Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hva er forskjell på tamd c i forhold til a og b?

 

jeg har liggende en ny cargo dynamo delenr 110127.

som jeg kjøpt til reserve til min båt.

 

den ville passet til tamd a og b. ser jeg i lista.

 

Disse dynamoene har jo løs børstebro med regulator.

disse koster bare en hundrelapp på utstyrsforretningene.

Link to post
Share on other sites

Nå var jeg vel kanskje litt vel frimodig på vegne av B og M, men hvis det er plass på servicebryggene deres, er det jo bare å legge seg der. De har strøm på brygga også. Da går du i såfall helt innerst i Dolviken på Søreide; forbi Norsk Båsenter på babord side og forbi helt innerst forbi Brygge nr 1 hos B og M. Der finner du serviceplasser både på en langbrygge og store båser innerst på Brygge nr 1. Du skjønner det når du kommer inn dit.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Forskjellene er alder og efektuttak. 60A på 192 hk fra ca midten av 70 tallet. 60B på 235 hk ca '80-'81 og 60C på 255 hk fra rundt '83-84.

Etterfulgt av 61 på 306 Hk i '86.

 

Dynamoene kan være forskjellige typer, men er man heldig passer de om hverandre.

Sjekk nærmere når dere er kommet i havn.

 

Ikke langt igjen nå:-) God tur videre

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Her ser du det: http://marinas.com/view/marina/12779_Bjordal_%26_Madsen_AS_Marina_Soereide__Norway

 

Innom den innerste brygga ser du den lange servicebrygga langs land og innerst på Brygge nr 1 finner du serviceplasser med strøm. Disse er ikke avlåst, da leieplassene, bla min, ligger 20 meter lenger ute på brygga. Her er også stille og fint til gutta kommer i morgen tidlig.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Hvis du ser på AIS signalene så ser du han har vært en tur bortpå brygga for å koble til strøm :lol:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...