Jump to content

Hentetråd Molde Oslo


Tom Rør

Recommended Posts

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det har helt siden jeg bestemte meg for å kjøpe båt vært planen å bruke lang tid, med mange " omveier"

Det er ofte finere å velge den lange omveien, framfor retteste linje fra a til b. Det å ha folk på hvert nes nedover kysten, gjorde at vi fikk uvurderlig hjelp til å velge de fine rutene. Jeg kan ikke skryte nok av dette fantastiske forumet, og alle dedikerte og engasjerte medlemmer. Det er rett og slett rørende med et slikt engasjement :-)

Link to post
Share on other sites

En solid takk til kaptein, mannskap og navigatører underveis! Turorientering er voldsomt utvidet! Og sesongen er blitt kraftig utvidet takket være meget god dokumentasjon og bildesetting underveis! For ikke å snakke om livesendinger! Hjertelig takk for turen!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Fantastisk å få være med på denne turen, takk til mannskap og forumets medlemmer som er med på å skape en reise som vi vil ha glede av i mange år når det gjelder tips og ruter

Nå gleder vi oss alle til en fantastisk båtsesong, med båtforumets vimpel vaiende stolt i masten :-)

Link to post
Share on other sites

Igjen takk for mange hyggelige kommentarer, og ikke minst for alle gode råd underveis.

 

Her er noen bilder fra dagens etappe.

 

Først Arendal sett fra sjøsiden:

 

bilde

 

 

bilde

 

 

En som har reist lenger enn oss:

bilde

 

Et siste bilde fra Arendal for denne gang. Mange takk til Bjørn Løvjomås og Øya for tips og hyggelig mottagelse.

bilde

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Et bilde fra huset like etter Vrangsund.

Takk til Sap_2000 med flere for kartskisser og detaljerte manøvreringsråd.

Som tidligere sagt var det en interessant studie i ansiktsuttrykk da Tom elegant styrte skuta gjennom de trangeste passasjene.

Sist gang han gikk denne ruta var med en 27-foter.

 

bilde

 

 

Et annet fint hus i samme område:

bilde

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Kort tid senere kom vi til Kilsund:

 

Ingen problemer å komme under den høye broen:

 

bilde

 

Men skulle vi forsøkt oss på å sette kursen rett ut mot havet, måtte vi ha passert den lave broen. Den er så vidt synlig til høyre for det gule huset. Tror den er ca 3 meter høy.

bilde

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Lyngør er et sted jeg alltid lengter tilbake til.

Synes det er helt praktfullt.

Beklager om det blir mange bilder av hus, men det er ikke så mange båter å ta bilde av på denne tiden av året:

 

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

 

bilde

 

 

bilde

 

bilde

 

 

Og med et motlysbilde av Lyngør fyr gikk vi videre på utsiden av Risør til Kragerøskjærgården.

 

bilde

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...