Jump to content

Hentetråd Molde Oslo


Tom Rør

Recommended Posts

Nå føler jeg meg virkelig hjemme her i Arendal. Fantastiske båter rundt meg. Å slike hyggelige karer. White Lady koser seg med en flott båt på utsiden. En virkelig skute. Å Tom kan kjøre båt. :-) full kontroll. Hyggelig og å få hilse på Diesel Dahl.. :-) Haugesund til Arendal på en smell. Det er heftig. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Tør jeg forslå en flott rute fra Tromøysund - tvedestrandsfjorden - Lyngør i morgen? Indre leia.

Bjørn kan sikkert skrive under på at det er flott tur.

 

bilde

.

 

bilde

Inn fra Tromøysund på innsiden av Flostadøya og hold på østsiden av klokkøya og så til Vrangsund

bilde

 

 

bilde

Over Tvedestrandsfjorden og inn på innsiden av Borøya mot Snaresund

 

bilde

Brua i Snaresund står set 6 meter på. Vi gikk under med alt av radarbøye og antenner opp.

bilde

 

bilde

Så videre til Lyngør

bilde

 

Etter Lyngør er det bare å peise på oppover og dere rekker fint middag og velkomst på Borgen :-)

 

Alternativt hvis dere vil gå ut tromøsundet, så er leia på yttersiden av Sandøya veldig fin med mange sommerperler man kan ligge i godt vær

 

bilde

.

 

bilde

Forbi Kilsund

 

 

bilde

Så den flotte leia på sydsiden av Sandøya

bilde

 

 

bilde

Og rett til Lyngør

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Komsent igang me denne tråden, har vært uten for dekning noe dager ,men litt opd fraden av bedre halvdel. Hun kunne fortelle om at hu så båten heletiden. Livstream. Tror det er første fengende tråd. s å fikk jo være med liitda. Har sett igjennom den nu noen kvelde sene timer og er imponert' Og masse fine bilder, ser ut som den er den rene ferie turen.<ønsker der en tur vel hjem...

Link to post
Share on other sites

Vi ankom Rasvåg (Hidra) i det det ble mørkt.

En fin og beskyttet havn.

Det var lagt opp til strøm på brygga, men det var ikke strøm i skapene da vi var der.

Torsdag morgen kom to elektrikere og startet feilsøking.

 

Vi våknet opp til et herlig vær:

 

bilde

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Kjekt å se Rasvåg. Har gode minner derfra med hele familien på båttur. I beskjeden båt. :-) For de av dere som vurderer et besøk her på en ferietur, så sett av en dag, slik at dere får vandret litt rundt i smauene, snakket med folkene og sett utover leia fra Rasvågs utkikkspunkt. Og for de av dere som har båter som ikke er så veldig mye større enn 30 fot: Gå Eidekanalen. Eventyrlig!

 

Takk for det dere deler på turen. Det skaper mye glede og disse rutene fra SAP er jo gull verdt.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...