Tom Rør Svart 13.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 (redigert) Det er D6 435 i båten, og jeg håper ikke jeg trenger noe på verkstedet. Vi drar forhåpentligvis fra Molde tidlig fredag, så hvis det går etter planen, så er vi i Ålesund ganske tidlig på formiddagen. Tenkte å fylle diesel der også. Redigert 13.Mars.2014 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Eureka Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Dieselpumper, Bunker Oil, på kaia utenfor Redningsselskapet inne i Brosundet. :) Nei, du får nok ikke trøbbel med motorene, tenkte bare jeg skulle nevne det. D-motorer er gode motore det. Link to post
Tom Rør Svart 13.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Trygg diesel der? Link to post
Eureka Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 (redigert) Om det er der alle sjarkene tanker for tiden, så bør det være stor sirkulasjon. Bunker Oil er det jeg har brukt i "alle år". Det er et stort selskap og har 3 stasjoner ved sjøen bare i Ålesund. Det er de som har kjøpt opp alle Shell-pumpene langs kysten. De har et større anlegg i skarbøvika også, samt nytt anlegg ved nørvevika båtforening. Kan peke på kartet om vi treffes. Skal prøve å ta imot tampen. Bunker Oil har kort- ordning med regning i posten og rabatt. Redigert 13.Mars.2014 av Eureka (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 13.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Det høres bra ut Eureka :-) Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Kjenner at jeg gleder meg stort til denne hentetråden. Det blir godt med en ny aktivtetstur langs kysten! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Eureka Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Problemet er at jeg starter båtpussen mandag 24. mars. Så enten blir det lite fremgang og mange pauser, eller så får dere lage lydbok underveis! Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Jeg har dekning i båten. Det blir båtpuss med innsjekk på forumet titt og ofte!! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Snekker'n Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Kan noen justere litt på klimaanlegget for Stad før neste helg? Gjerne litt mer varme og litt mindre viftehastighet! Buster X med Yamaha 70 Link to post
Lars Kirkeng Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 (redigert) Blir det no live sending eller guttær? :-) Det hadde vært morro! Redigert 14.Mars.2014 av Lars Kirkeng (see edit history) Link to post
Gew77 Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Gleder meg til å følge med på turen:) Du får legge ut noen bilder av Otrøya når du passerer denne på vei mellom Molde og Brattvågen. Der har jeg vokst opp:) Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Tom Rør Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Vi prøver å få til noe på bildefronten :-) Link to post
Otto R Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Du har dieselfylling i Molde, Molde Båthavnlag v/Aktuell Marin - alternativ fra tankbil som er billigere Ålesund havn ,Brosundet eller som regel billigere i Skarbøvika og i Fosnavåg havn, alle plasser kortautomat. Link to post
glalaks Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Ser ut som du må pakke med isskrape også;) hehe.. (Måtte bare skrive noe så det er lettere å finne tråden neste gang) Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
MajorAndy Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 (redigert) Prognosebilledet lige nu: Et decideret stormlavtryk på helt ned til 950 hpa dannes i Nordsøen onsdag/torsdag. Det giver nedbør og blæst til vestlandet. Helt præcist hvor er svært at sige , da lavtryksbanen er meget usikker. Men at det bliver MEGET blæsende er ret sikkert. Jeg vil ikke udelukke ekstremvarsel for dele af vestlandet i næste helg. Men det kan godt være, at det bliver langt sydligere end I er og at lavtrykkets "øje" vil passere jer, så I ikke vil opleve det så blæsende som man vil gøre længere sydpå. Når lavtrykket drager videre mod nordøst trækker det mængder af kold luft ned over hele Skandinavien. I næste uge svinger prognoserne meget. Lige nu tyder det på flere lavtrykspassager med megen vind og nedbør. Redigert 14.Mars.2014 av MajorAndy (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Kanskje vi blir værfaste et eller annet sted, men jeg liker meg på fjorden, så det er helt greit :-) Link to post
Eureka Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 ..... Hvorfor får jeg stadig tilbakevendende følelse av at MajorAndy er dansk statsmeteorolog? :) Tom, om dere blir værfast her oppe så har jeg noen skroggjennomføringer som skal byttes samt diverse annet som bunnsmøring, rorlagerskifte, kobling av bereder, dusj og blandebatteri :) Link to post
Tom Rør Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Ha ha ! Håper ikke jeg må jobbe meg hjemover :-) Link to post
Arvid_A Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Tjaa… for et team bestående av både snekker og rørlegger bør det være gode muligheter for å kunne tjene til både livsopphold og diesel nedover langs kysten … Link to post
Tom Rør Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 (redigert) Har bevilget oss ferie, så jeg håper vi ikke trenger det :-) Redigert 14.Mars.2014 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Zitt Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Nei, og vi vil ha masse tilbakemeldinger og bilder, og da er det ikke snakk om at det er tid til noe jobbing!!! Link to post
brs Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Bare si fra når du ser behov for bunkring sydover på Vestlandet. Noen plasser er det billigere og dermed god sirkulasjon på dieselen, men andre plasser er det lurt å gå forbi. Du må vel bunkre noen ganger på turen. Har du målt hvor mange nm det blir? Link to post
MajorAndy Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 (redigert) ..... Hvorfor får jeg stadig tilbakevendende følelse av at MajorAndy er dansk statsmeteorolog? :) Når jeg nu bor for langt væk til at lave en "Liberty" så må jeg jo bidrage hvor jeg har kompetencer... Redigert 14.Mars.2014 av MajorAndy (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Jeg har ikke målt avstanden, men noen snakket om 550/600 nm. Håper på gode tips om bunkringsplasser nedover :-) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn