Jump to content

Hentetråd Molde Oslo


Tom Rør

Recommended Posts

I skivende stund legger Hurtigruteskipet Nordlys til kai 100 meter fra her jeg sitter ved kjøkkenbordet. Mens den la til kai, spiltes Ole Bull, Sæterjentas søndag, over et stort høytaleranlegg på kaia, for anledningen. Jeg vet ikke om jeg klarer å stille opp med det når du kommer til Ålesund :) men jeg kan jo prøve....

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZXqnLooMLO0 (for de som ikke kjenner sin Ole Bull...

 

Men jeg kan jo organisere litt så det blir noe ala Queen Mary2 sin avgang i sommer.

http://www.youtube.com/watch?v=sByksv-scWk

 

Musikken blir spilt nede på kaianlegget. Skal bare høre med motorbåtforeninga om alle stiller opp til Tom Rør sin avgang :)

 

Har du tid og anledning så er jeg enig i at du rusler innover en fjord. Da er Hjørundfjorden, med Sæbø eller Øye, gode mål og ikke for langt unna hverken Ålesund eller ruta for øvrig. Bare for å få det med seg.

Men det skal være klart, det kan være uryddig sjø innover i fjordene også, selv om en kanskje skulle tro det var lunt pga fjellene. Med kastevinder/ fallvinder mm. Men sjøen er ikke så overveldende stor.

Det vil du kanskje merke når du går fra Molde til Ålesund, at vinden kan komme fykende inn fra sør fra en fjord.

 

Har du papirkart?

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Må bare berømme deg for din eminente timing, Tom Rør. Om alt klaffer og poden vår dukker opp på termin, får jeg være hjemme fra jobb og følge HELE henteturen!

 

Eller vent, noen her i sofaen mener jeg kanskje kan ha andre ting jeg burde gjøre den uka. Jaja, en daglig fix med turstoff må det da i alle fall bli tid til:-)

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

Må bare berømme deg for din eminente timing, Tom Rør. Om alt klaffer og poden vår dukker opp på termin, får jeg være hjemme fra jobb og følge HELE henteturen!

 

Eller vent, noen her i sofaen mener jeg kanskje kan ha andre ting jeg burde gjøre den uka. Jaja, en daglig fix med turstoff må det da i alle fall bli tid til:-)

Timingen er vel ikke helt grei, da jeg kan risikere å bli bestefar for andre gang på turen :giggle:

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at bongotrommerne virker! En mærkbar forbedring i de seneste prognoser!

 

Været er i alle fall stabilt ustabilt.

 

bilde

 

Hvis vinden virkelig skulle finne på å snu fra liten kuling sør til liten kuling nord-nord-øst på fredag, er det da trolig at vi kan klare å runde Stad?

Eller har en småbåt (unnskyld Tom!) ikke noe å gjøre utenfor Stad når det har blåst kuling et par dager?

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Timingen er vel ikke helt grei, da jeg kan risikere å bli bestefar for andre gang på turen :giggle:

 

Knipeøvelser !! :yesnod::lol:

 

Ellers så må man jo bare registrere hentetråders popularitet her på forumet.

 

Snart 10 sider og man har ikke løst fortøyningen enda :lol::lol::thumbsup::thumbsup::flag_bp::flag_bp::flag_bp::flag_bp::flag_bp:

Helt fantastisk!! :yesnod::yesnod::thumbsup::flag_bp:

 

Ta tiden til hjelp Tom!! :thumbsup:

Redigert av Wozu (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, prognoserne har virkelig svinget frem og tilbage. Lige nu er de tilbage til en situation, hvor et eller flere lavtryk i Nordsøen styrer slagets gang og det betyder (som I ved) blæst og nedbør.

 

Vejrmæssigt tyder det på en spændende hentetur, så "underholdningen" skulle nok være sikret for de mange, der kommer til at sidde klinet til skærmene...

Link to post
Share on other sites

Vi tar nok ingen sjanser, så den helt store underholdning blir det nok ikke. Har ingen intensjon om å la det bli like spennende som Bjørn sin tur, da vi har noe bedre tid. Jeg kan uten problem la båten ligge igjen en eller annen plass, for å fortsette turen senere.

Link to post
Share on other sites

Vi må ikke miste troen på været gutter! Det er litt skiftende for tiden, men det er fordi jeg har drevet litt prøvetromming for å holde bongotrommene varm. Hvis bongotrommene mot formodning ikke skulle virke har vi muligheten ved å slå på gamle rør, røyksignaler, sang og dans.

I ekstreme tilfelle kan jeg gå opp på fjellet med offergaver til vindguden Aiolos. Han er sønn av Poseidon og Melanippe, og er herre over alle vinder. Offergavene består av kyllingfileter og svinekoteletter.

Som du ser, Tom, du er i trygge hender! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...