Jump to content

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Knude

Recommended Posts

• 11 måneder senere...

Takk for hyggelige kommentarer igjen.

Ja da har vi valgt å legge ut for salg. Håpet er at en eventuell neste eier vil ha like stor glede av skuta som vi har hatt. 

15 år siden tegninger ble bestilt å vi så et nesten ferdig eksemplar i Bangkok. 

Jeg tror det et lurt å ikke vente til man er helt nøtt til å selge, så derfor prøver vi.

Det har ikke blitt så mye bygging å snakke om så langt i år,men litt nytt er det å melde.....

Var på slipp i Risør i slutten av mai. Som sist en fin opplevelse.

20240526_075650.jpg.b05cc868f87cfe884c54a0648958afab.jpg

Vi ruver godt på skomakerskjær.

I tillegg til vanlig vedlikehold som stoff og zink så har hekk thrust stått høyt på lista.

Sleipner EX 95 har vært en aktuell kandidat lenge. Den er ikke helt billig men..... 

Lett og montere står det i reklamen.

Den var faktisk  det, spesielt da jeg hadde trekt alt av kabel å montert kontrollpanel,releboks ,sikring,hovedstrømsbryter osv før vi dro til Risør.

20240526_093245.jpg.a67a492014b064eb3c844967f7b5da0e.jpg

Lekkert med to

Teorien var å montere podd så vannbevegelsen går i mellom stevn /ror

20240522_181257.jpg.b8a32d7bc787c70239e87c61dd90ca5e.jpg

Den var stor i kassa men liten på båten

20240522_170706.jpg.c5a63b7cf95ceef2b54c64cd3ccbca47.jpg

Selve huset er i støpealuminium så det ble primer å stoffet med egnede produkter. Også propellen.

Ganske spennende å bli sjøsatt med dette på plass.

Under montering tenkte jeg at denne med enkel propell ikke hadde de samme kreftene som den som står i baugen i tunel. Der tok jeg feil.

Etter noen prøvturer er jeg innponert over hvor enkelt det nå ble å gå inn i trange havner,gå mot brygge i motstrøm/ vind 

Fortsettes om det blir noe mer :flag_bp:

Knude

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

• 2 uker senere...
Knude skrev for 3 timer siden:

Hei @Athene II for å være litt hemmelighetsfull....... salg pågår:wink: 

Så bra! Når man først har bestemt seg for en endring så er det flott at interessen er der, så en løsning er i sikte. Det er sikkert litt rart å slippe taket etter såpass mange år, men samtidig er det lurt å gjøre de endringer som må til for at hverdagen skal føles bra.

Evt kjøper får i alle fall et veldokumentert kvalitetsprodukt her!:sailing:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 2 uker senere...

Da er det på tide å skrive seg ut av denne tråden for min del. 

"Ty KNUDE " Er solgt videre til noen som virkelig kan foredle skuta. Båtfolk av rang som har kunnskap om stor båt . Nå blir den bobåt igjen.

Annonsen lå på nett kun to dager......

før beskjeden kom: Vi tar den!

For meg er det en llettelse å  glede at risikoen for mye mas /telefoner om ditt og datt etter overtakelse er liten,og at skuta absolutt er i gode hender videre.

Takk for følget til alle som har fulgt med, å bidratt på eventyret "Bygge 47 fot trawler yacht.... .. vi ble nesten ferdig"   

Nå blir vi å finne i en litt annen liga når det gjelder båtliv i Norge. 

Siden båtbygger er dårlig til beins,frøsen å klein ellers  :giggle: ble det kjøpt ny båt etter fornuftig prinsippet.

Rederinden er fornøyd.

20240709_141053.jpg.36dea904c83aa5aa7e523cf7c9a5e0e3.jpg

Knude:flag_bp:

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Hyggelig at du og rederinnen er fornøyde. Selv har jeg hatt glede og tatt lærdom av tråden. Ønsker dere fortsatt til lykke med fremtiden og båtlivet, både her og i Thailand (?).

Dette ga meg også grunn til ettertanke når det gjelder mitt eget forhold til båtlivet. Kanskje på tide å trappe litt ned her også . . . Det er en tid for alt . . . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Godt å høre at skuta har havnet i de rette hender. At ny eier får et kvalitetsprodukt er det i alle fall ingen tvil om.

Det er bra at dere allerede har skaffet ny båt, så forholdet til sjøen fortsetter. Den så ut som en kjekk sak, en sånn hadde fungert for meg også. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...