Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Verker for å få sett skipet ditt, ja :-) ellers så innvilger jeg deg tilatelse til å ferdes nordøstover også.

De vi skal på ferie med til sommeren vil holde BB sydover, så vi får se hvor vi ender opp.

 

Krysser fingrene for at alt er ok med båten (og prisen ;-) ) så vi får 2. episode til uka, hehe.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

........ Ser ut som det er veldig god plass på FB også :-)

 

Med tanke på flying bridge, så har jeg et spørsmål "hengende i lufta" i en annen tråd, der jeg lurer på hvor mange kilo fb`en på en båt av denne størrelsen er godkjent for?

 

Tenker da på at båten kan bli ustabil. Regner med at på nyere båter står det kanskje et skilt opp til fb med max antall kilo?

 

Er det noe skilt som antyder det på denne båten Bjørn?

Link to post
Share on other sites

Har aldri sett eller hørt om noen begrensninger på folk eller vekt på FB i båter i denne klassen, så det er nok antall personer båten er godkjent for som gjelder.

 

Smale, mindre FB båter derimot. Mener Flem 340-350 hadde en begrensning og fikk også nevnt i en båttest at båten oppførte seg anerledes med 4-5 på fb.

 

På en båt som du har og 440 tror jeg folk rømmer fra FB pga ubehag lenge før det ville blitt noe problem eller merket noe særlig forskjell.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ok - det var betryggende å høre. Så da kan jeg bare ta med opp de store vinglassa også..... :giggle:

Her er det bare og stable folk oppå hverandre hadde 13 jenter på utdrikkningslag på flyen min. Merket ingen forskjell.

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Det viktigste begge veier er å ha styrestrøm. Det regulerer du greit med din båt. Og det enkleste på vei inn er jo når det går mot flo sjø og mot fjære sjø ut igjen. For min del har jeg aldri planlagt turen inn og det har jeg kun angret på en gang. Det var med en Nidelv 24 med 30 hk med strøm mot på vei ut. Da gikk det ikke....

 

Bare å gi full peis og ta den av med en gang du er innenfor. Gøy!

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...