Jump to content

Har dere navn på båten?

Avsluttet2

Recommended Posts

Selvsagt må det være navn på båten, og det bør være et kvinnenavn.

På nåværende båt er navnet Miss Lizzy II - opp kalt etter QE2 men siden den er bare 29 fot så blir det en liten utgave av Elizabeth. Forøvrig er dette den andre i serien med navnet Miss Lizzy derved er II kommet til.

Et annet pent navn jeg hadde på en Sandvik 28 motorseiler var Havleik, og den var som en lek på sjøen, oppførte seg pent i all slags vær.

Nok mimring for nå :blush:

Og min båt heter Joelle fra:

Jan Ove

Ellen

<{POST_SNAPBACK}>

...og jeg som trodde det var kompisen til Pusur (hunden Jølle) :lol::lol::lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Fikk laget navnet på båten via mail med Steinmoen Reklame tlf: 37043896, steinmoen@gktv.no.

Kunne velge mellom forskjellige bokstaver. Eller man sender dem et ferdig forslag. Billig var det også!

Bilde

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg får ta navnene påbåtene mine også,da; :wink:

Den første het Signe Banken (Maxi 77),

den andre het Cosinus (Fenix), og jolla het "Bare Cos'en",

den tredje (Hero 101) ble kjøpt i blinde og på rot på Hurum, og ble hetende "101 ute".

Og siste krampen så langt heter som nevnt Brum.....

En ting er at båtnavn kan være morsomme og ofte ha dobbelte betydninger, men det kan tendere til velidg morsomt når man plukker opp VHF'en og presenterer seg for Tjøme Radio.

Jeg glemmer aldri når jeg kalte opp Tjøme Radio første gang fra Hero'n og meddelte "Det er 101 ute på 16". Det ble en forholdsvis artig samtale....

Eller når de kalte meg opp i Windy'n; "Brum, brum....." og så et halvkvalt fnis.

Ja, ja, båtnavn er og blir en egen liten vitenskap! :smiley:

Båter har kvinnenavn fordi de sjelden lystrer kapteinen :eek:

Ellers er det ganske vanlig og morsomt å bruke de 2 første bokstavene i hvert av navnene i familien, som båtnavn. Skal dog revurderes som alternativ om familien består av Ingar, Selina og Stian

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Båter har kvinnenavn fordi de sjelden lystrer kapteinen  :eek:

Ellers er det ganske vanlig og morsomt å bruke de 2 første bokstavene i hvert av navnene i familien, som båtnavn. Skal dog revurderes som alternativ om familien består av Ingar, Selina og Stian

Mvh. BEG

<{POST_SNAPBACK}>

:lol::lol::lol:

Selina med "C" i så fall .... huff og huff ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

• 2 uker senere...

Hadde ikke tenkt til å ha noe navn på min nye Bella 620, men etter å ha lest denne tråden tror jeg at jeg ikke tør å la være :crazy:

Trodde min 20 foter var litt liten til å få navn, men har forstått det slik at det er mange båter på denne størrelsen som er kronet med et navn.

Kona heter Anita, en datter som heter Sara, og en ny liten kommer i juni :flag:

Navneforslag til båten mottas med takk :yesnod:

Redigert av bella (see edit history)

Båter har kvinnenavn fordi de sjelden lystrer kapteinen

Ja, og fordi de må pusses, vaskes og stelles før de skal ut på selv den minste turen.

(Så et par VELDIG stygge)

Etter noen år blir skipperen lei, og ser seg om etter noe bedre..... :rolleyes:

De må styres og holdes øye med hele tiden, samt være på vakt mot

forbipasserende større båter....

Kona heter Anita, en datter som heter Sara, og en ny liten kommer i juni  :flag:

Navneforslag til båten mottas med takk  :yesnod:

Bare et kjapt forslag, kona heter Anita, datteren din Sara, og i juni kommer ei lita / en liten?

Da må navnet på båten din bli Ansalita, eventuelt Ansaliten. Håper du får en datter :lol: for jeg synes det svinger skikkelig av det første navnet i alle fall. Blir nesten misunnelig på mitt eget forslag! :wink:

Bare et kjapt forslag, kona heter Anita, datteren din Sara, og i juni kommer ei lita / en liten?

Da må navnet på båten din bli Ansalita, eventuelt Ansaliten. Håper du får en datter  :lol: for jeg synes det svinger skikkelig av det første navnet i alle fall. Blir nesten misunnelig på mitt eget forslag!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

He he... Forstår du ble litt misunnelig :lol: Takk for godt forslag. Blir det Ansalita skal du få bli fadder skvulpen :smash:

Redigert av bella (see edit history)

Dersom den skulle oppkalles etter Lasse og Trinemor da?

Lars H.

(kapteinen på Trudelutt etter fruen Trude)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hadde ikke tenkt til å ha noe navn på min nye Bella 620, men etter å ha lest denne tråden tror jeg at jeg ikke tør å la være  :crazy:

Trodde min 20 foter var litt liten til å få navn, men har forstått det slik at det er mange båter på denne størrelsen som er kronet med et navn.

Kona heter Anita, en datter som heter Sara, og en ny liten kommer i juni   :flag:

Navneforslag til båten mottas med takk  :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

"Bella Anita". Det betyr vakre Anita. Kan være et godt "smøretips" for å få aksept for 3 fot til neste sommer :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Båtens navn er Huldra III, som den har hatt siden den var ny.

Er i det siste ikke helt sikker på om dette med hulder er det rette nevanet for en båt, for noen ganger føler jeg at denne Huldra er i slekt med en ire som heter Murphy :headbang: .

Men vi får la det stå på en stund til. :smiley:

Redigert av Petter-B (see edit history)

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...