tom Cognac Svart 22.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2023 god sommer Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Dixie 2100 Svart 22.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2023 God sommer Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2023 God sommer til deg også. Ser at vi på sett og vis er i samme båt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 22.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2023 Du må bare rope ut Knude hvis du trenger litt coat eller nå. Står alltid noen spann av eldre dato på lager i Moss for høgg😊 Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Da har Knude lagt ut sin båt for salg. Litt vemodig og denne tråden har jo vært enestående lesing for oss andre "amatører". Lykke til med salget og god sommer. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Dette har vært en utrolig lærerik tråd å følge. Utrolig mye kunnskap som er delt med oss her på BP. Ønsker ts alt godt og god sommer. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Maren-Sofie Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Ja, her er det noen som får seg en solid båt, godt dokumentert til underpris etter det jeg kan skjønne. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Fantastisk byggverk og tråd. Kan man eksportere hele denne tråden til pdf? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 4.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Takk for hyggelige kommentarer igjen. Ja da har vi valgt å legge ut for salg. Håpet er at en eventuell neste eier vil ha like stor glede av skuta som vi har hatt. 15 år siden tegninger ble bestilt å vi så et nesten ferdig eksemplar i Bangkok. Jeg tror det et lurt å ikke vente til man er helt nøtt til å selge, så derfor prøver vi. Det har ikke blitt så mye bygging å snakke om så langt i år,men litt nytt er det å melde..... Var på slipp i Risør i slutten av mai. Som sist en fin opplevelse. Vi ruver godt på skomakerskjær. I tillegg til vanlig vedlikehold som stoff og zink så har hekk thrust stått høyt på lista. Sleipner EX 95 har vært en aktuell kandidat lenge. Den er ikke helt billig men..... Lett og montere står det i reklamen. Den var faktisk det, spesielt da jeg hadde trekt alt av kabel å montert kontrollpanel,releboks ,sikring,hovedstrømsbryter osv før vi dro til Risør. Lekkert med to Teorien var å montere podd så vannbevegelsen går i mellom stevn /ror Den var stor i kassa men liten på båten Selve huset er i støpealuminium så det ble primer å stoffet med egnede produkter. Også propellen. Ganske spennende å bli sjøsatt med dette på plass. Under montering tenkte jeg at denne med enkel propell ikke hadde de samme kreftene som den som står i baugen i tunel. Der tok jeg feil. Etter noen prøvturer er jeg innponert over hvor enkelt det nå ble å gå inn i trange havner,gå mot brygge i motstrøm/ vind Fortsettes om det blir noe mer Knude Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Athene II Svart 15.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2024 Ser at annonse er vekke fra finn, er den solgt? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Hei @Athene II for å være litt hemmelighetsfull....... salg pågår Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
index Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Knude skrev for 3 timer siden: Hei @Athene II for å være litt hemmelighetsfull....... salg pågår Så bra! Når man først har bestemt seg for en endring så er det flott at interessen er der, så en løsning er i sikte. Det er sikkert litt rart å slippe taket etter såpass mange år, men samtidig er det lurt å gjøre de endringer som må til for at hverdagen skal føles bra. Evt kjøper får i alle fall et veldokumentert kvalitetsprodukt her! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jakob T Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Meiner det var den me passerte på Sletto i går,på vei sørover. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Jakob T skrev for 2 timer siden: Meiner det var den me passerte på Sletto i går,på vei sørover. Tviler litt på det. Den ligger i Arendal. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Jakob T Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Da må det ha vert ein kopi vert ein kopi av Knude sin 😀😀😀 Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 31.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Da er det på tide å skrive seg ut av denne tråden for min del. "Ty KNUDE " Er solgt videre til noen som virkelig kan foredle skuta. Båtfolk av rang som har kunnskap om stor båt . Nå blir den bobåt igjen. Annonsen lå på nett kun to dager...... før beskjeden kom: Vi tar den! For meg er det en llettelse å glede at risikoen for mye mas /telefoner om ditt og datt etter overtakelse er liten,og at skuta absolutt er i gode hender videre. Takk for følget til alle som har fulgt med, å bidratt på eventyret "Bygge 47 fot trawler yacht.... .. vi ble nesten ferdig" Nå blir vi å finne i en litt annen liga når det gjelder båtliv i Norge. Siden båtbygger er dårlig til beins,frøsen å klein ellers ble det kjøpt ny båt etter fornuftig prinsippet. Rederinden er fornøyd. Knude Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Hulda Svart 31.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Nytt kapittel Knude. Og du virker til å være fornøyd med salget og kjøp av ny båt. Intet kan være bedre! Håper du lar dine kunnskaper drysse over forumet også i fremtiden. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 31.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 En dør lukkes, og nye åpner seg Gratulere med salget. Høres ut som den havnet i riktige hender som jeg er helt sikker på at utgjør godt i sjela til båtbygger Havnet den langt á lei eller blir den på sørlandet? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
NilsPils Svart 31.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Hyggelig at du og rederinnen er fornøyde. Selv har jeg hatt glede og tatt lærdom av tråden. Ønsker dere fortsatt til lykke med fremtiden og båtlivet, både her og i Thailand (?). Dette ga meg også grunn til ettertanke når det gjelder mitt eget forhold til båtlivet. Kanskje på tide å trappe litt ned her også . . . Det er en tid for alt . . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 31.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Godt å høre at skuta har havnet i de rette hender. At ny eier får et kvalitetsprodukt er det i alle fall ingen tvil om. Det er bra at dere allerede har skaffet ny båt, så forholdet til sjøen fortsetter. Den så ut som en kjekk sak, en sånn hadde fungert for meg også. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ezach Svart 31.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Godt å høre at fartøyet får ny eier av riktig sort. Lykke til med nybåten! Og takk for all kunnskap og kompetanse du har delt, @Knude 😎 Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 31.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 uten tvil beste prosjekt tråd. nyt livet Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 31.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Jeg har ikke fulgt prosjektet fra dag en men lest veldig mye i senere tid, kjempejobb du har gjort. Gratulerer med salg og med ny båt 😉 Som andre nevner håper jeg du deler av din kunnskap videre på forumet 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 31.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Jeg har fulgt ts fra første bokstav han skrev. Herlig tråd. Gratulerer med ny båt. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Komodo Svart 31.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 alphaman skrev for 2 timer siden: uten tvil beste prosjekt tråd. nyt livet Helt klart, og jeg mistenker at den ikke kommer til å bli overgått. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.