesker, etter en gjennomgang av bloggen hadde de i perioden 1962, til 1985 , 17 turer til Tyskland, (og ble ene året "jaget" av marinen fra DDR )

De hadde disse årene et gjennomsnitt på 85 overnattingsdøgn og ca 1400 nM hver sommer , noen av årene la de båten på vinter opplag i Freisburg, Tyskland.

Og etter å ha lest hele bloggen kan jeg også konstatere at det var dårlig vær på den tiden også.

Redigert av kointa (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...