Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Ikke alle var like store men det lå på rundt 6 m og de største på 8 meter. Bølgene var så store og krappe til tider at når den gikk ut av bølgen og landet i bølgedalen datt alle tak platene ned i cabinen. jeg merket ikke dette før jeg var fremme i Risør. satt selvfølgelig på flyen og hadde nok med og holde meg fast. Navid nå har ikke jeg hekkport så problemet er ikke eksisterende. men jolla var på plass uten vann

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Den reiser. Uten meg. .. trist..

 

Tull og tøys. De 2 lykkeligste dagene i en båtmann sitt liv er den dagen han kjøper båt og den dagen han selger den.

Du har hatt flere lykkelige dager på kort tid enn de fleste av oss :yesnod:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Og jeg,jeg sitter oppe i Kristiansund,eller rettere sagt i Møstavågen på Frei,og koser meg over bildet der sønnen min drar avgårde med nyanskaffelsen.Ser framover til å fly til Bergen å kjøre den opp her sammen med en eller to sønner.Nå får den ligge trygt i Bergen til det passer å dra.Ikke bli lei deg Bjørn Nord Westen skal få det godt her,Bryggeplass ca 50 meter fra garasjen.En garasje hvor bilen ikke har vært på lange tider .Den er oppfyllt med snekkermaskiner.Sirkelsag båndsag,avretter og dimensjonshøvel med alt elektrisk håndverktøy.Jeg lurer på å kjøpe en to tomms plank å begynne å splitte opp i tykkelse på 6 mm !!!! Jeg får se men teak på bakdekket ville gjort seg ,ikke sant Bjørn ???

Link to post
Share on other sites

Status pr nå er at vi mangler vann under kjølen. Det føler jeg er en vesentlig mangel. Så er det antydet at vi får smake salt ca kl to i morgen. Da er det en test tur med mekaniker som har skrudd.for å kontrollere. Så får vi heise jolla i davitene og tøffe nedover. Jeg håper virkelig ikke det slår til med 4 meter bølger utpå sletta. Men med denne vindretning er det vel likavel best å gå litt nærme land der. Eller hva mener dere?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn, så lenge det er sørøst og sørlig vind over sletta trenger du ikke bekymre deg men kom deg over før vinden dreier sørvest. Sletta er litt "oppskrytt". Det mange ikke tenker på er at det er et rimelig kort stykke. Jeg tror du får større utfordringer fra jærens rev og sørover. Men med såpass stor skute byr sikkert ikke turen på noen problemer.

Link to post
Share on other sites

Her er meldingene fra dmi ..dansken de er gode på veir

Skagerrak

Natten til fredag:
Syd og sydvest, 8 til 13 m/s.

Fredag:
Syd og sydvest, 8 til 13 m/s, stedvis kuling, 15 m/s, om natten sydvest og vest tiltagende op til kuling, 10 til 15 m/s.

Lørdag:
Sydvest og vest, 8 til 13 m/s, efterhånden drejende syd aftagende 5 til 10 m/s.

Søndag:
Syd og sydvest, 8 til 13 m/s, senere omkring sydvest, 5 til 10 m/s.

Mandag:
Sydvest og vest, 5 til 10 m/s.

Nordsøen

Natten til fredag:
Sydvest og syd, 8 til 13 m/s.

Fredag:
Op til kuling fra syd og sydvest, senere sydvest og vest, 10 til 15 m/s. Om natten aftagende og vest eller skiftende, op til 10 m/s.

Lørdag:
Skiftende, op til 10 m/s, men efterhånden tiltagende op til kuling mellem sydøst og sydvest, 10 til ca. 15 m/s.

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Spennende lesning (-: Skaper minner fra da vi henta vår NW i Oslo og skulle ha den med hjem til Nordland. Vi var heldig med været så og si hele turen bortsett fra da vi passerte Åna sira. Da kjørte vi i timesvis med 4-5 meters bølger på låringen. NW'en oppførte seg fint men ungene ble ganske lei av alle "heisturene" som de sa da bølgene var høyere enn båten. Vi tok da nødhavn i Rekefjord. Der traff vi en seilbåt og de kunne fortelle at det hadde vært styrke 19-20 så d var ikke rart det ble litt skvulp.

Men den flotte Prinsessa vil nok takkle slike bølger godt når selv den lille NW 900 oppførte seg godt. Litt av ei skute gitt, men fikk en klump i halsen av bildet der NW'en forlot deg ((-;

Håper du fortsetter å følge oss på NW tråden !! Du sitter med mye kunnskap og erfaringer til nytte for oss som bare har vært eiere av NW i noen få år (-:

Link to post
Share on other sites

http://spesial.met.no/cgi-bin/refraction.cgi?passering=+6.+mars+2014+kl.+15%3A00%3B8%3B200%3B3.00%3B14%3B250&vis=1&sted=Sletta

 

Værvarsel for Sletta i morgen.

 

Jeg tror at du får større problemer fredag. Lørdag ser ud til at blive bedst når det gælder at tage et langt ryk.

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nord???

 

Meteorologens tekstvarsel
Værvarsel forHaugesund (Rogaland) ONSDAG

Rogaland Søraust frisk bris på kysten, stiv kuling nord for Obrestad. Stort sett oppholdsvær.

TORSDAG

Rogaland Sørlig liten kuling, stiv kuling i nord, torsdag ettermiddag forbigående minkende. Regn, snø over 700-900 m, om kvelden over 1000-1200 m.

FREDAG

Vestlandet sør for Stad Sørlig liten kuling, periodevis stiv kuling nord for Karmøy, fredag ettermiddag dreiende sørvest. Regn, snø over 1000 m. Om kvelden vestlig stiv og periodevis sterk kuling, liten storm i nord. Sluddbyger og haglbyger, utrygt for torden. Lokalt mye nedbør.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...