Komodo Svart 16.April.2014 Del på Facebook Svart 16.April.2014 Må si du har guts som går på et slikt prosjekt! Likte for øvrig måten du har rigget deg til med provisorisk hus, bare det er jo en jobb i seg selv Det blir spennende å følge dette videre, fortsett med detaljbilder, det liker vi Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
fernanda Svart 25.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2014 Takk for det Komodo, joda, jeg har vel vanskelig for å se begrensinger, bare muligheter... Har slitt med det flere ganger, går på en smell stadig vekk med tanke på tidsforbruket, men på den annen side får en ting gjort på denne måten. Godt jeg har tålmodig familie... Morten83, ja jeg ligger ytterst på A brygga, hvilken brygge ligger du på? Kanskje vi sees der en dag? Det er bare å stikke bortom en dag du er nedom, bare hyggelig det vet du Blir litt i røsk og napp disse oppdateringene, men allikevel... Jeg har nå fått støpt ferdig babord side, ned mot dørken. Skar til aluminiumsplater som jeg vokset med formvoks 3 gode lag, poppet fast til båten og støpte i mot. Spennende når jeg skulle fjerne platene igjen, for å se om de slapp støpen, men det gikk over all forventning. Jeg brukte kun 3lag formvoks og ikke slippmiddel. Ferdig støpt babord side... Bakveggen hengt opp, som dere ser har jeg laget noen små klosser som mellom stykke i topp av lektene. De av dere med skarpest syn, kan se en liten kant i overgangen mellom øvre og nedre del på 25mm, og det er samme tykkelse som mellom stykkene er skåret ut på. På denne måten får jeg samme vertikale helling som den øvre platen.... Den sorte bakveggen er en ferdigstøpt plate med 4 lag 450 duk, denne er så fleksibel at jeg fint klarer å bøye den for å følge opprinnelig bue. Denne platen limes opp med Krystamer i overgangen, og deretter støpes overgangen, samt endeveggene sammen med 10lag 450 duk, og 20 cm overlapp hver vei. Alle steder det skal støpes mot original båt/gammel glassfiber, primes det med G4 primer , som skal sikre optimalt vedheft. Dette gjøres minimum 1 time og innen maksimalt 4 timer etter støping. Jeg valgte å bruke ferdigstøpt plate for å få en glatt finish utvendig, uten å måtte foreta mye støping fra baksiden, pga. plass og tilgjengelighet. Deretter avsatte jeg en linje for dørken på den nye bakveggen, vha. siktesnorer. Dørken på båten er helt rett i båtens lengde retning, og jeg valgte da å bruke snor. I mangel av ekstra hender, valgte jeg å binde snorene fast til undersiden av et vater, slik at snorene lå ned mot dørken i fremre del, så la jeg den nedpå original dørk ved kutt stedet, og fikk da høyden på ny bakvegg. Deretter flyttet jeg ColaSnorVateret litt sidelengs, får å kunne gjøre dette tvers over hele båtens bredde. Regner med en del økonomisk godtgjøring fra CCC etter denne reklamen, den er ikke bare god å drikke, men egner seg også godt som verktøy, og ikke bare for å fjerne rust... Noe støv har det jo blitt i løpet av denne jobben.... sjøvannsfilteret er egentlig helt svart... I helgen regner jeg med å få støpt bakveggen ferdig, samt tilpasset dørken... Skal på danseforestilling til jentungen på søndag, så får ikke jobbet hele helgen, men allikevel... God helg Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post Share on other sites More sharing options...
SoBo Svart 25.April.2014 Del på Facebook Svart 25.April.2014 Meget bra arbeid Fernanda. Moro å se hva du får til Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post Share on other sites More sharing options...
Havlengt Svart 25.April.2014 Del på Facebook Svart 25.April.2014 Hei Fernanda! Eg ser at det er uorginale motorar i båten din. Forstår det slik at du kjøpte båten etter at dei vart skifta ut, men spør likevel; Veit du kor mykje som vart demontert av innredning ev. bakvegg for å løfta ut / inn motorar og gear? Eg vurderer å løfta ut mine motorar til vinteren, men ser at det er nokså marginale klaringar... Set pris på erfaringar her, enten dine eller frå andre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
fernanda Svart 25.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2014 Takk for hyggelige tilbakemeldinger SoBo. Alltid hyggelig med respons. Må samtidig benytte meg av muligheten til å bøye meg i støvet for det du har gjort og fremdeles gjør på din flotte skute. Det blir jo bare knall bra. Moro å følge slike tråder. får mange flotte ideer. Når det gjelder motorene er Vilje utstyr med sitt tredje motor sett. Hun ble født med 40 motorer og hadde de et år, før eierne fant ut at de ville bytte til 41 motorene for mere power. De levde hun antagelig godt med frem til hun i 2000 fikk nye KAMD 44 EDC. Jeg mistenker at disse har fått lite stell de siste 3 -4 årene før jeg overtok. De ble samtidig brukt mye, jeg har derfor kikket litt på muligheten for å få de ut for en full opp shining. Tror det skulle være rimelig greit å få de ut, men du må ut med aktre og babord del av salongen, det ser ut til å være relativt enkelt, samt skru ut skyvedøren. Tror du ikke trenger å demontere hele akterveggen, kun skyvedøren. Mulig du også må skru av manifold++ for å få motorene litt smalere, men så nøye har jeg ikke kikket på det. antar at det skal være et greit og overkomlig prosjekt. Du må selvfølgelig også ha med deg en som er flink til å kjøre kran, for å hente motorene inne i hytta... Kjør på Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post Share on other sites More sharing options...
Havlengt Svart 25.April.2014 Del på Facebook Svart 25.April.2014 Har gjort same vurderingane som deg med tanke på demontering, men er usikker på om det går an å demontera kun skyvedøra og la den faste glasdelen stå igjen. Viss det er kurant så opnar det seg ( bokstaveleg talt ) Viss heile karmen må ut så blir det verre, det er rikelig med sikaflex der... Vurderte også å demontera pantry for å få meir plass, det vil iallefall vera aktuelt viss det ikkje går an å ta døra ut av kassetten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
fernanda Svart 6.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Føler meg ganske trygg på at det skal gå greit å ta ut døra. Det er ingen tegn til at byssa har vert ute, men jeg ser at salongen har vært demontert. Regner derfor med at det er slik det ble gjort. Jeg skal også ta ut døra mi, etter hvert, har et urundt hjul i underkant av døra, som irriterer meg litt... Men det blir ikke før om en stund... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post Share on other sites More sharing options...
Havlengt Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Satsar på at du har rett ang. døra. då vil det løysa seg.... - Korleis går det med port-prosjektet? Du har det vel travel der skal båten komma på sjø før sommaren? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
fernanda Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 Hehe, ja nå har jeg prioritert tiden til å jobbe i båten, så det har ikke blitt så bra med oppdateringene her inne dessverre. Jeg ser at dette skal holde med hårfin margin til ferien, men det er bare å stå på videre. Jeg er nå ferdig med å støpe alle sider, lappe inn alle steder hvor jeg har kuttet, så nå er jeg i gang med dørken. Den ble ferdig tilpasset i går kveld, og skal limes inn med Krystamèr i kveld, er planen. Må bare ta et bad i sjøen først, da jeg er utfordret på Face... Har egentlig ikke helt sansen for dette kjenner jeg nå, midt i båtjobbingen, men hva gjør en ikke for å redde ansikt og skinn... ? Tror ikke jeg kommer til å bringe denne videre, hvis ikke noen av dere gjerne vil ha den... ;-) Uansett, her er det noen bilder over hva som har blitt gjort den siste tiden. Har hatt en drøy uke vekk fra prosjektet også, men nå er det full fart igjen... Aluminiumsplate som det støpes mot.. Denne er vokset med tre raske lag med formvoks og poppet på plass. Løsner overraskende lett, uten slippvoks... Underdelen ble støpt dagen før, og arbeidslampa står igjen og lyser bak. Plata sett fra en annen vinkel... Aluminiumsplata fjernet , siden ferdig støpt, og dørken lagt på plass, for prøvemontering... dørken rettes opp med, svakt fall forover, mot kanalene til selvlensingen, så det ikke blir liggende vann igjen i hjørnene... Rett vinkel funnet, spalten mellom luke og original karm kiles opp for å bli rett, nå gjenstår kun rengjøring og fastliming, og deretter støping på begge sider. Skal også ha på plass noen avstivere under for å unngå at jeg må ha en bjelke ned mot bunn av skuta... Hele dørken på plass. Kjenner jeg gleder meg til å få denne på plass. Da kan jeg skjære ut portåpningen. Tror dette blir bra, nå ser jeg også hvor mye de ekstra 33centimeterne innvendig gjør på plassen. Positivt overrasket. Dette blir bra. eneste bekymring er nå finishen. Er redd det blir en tidkrevende oppgave, og vi er midt i mai allerede, så jeg kjenner presset... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post Share on other sites More sharing options...
SoBo Svart 12.Mai.2014 Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 Ja her er det lagt ned utrolig mye arbeid, kan jeg se. Blir knallbra Fernanda Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post Share on other sites More sharing options...
Joel Christensen Svart 12.Mai.2014 Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 Heite.. her var det mye inspirasjon å hente! Ny på forumet i dag, etter å ha lurket rundt en stund. Støping og 'custom' jobb virker mye mindre skremmende når man har sett det i action som det her! Stående applaus fra denne ferske båteieren hvertfall! Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nimba Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 Hei & Hå Hvor i all verden er forsettelsen Fernada ? Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post Share on other sites More sharing options...
Båtsjuk Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 Flott tråd! Tøft prosjekt du har gående her, og en nydelig båt[emoji106] Håper på en oppdatering[emoji6] Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Havlengt Svart 29.August.2014 Del på Facebook Svart 29.August.2014 Her trengs oppdatering.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
fernanda Svart 28.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2014 (redigert) Jeg må bare beklage å si at jeg så tidlig i mai at tiden gikk for fort, og valgte da å bruke all ledig tid om bord i båten. Nå i ettertid kan jeg vel si at dette var et for stort prosjekt på den korte tiden, jeg burde helt klart startet på høsten og ikke i februar som jeg gjorde. Men jeg angrer ikke på at jeg gjorde dette, det har vært en fantastisk lærerik og interessant tid. Jeg skal oppdatere dere utover nå på hva som har skjedd og skjer videre... Ser siste oppdatering var i innlegg 59, fra 12.mai, så det er en stund siden sist... der stoppet jeg med at dørkene var ferdig tilpasset og klare for å limes inn med krystamer. Dørken er ferdigstøpt plate med divinycell i midten. Denne fikk jeg kjøpt av Sandvik båtbyggeri i Horten i hel plate, og har bare tilpasset og pusset denne, før den ble limt inn med krystamer og støpt fast. Her er dørken limt inn med krystamer mot alle sider, jeg har også støpt 10 lag under hele dørken og godt inn på alle kanter. Nå er dørken ferdig slipt og gjort klar for å få 4 lag på oversiden. Dette er kanskje i overkant, men jeg skal ikke ha svikt eller svakheter i denne delen. Jeg støpte inn et trinn ut mot skroget som heller bakover for å unngå at vannet som vil stå på porten ved regnvær o.l., skulle renne ned på dørken og inn i båten. Dørken ellers heller forover mot den originale kanalen som ligger i forkant, og er drenerende. Foreløpig er ikke portåpningen skåret ut i skroget, som dere ser. Jeg har valgt å vente med dette til dørken er ferdig støpt, for å beholde stivheten så lenge som mulig. Under er en detalj av dørk, trinn ut i det som skal bli portåpning. Jeg laget også en avstiver som var like høy som kanalen i forkant, for å unngå svikt i den nye delen av dørken. Denne ble holdt på plass av lekter, frem til jeg fikk støpt den fast. Kanskje vanskelig å orientere seg her, men bildet er tatt fra styrbord side, under dørken, med lukeåpningene til høyre og innvendig hekk er den hvite veggen på venstre side. Avstiveren ble støpt fast med 12 lag 600 duk, og resultatet er en dørk uten svikt. Bildet fra ferdig støpt og pusset, tatt fra motsatt side... Den største kanalen er original drenskanal, mens den tynne er ny avstiver. For dere som husker godt/har fulgt tråden fra start, husker at jeg valgte å støpe mest mulig fra baksiden/innvendig, får å få sårflatene så små som mulig på det som ble synlig etterpå. På neste bilde er alle synlige skjøter pusset ned, og lagt på 4 lag duk. Jeg har også støpt opp i alle søkk og bulker, for å unngå å tykt lag med sparkel til slutt. Endelig ferdig resultat, klart for sparkel. På siste bildet i denne oppdateringen, ser dere sargen på uteplassen, de to hullene er fester for pullerten på babord side akter. Fernanda Redigert 28.November.2014 av fernanda (see edit history) Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post Share on other sites More sharing options...
nimba Svart 28.November.2014 Del på Facebook Svart 28.November.2014 (redigert) Hei fernada Utrolig kjekt at du forsetter denne tråden og arbeidet ser profft ut og blir langt sterkere en orginalen..jeg var nylig ombord I en 4004 med hekkport og studerte inn under hekken , kun tomrom !! ellers her "Prosjektsesongen" min akkurat startet , I år blir det ny salong , den skal løftes og reduseres for å lage plass til dobbel skipperstol ++ Redigert 28.November.2014 av nimba (see edit history) Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post Share on other sites More sharing options...
fernanda Svart 28.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2014 Jeg måtte også støpe ny taukasse for vinsjen, da denne havnet midt i portåpningen og måtte flyttes. Jeg støpte da noen plater som jeg igjen tilpasset og støpte fast i skroget med 6 lag duk. Deretter skal dette males, og til slutt en Volvo list på sårkanten. Tau kassa blir liggende mot bunn av båten, og jeg har liten lyst til å slippe event. vann ned i kjølsvinet, så her må jeg nok vurdere en form for pumpeløsning. Kassa er i utgangspunktet helt tett, og det har fungert fint i sommer. Vi ligger helst longsides mot fjellet og bruker dreggen så lite som mulig. Tror vi har sluppet dreggen 3 ggr i hele sommer, og vi bruker båten en del. På bildet under ser dere braketten for vinsjen, hullet er en gjennomføring til dreneringen av dørken, og eksosslangen er plastet inn og har blå tape over for å unngå søl fra støpingen. Slenger også ved et par bilder av støpe verkstedet og undertegnede for å bevise at verneutstyr blir brukt.... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post Share on other sites More sharing options...
fernanda Svart 28.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2014 Godt å se du også er i gang Nimba. Spennende med planene dine i salongen, skal du lage mulighet til å vende den fremre sofadelen, for å få dobbelt sete i fartsretningen, lik løsningen på 4004, eller har du andre planer? Ellers så har jeg hele veien tatt sikte på at dette ikke skulle bli svakere enn det er originalt, og jeg er meget godt fornøyd med resultatet. Har også en proff plastbåtbygger i havna, som jeg har konferert med en del, og han har vært på noen "inspeksjoner", hvor jeg har fått karakteren bestått meget bra, med et trekk for at jeg bruker for mye materialer, les bygger for tykt. Omsider, midt i juni var alle flater sparklet og malt med 2 strøk topcoat. Dette er bare som finsparkel og regne, da det skal lakkes til slutt, så topcoaten ble påført med rull. Planen videre er at dette skal pusses slett, før alt sprøytes med topcoat, deretter vannslipes og rubbes til rett glans. Men med tanke på at jeg allerede var kommet langt ut i juni, satte jeg en strek for prosjektet og prioriterte vanlig båtpuss videre. Hullene i bakveggen og skroget, markerer hjørnene hvor jeg skal kutte senere... Så da kunne jeg rive presenningen. Jeg innså at jeg ikke fikk laget porten før ferien og valgte derfor å ikke skjære ut åpningen heller, ville heller ha en tett båt. Hele denne jobben er gjort for å få en enklere vei ut til badeplattformen, mens resultatet i sommer har vær heller det motsatte. Det trinnet som var innvendig på bakveggen, har jeg jo fjernet og det samme med leideren ned fra dollbordet til plattformen. Det resulterte i at vi i år måtte åle oss over, og ungene måtte løftes over. Men det er midlertidig... Bildet under er ca.18.juni, dagen da burka og spikertelt skal av. Jeg var heldig og fikk lov til å ha spikerteltet stående i havna i sommer, siden jeg skal bruke det igjen i vinter, så det løsnet jeg fra båten.... og trakk bakover med bilen... Når båten ble sjøsatt 10 dager senere, kjørte vi det vekk med trucken. Så kom endelig dagen, hvor skuta ble sjøsatt... 28.juni og kun en uke til ferien Legg merke til akter fortøyningene. Har ikke rukket å montere pullerne foreløpig, så tauene er tredd igjennom hullene til tankluftingene, da disse heller ikke har blitt montert enda. Båten ligger her med den gamle vinter kalesja på, som nå er ca. 16cm for kort og full av glassfiber... men båten flyter, og alt ser bra ut Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post Share on other sites More sharing options...
fernanda Svart 28.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2014 (redigert) Hele båten var også så nedstøvet innvendig at det var en vanvittig jobb å få vasket reint, men med hjelp av familie og gode venner så gikk det greit. Har forsøkt å holde akter døra lukket hele tiden mens det har støvet, men det trakk inn allikevel... Jeg må også få skryte noe voldsomt av et par kunder og noen kollegaer på jobben. En kunde som jeg har god kontakt med, ringte meg for å gi meg beskjed om at han og sjefen skulle komme for å hjelpe meg å polere båten!!!, så jeg måtte bare sørge for å ha alt klart. de kjenner meg godt og visste at jeg ikke kom til å takke ja til dette, så derfor var dette visstnok bare en beskjed om at det var slik det var, dagen var bestemt og det var ikke noe å diskutere! Som om ikke dette var nok, så heiv 4 utrolig gode kollegaer av meg seg også på denne dugnaden og jeg kunne bare sørge for at alt var på plass og klart. Denne ettermiddagen ble båten rubbet, polert og vokset fra topp til tå, i tillegg til ferdig stoffet!!!! Det er bare helt utrolig og jeg kan ikke få sagt hvor takknemlig jeg er. Dette reddet i hvert fall den første uka av ferien og kanskje hele båtsommeren for oss, da jeg nå var på nippet til å gi opp hele båten i sommer, og la den stå på land. Derfor, om noen av dere trenger elektriker i Tønsberg området, så anbefaler jeg sterkt gutta på Høglund og Nordhaug AS, makan til mennesker skal en lete lenge etter ( sånn, det var dagens reklame) Ferien gikk også i år nedover Svenskekysten, og vi hadde selvfølgelig en fantastisk sommer, på lik linje med de fleste andre. Har ikke mange bildene av dette, men her er et jeg tok i nærheten av Havstensund Som dere ser er pullerne nå på plass, men åpningen mangler fremdeles... Vi tok også fri i uke 40 og dro på høstferie til Oscarsborg og Oslo. Var maks heldige med været og hadde det knall bra, men det var lite båter å se, så det er tydelig at det var seint på sesongen. Mange hadde vel allerede tatt opp? Her fra Oscarsborg eller Borgen som den kalles av de lokale Rett før vi skulle ta opp, ville jeg grov kutte åpningen til porten. Dette for å sikre meg noen mål, som referanse punkter, så ikke krybba ville presse båten skjev event. Dette ble derfor gjort dagen før jeg tok opp, 28.oktober. Var litt spent på om noe ville forandre seg, men til alt hell skjedde det ikke noe Tror dette blir bra Dagen etter, dvs. 29. oktober kjørte jeg motorene varme, skiftet olje og filter på begge, før jeg stengte saltvannsinntakene og kjørte igjennom ferskvann og til slutt frostvæske. Liker å gjøre det på vannet, da slipper jeg å grise med vann på opplagsplassen, det er kortere vei til slangen, mindre klatring opp og ned med utstyr osv. Og så er det jo greit med alt som er gjort. Siste tur på vannet, før opptak, måtte jeg jo også prøve toppfarten og må si jeg er meget godt fornøyd. 28.3 knop synes jeg ikke er verst. Vanligvis ligger vi rundt 8 - 8,5 knop og trives med det, men det er greit å kunne gi på litt i åpent farvann. Regnet på det og vi har i år kjørt 86 timer, hvor ca 9 av de er i fart over kose farten. Til/fra Sverige 2x1,5t + høstferien 4x1,5t Vi har aldri målt forbruket tidligere, men fikk gjort det på turen i høstferien, hvor vi ant ut at vi bruker ca. 55l/time ved 21-22knop. Vilje er nå på land, spikertelltet er på plass, og jeg er klar til å legge over pressenningen. Planene i vinter er jeg litt usikker på, men jeg skal i hvert fall få ferdig porten og åpningen, samt få finishen opp dit den skal være. Har også lyst til å gjøre noe med plattformen, men må se det litt ann. Rederinnen mener jeg ikke får lov til å jobbe så mye denne vinteren også, så vi får se hva vi får til... Jeg må i tillegg ta ut og pakke om begge sidevinduene i styrhuset, da jeg har et par lekkasjer her. I tillegg må jeg gå over ventilene igjen på babord motor, da det er en som tikker her. frykter det er samme årsaken som på styrbord motor som jeg tok for et år siden og da er det litt større jobb... Sånn, det er dagens status Fernanda Redigert 28.November.2014 av fernanda (see edit history) Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post Share on other sites More sharing options...
SoBo Svart 28.November.2014 Del på Facebook Svart 28.November.2014 Takk for oppdateringen fernanda. Utrolig bra og profesjonelt arbeid du har gjort. Gleder meg nå bare til fortsettelsen. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post Share on other sites More sharing options...
nimba Svart 29.November.2014 Del på Facebook Svart 29.November.2014 Resultatet så langt er meget imponerende fernada , du har tydelig lært deg å trylle med polyester og mestrer nok å bygge hva du vil.... den plattformen blir en lek i fohold til dette ! Likevel kan det nok være lurt å lytte til rederinnens ønsker... Tipper det åpnet seg en ny verden da du tok steget ut gjennom den nye åpningen , det føltes sikkert litt rart men også meget tidfredstillende , ser også veldig orginalt (4004) ut Når det gjelder styrke og stivhet tror jeg ikke du har noe å frykte , løsningen med det nye gulvet mot akterveggen låser det hele sammen , jeg "har" tenkt samme løsning visst jeg en gang går igang , at hekken i utgangspunktet er "myk" har jeg allerede erfart , når båten har stått på slipp har "porten" min faktisk klemt seg ! Ellers veldig enig med SoBo Spennende med planene dine i salongen, skal du lage mulighet til å vende den fremre sofadelen, for å få dobbelt sete i fartsretningen, lik løsningen på 4004, eller har du andre planer? Blir ikke 4004 løsning med sofaen , selv om den er genial ! jeg går for dobbel på stb side , åpningen til lugarene framme skal utvides/flyttes mot barbord og tilstøtene sofa skal reduseres noe , håper også på å få til kjøleboks under skipperstol ++ Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post Share on other sites More sharing options...
Fortego Svart 29.November.2014 Del på Facebook Svart 29.November.2014 Morro å lese oppdateringen din Fernanda. Arbeidet ser meget bra ut Godt å se det ikke bare var meg som kom sent på vannet. Ble juli før jeg lå på vannet, og hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg kanskje latt den ligge på land i sommer, men samtidig var det utrolig deilig med de dagene vi hadde på sjøen. Gleder meg til å følge med på oppdateringene dine Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post Share on other sites More sharing options...
nimba Svart 23.Januar.2015 Del på Facebook Svart 23.Januar.2015 Nå trenger vi oppdatering her Fernada, husk vi må få innblikk i hva som skjer Nimba Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post Share on other sites More sharing options...
fernanda Svart 24.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2015 hehe... synes den setningen virket kjent.... Her skjer det ikke noe for tiden dessverre. Har en kropp som ikke fungerer, så jeg er midlertidig satt ut av drift. Håper at det ikke varer så mye lenger, så jeg kan få startet ombord igjen... Begynner å føle presset, det går raskt mot vår. I mellomtiden får jeg forsøke å holde meg oppdatert på det om skjer her inne Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post Share on other sites More sharing options...
nimba Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Hei & hå Fernada... Jeg håper inderlig du ikke må kjøre rundt med åpen hekk i sommer Det betyr at jeg håper at kroppen din fungerer igjen , så du unngår dette presset , blåklokkene blomstrer.... Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.