Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Har du medstrøm er det bare å tøffe igjennom. Litt ekkelt når båten skyter fart i innløpet da det ikke er mange meterne å gå på. Men jeg foretekker medstrøm, selvom motstrøms går fint og. Da vingler skuten endel i virvlene, men stabiliserer seg i innløp. Du skal i nordligste løp;)

Redigert av eriklepe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Regner med det blir samma M ais på tur nedover ja. :-)

 

Tror nok at det skal bli eiers regning og risiko å få ut den båten av det bittelille hullet der ja.. vet ikke om jeg våger meg opp med Nord west heller.. :-)

 

Hyggelig at du liker tråden Erikda.. :-) jeg har fått uvurderlig hjelp her .. min mor fikk tilsendt en link å var glad sønnen hadde så mye god hjelp. Så takk alle sammen så langt. Dere fikk meg trygt til Bergen. Håper dere blir med på evt retur og.. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Det veksler vel ca vær 6(?) time,så det er vel bare og smøre seg med tolmodighet...er jo et par ganger om dagen at det er helt stille.ligger du på Fagernes yachtclub nå?

Redigert av beauty of aqua (see edit history)

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Et tips ved kraftig motstrøm er og ta strømmen fra børjan av.ikke kjør inn i den fra siden,da kan du få de en wow opplevelse.ta den fra børjan,bruk mer og mer motorkraft og styr imot,så går dette som en lek!

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Beklager; jeg opplyste feil. Det er ved ca 1/2 fjære og 1/2 flo det er strømstille ved passsering under Straume bro.

 

Det beste er å ta ut tiden for flo eller fjære og så legge til eller trekke fra 3 timer.

Blir det ikke omvendt, eller er den noen spesielle forhold der? Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Du har vel forsåvidt rett, ja, men hovedpoenget ligger på 1/2 fjære eller 1/2 flo, men for ytterligere å komplisere dette (nå gir vel Bjørn opp), så har jeg hørt fra Båtforeningen rett innenfor at tidevannet er 1,5 t forsinket i Nordåsen grunnet det trange løpet. Så da må en ta det også med i regnestykket. Egentlig er det bare å kjøre på. Går bra. 10 meter bredt. 4,7 meter høyt.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Stemmer. Flo og fjære henger alltid etter i nordåsen. Det er altså mindre forskjell mellom full flo og full fjære i nordåsen enn utenfor:)

 

Dvs det fremdeles flør i nordåsen når det begynner å fjære utenfor, når vannstanden er lik i nordåsen som utenfor står strømmen stille. Har også hørt ca halvannen time, men dette må jo avhenge av hvor mye flo og fjære det er utenfor....

Redigert av eriklepe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg så deg finnarne. Vi passerte hverandre med bare et par tre hundre meter. . Rett sør for tananger tror jeg det var

Hmm, var det da jeg trøblet med toalettet ? Rundt Jærens rev ?

 

Det var litt mere vær idag, så jeg lot båten ligge i Egersund. Ikke så mye på grunn av mye vær, men mere det at jeg helst vill frem mens det var någenlunde lyst, og med 4-6 knops fart som vi hadde i dag opp mot vinden, ble det litt langt strekk sørover mot Lista.

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

Skal du inn i den sklia med Nord Westen.Nå er jeg nervøs .Få den nye ut og finn en rolig blass hvor du kan longside og laste over dit jordiske gods !!

Hilsen nervøs kjøper - Guttorm

 

Er så enig og det tror jeg jaggu selger er også!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Selv uten kontrakt og pengene på konto er jeg allerede begynt å bli redd for Nord Westen.Jeg har ikke noe forhold til Grethe.For meg er den bare Nord Westen.Kanskje han blir omdøpt for jeg føler at denne båten er en hann.Skøyter.skuter og snekker kan være hunkjønn.Nord Westen er en maskulin og flott motorbåt !

Hilsen Guttorm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...