sap_2000 Svart 3.Mars.2014 Del på Facebook Svart 3.Mars.2014 Har ikke innsideinformasjon VannTro. Bare tolket Bjørn sitt innlegg som veldig positivt :-) Da er lading ordnet på Nw 900.. så da er den i orden.. :-) bra.. pakke å utvask...for tur. . :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 3.Mars.2014 Del på Facebook Svart 3.Mars.2014 (redigert) Ja SAP, innlegget til Bjørn var definitivt positivt. Jeg trodde kanskje du viste mere, men det begrenser seg vel til velmente råd og tips forstår jeg. (Er lett å ville "tolke" ting i lys av den urolige situasjonen vi er vitne til i Øst-Europa nå i kveld hvor alle vel prøver å forstå hva som skjer og kan komme til å skje) Krysser fingre og tær for at båten er i godt hold og et rett valg om det skulle bli den ! Redigert 3.Mars.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Julie III Svart 3.Mars.2014 Del på Facebook Svart 3.Mars.2014 Øst-europa, hva skjer der? Er jo i Bergen det skjer...! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Hei, Bjørn! Jeg drøyer litt med gratuleringene til det er offisielt. Du husker kanskje at jeg nevnte at jeg ville møte deg på fjorden på søndag, men ble beordret på besøk til barnebarna. Der var det full fest med grilling og kos med masser unger, familie og naboer. Min datter hadde salet på hesten, og vogn på ponnien, til ungenes store begeistring. Ponnien var litt "gearet", så den måtte få seg noen raske runder på banen for å roe seg litt ned. Det ble litt for raskt i en sving og vognen veltet. Resultat: datter på sykehus til torsdag med brukket ankel, med avrevne leddbånd, 12 ukier på krykker og så opptrening etter det. Kjedelig. Nå har morfar fått seg ekstrajobb, og om jeg får kommet meg på fjorden får å sende deg nedover igjen på skikkelig vis, er mer usikkert. Det gleder meg veldig å se at du har fått så god hjelp her, og det er vel fare for at du kan bli en liten "skapbergenser" hvis du fortsetter å kjøpe båter i Bergen. Kanskje Bjørns Cruise Line legger turen innom Bergen og fjordene her på en av sine fremtidige langturer? Får håpe jeg får konsentrert meg om bongotrommene, men hvis det blir en svikt der så vet du hvorfor! Jeg ønsker deg all mulig hell og lykke i disse spennende tider!!! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Wiking26AC. Det var ikke gøy å høre om din datter. Ønsker henne god bedring her fra Nordwesten. .å mitt opphold her i Bergen har vært flott. Mye tyder på at det kan nærme seg en ende. Så skulle det bli sjøveien hjem setter jeg umåtelig stor pris på om du fyrer opp bongotrommene på full fart.. :-) de er svært effektive. Det aner meg at du bor et stykke sør for Bergen. Ellers måtte du kommet innom her.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Tidlig oppe på en avgjørende dag? :-) Blir Princessen stående oppe på slipp hele dagen? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Den blir stående oppe. Propell er lovet montert i ettermiddag. Avgjørende sluttforhandlinger skjer nå på formiddagen... men vi er nesten i mål. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Lykke til! Dette blir nok bra. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Ocean Queen Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 God morgen Bjørn ! Flott at ting ordner seg. Var det skade på den ene propellen ? Ser resten av skroget bra ut ? Gleder oss veldig på din vegne og håper forhandlingene går i orden ! Dette er spenene ; tvi tvi i dag !!! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Ocean Queen. Ja det var skade. Sjekk bobåttråden der er det bittelitt mere info.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Magne A. Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Nå gleder vi oss til returen Og husk at vi har det ikke så travelt som på turen til Bergen, vi har god tid Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Kan se ut som jeg blir liggende her til torsdag. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Kan se ut som jeg blir liggende her til torsdag. :-) Det er vel ingen krise for deg det, Bjørn, du er jo hjemme i ditt eget hjem! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Og i en meget fin by! Det er bare å la det synke inn Bjørn! Du har oppfylt drømmen din! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Mariell Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Det er vel ingen krise for deg det, Bjørn, du er jo hjemme i ditt eget hjem! Er ikke nødvendig å stresse. Ta den tiden du har til rådighet og nyt turen "hjemmover" Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Må nok rekke noe jobb på mandag. :-) å båten er på land ennå.. :-) nå har vi hjulpet forrige eier å rydde ut . Så nå spiser vi middag i nord west.. begynner å flytte etterpå.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
beauty of aqua Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Kjørte forbi der for 20 minutter sidén.var det sikkert han jeg så svinge ut da i en fet Audi:-) Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
MajorAndy Svart 5.Mars.2014 Del på Facebook Svart 5.Mars.2014 Med den nuværende vejrudsigt bliver hjemturen nok en krævende omgang. Vejrmæssigt ser de kommende 5-7 dage blæsende ud på vestlandet. Det bedrer sig nok om en uge, men det er jo længe at vente i Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 5.Mars.2014 Del på Facebook Svart 5.Mars.2014 Gratulerer med salg og kjøp Bjørn!Som Majorandy skriver så gir været for resten av uka helt andre utfordringer en du fikk på vei nordover. Det kan se ut som om det kan være et gløtt tidlig lørdag, som muliggjør runding av Jæren- Lista-Lindesnes. Det står vel en gjeng og venter på din ekspertise, på mandag! Lykke til og god tur!:-) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Verrie Svart 5.Mars.2014 Del på Facebook Svart 5.Mars.2014 Nå har jeg kikket litt på vind og vindretning for de kommende dager, og lurer på hvor dere leser værmeldinger? Med den vindretningen og tross alt beskjedne vindstyrken så blir jo dette som en sommerdag? Med de værprognoser og såfremt båten har fått sitt stell og tankene er noenlunde rene, ville jeg ikke være betenkt og ta turen nedover eksempelvis Torsdag denne uken. Det beste er om du passerer Lindesnes før fredag kveld. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Mars.2014 Del på Facebook Svart 5.Mars.2014 (redigert) Liten kuling og op til 4 meter bølger på Sletta i morgen. Hvilken sommerdag taler du om her....? http://spesial.met.no/cgi-bin/refraction.cgi?passering=+6.+mars+2014+kl.+11%3A00%3B11%3B200%3B3.50%3B9%3B240&vis=1&sted=Sletta http://www.yr.no/sted/Hav/58,27852_6,09646/ Redigert 5.Mars.2014 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 5.Mars.2014 Del på Facebook Svart 5.Mars.2014 Kan hende feilvurdering fra min side, men leste et par steder vindretning mer fra sør, med andre ord mer i le av Karmøy. Ser linken din viser annet bilde. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 5.Mars.2014 Del på Facebook Svart 5.Mars.2014 Bjørn selv om det blir litt vind så tror den skuta vil klare dette med vinden rett i mot. Var ute for stiv kuling med min P45 for to sesonger siden og den klarte fra 6-8 m bølger finere en det jeg hadde trodd. Det ble en tur som rederinnen og jeg aldri kommer til og glemme for og si det sånn . Dette skroget er en av de beste Princess har laget og tåler mye juling. Det eneste jeg er bekymret for er dieseltankene iom at du ikke har vært ute i hardt vær før med skuta. Har du med nok av grovfilter og finfilter i reserve har du i vertfall muligheten til å komme deg til land. Disse skrogene oppfører seg helt utrolig i mye hekksjø . På min P45 var det ikke antydning til at den ville grave seg ned selv om jeg ikke har de samme motorer som deg. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
navid Svart 5.Mars.2014 Del på Facebook Svart 5.Mars.2014 ............... Disse skrogene oppfører seg helt utrolig i mye hekksjø . På min P45 var det ikke antydning til at den ville grave seg ned selv om jeg ikke har de samme motorer som deg. Hender det at sjøen slår innover badeplattformen og inn åpningene rundt døra til badeplattformen og videre inn på akterdekket på disse båtene i mye hekksjø? Har ikke fått prøvd min båt i dårlig vær enda så jeg er litt spent på om dekket under kalesjen vil få overflatevann som eventuelt vil komme gjennom døråpningen. Denne døra ut til plattformen er jo ikke 100 % tett. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Mars.2014 Del på Facebook Svart 5.Mars.2014 Ikke for å bli OT, med var det de største bølgene som var 6-8 meter Bergstad eller meldinger/varsel om den høyden? Avstanden mellom bølgene vil da være av vel så stor betydning. 6-8 meter er mye sjø... Det er nå hva jeg tenker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.