Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Spiller ingen rolle det Bjørn, bare dere ikke har samme callsign.

Vel, ikke særlig praktisk da om halve Oslofjorden svarer når noen kaller deg opp på WHF.

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei Gutter !

Jeg har vridd hodet for å finne et nytt navn til Grethe !I natt dukket det plutselig opp: SENIOR.Det passer både til båten og meg.Ei snekke jeg hadde til for tre år siden /Scand Classic) hette Eldrebølgen.Noe i samme duren !

Hvis det er slik at en båt bør ha kvinnenavn er vel kanskje Señora riktigere!

Link to post
Share on other sites

Hei Gutter !

Jeg har vridd hodet for å finne et nytt navn til Grethe !I natt dukket det plutselig opp: SENIOR.Det passer både til båten og meg.Ei snekke jeg hadde til for tre år siden /Scand Classic) hette Eldrebølgen.Noe i samme duren !

 

Hvorfor ikke bruke det navnet den har...

 

Med forbehold om at jeg tar feil i denne saken kan det være slik at jeg kjenner damen som heter Grethe, en av de tidligere eiere. Hun var en usedvanlig dyktig båtfører til tross for et alvorlig handikapp.

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tror ikke han mener senor som i spansk, men senior som i gammelt menneske ;-)

Vi mener i grunnen det samme!

 

World English Dictionary
señor (sɛˈnjɔː, Spanish seˈɲor) n , pl -ñors , -ñores a Spaniard or Spanish-speaking man: a title of address equivalent to Mr when placed before a name or sir when used alone [spanish, from Latin senior an older man, senior ]
Link to post
Share on other sites

Vet ikke, jeg, synes båtnavn som Randi, Kristine, Grethe osv er litt stusslige båtnavn, selv om det sikkert har en sentimental årsak. En båt i havna hos meg heter Sobril II. Da drar jeg litt på smilebåndet og skjønner hva båteier tenker på. :-) Blir litt OT dette, men hvorfor kan ikke båten din hete Gutek da Gutek? Da skiller du deg litt ut!

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Hvor kommer egentlig dette med kvinnenavn fra? Av gamle båthavn jeg kommer på er det mange som ikke er kvinnenavn. Fram, Endurance, Endeavour, Christian Radich, Shamrock.

 

For min del får eg meg ikkje til å kalle Westcruiser`n med hokjønn-navn, det liksom for mykje mann i den båten. Har akkurat skifta navn til "Nordheim" for min del. :seeya:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Skuter,skøyter, pungskøyter,snekker,sjekterog jekt er eksempel på feminine båter.Men Nord Westen -typisk motorbåt skapt i noe av det mest maskuline maritime miljøet vi har her til lands,Møtte du eit kvinnfolk på veg til båten når du sklulle på fiske var du ille ute.Like gale som kalosjer,ryggsekk ,paraply og koffert om bord i båt.Så Nord Westen må få maskulint navn.Senior - å ja eldre eller gammal gjør ikke store forskjellen.Men nå gleder jeg meg til å bli ennda eldre sammen med Nord Westen.

Link to post
Share on other sites

Vår Nord west hette Heros da vi kjøpte den. Det var stavelser fra navnene på eierens barn. Vi har vurdert mye att og fram på feks stedsnavnet der vi har hytta vår men det ser ut til at vi lander på Sebben. Da barna våre heter Sebastian og Benjamin. Og ja vi er også enige i at Nord west er en maskulin "kar".

Link to post
Share on other sites

Så om en franskmann kaller deg opp på VHF'n så blir det "Eros", siden de har stum H, og forøvrig ikke klarer å uttale H.

 

Ja ja er vel ikkje så gale det, kan vel godt hende både Sebastian og Benjamin vart til i den båten for alt vi veit :giggle::giggle: :giggle:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...