Jump to content

Har dere navn på båten?


Avsluttet2

Recommended Posts

Som de andre... Klart båten skal ha navn!!

 

Min har fått navn etter graden av tettheten første gang jeg satte den ut (hadde stått på land i 4-5 år...)

Håper at den en dag blir pen (lekker) å se på og..

 

Er forøvrig etter min mening ikke størrelsen det kommer an på!!

 

Vennlig hilsen "Bare Lekker"

 

:diving::diving::diving:

Link to post
Share on other sites

For min del vil jeg nå si at landstedsbåten ikke trenger noe navn men brukes båten til turbruk, at en lever ombord i kortere (dagsturer) eller lenger tid, bør den ha navn.

 

Alle mine båter har hatt navn, noen har jeg funnet på selv og andre har hatt navn når jeg kjøpte de. Nåværende båt heter "Kamelia". Betyr ikke noe spesielt, bare et navn som datt ned i hodet mitt og er navnet til en tebuskfamilie. Ingen andre i VHF- eller Skipsregisteret heter Kamelia og det er jo en fordel.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Klart båten må ha navn. Ingen båt er for liten til det.

Takk for den!

Bitteliten I

Bitteliten II

Bitteliten III

:yesnod:

Fra Uttern D55 til Nidelv 300.

Gummibåten er ikke døpt - men det er tenkt på Bittebitteliten

 

Bitteliten IV :confused: vet ikke ennå hva det blir - men det blir nok :rolleyes:

Men dåpssermonien er ikke av det svulstige slaget med champagne Jeg nøyer meg med rødsprit :eek: til avfetting av akterspeilet og navn i selvklebende folie.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Synes at det blir et mer personlig preg på et fartøy når det får et navn.

Det er nok ikke så vanskelig å skjønne hvor vi har fått ideen fra.

Og selv om det sikkert er mange båter med dette navnet betyr det noe for familien at vi har døpt båten etter "Keiko".

Både fra Free Willy filmene som familien har sett sammen og hatt stor glede av, og som en hyllest til alle ville dyr i fangenskap.

Navnet er forresten japansk, og betyr "Den heldige".

Mvh

Link to post
Share on other sites

"Sjømannen hette "Balja"

Saga`n heter "Hebbe"

Den neste blir "Hebbe 2"

Den etter den blir "Hebbe 3""

 

Siden noen har karakterisert Saga 27 som BALJE, kunne du jo vurdere, i god redertradisjon, å videreføre navnet fra "Sjømann"en... :lol:  :blush:  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

hehehehehe, hadde egentlig tengt å kalle Saga`n for Balja 2 men ungene satte seg sterkt i mot akkutat det. Etter diskusjoner med de ble vi enige om mitt kallenavn som unge som er "hebbe".

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Jeg er blitt spurt av venner og familie hva nye-båten skal hete. Selv hadde jeg ikke tenkt å ha navn på den, tenker gjerne at båten må være større for å navnsette dem.

Hva er vanlig? Har dere som har båter i 20 fots klassen navn på deres båter?

 

tj

<{POST_SNAPBACK}>

 

Jeg har alltid hatt navn på mine båter. Har også hatt døpesermoni sammen med familien.

 

Båtene har vært oppkalt etter vår datter og hun heter Lill-Hege. Da ble båtene kalt for LILL og LILL II. Sistnevnte er den nyeste. Bytter jeg båt igjen så blir den nye å hete LILL III.

 

Selve navnet har jeg fått laget hos et lokalt firma til en rimelig pris av kr. 400,-. :seeya:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Takk for den!

Bitteliten I

Bitteliten II

Bitteliten III

:yesnod:

Fra Uttern D55 til Nidelv 300.

Gummibåten er ikke døpt - men det er tenkt på Bittebitteliten

 

Bitteliten IV  :confused: vet ikke ennå hva det blir - men det blir nok  :rolleyes:

Men dåpssermonien er ikke av det svulstige slaget med champagne  Jeg nøyer meg med rødsprit  :eek: til avfetting av akterspeilet og navn i selvklebende folie.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er blitt litt ironi i navnet på båtene dine.. Den første ... ok .. den er da forholdsvis liten. (i forhold til den du har nå)

 

Men BittelitenIII. Hehe.. BittestorI kanskje. :wink:

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Båten vår er oppkalt etter min far som desverre døde så brått fra oss for 1 og et halvt år siden.

 

Han var høyt elsket og respektert og savnet er stort. Alle i familien var enige om at vi ville kalle båten opp etter ham. Han het Nicolai og det gjør båten vår også!

Link to post
Share on other sites

:lol:  :lol:  :lol:  Du får sagt det du, Lars!!  :lol:  :lol:  :lol:

Nå nærmer det seg sjøsetting!!  :cheers:

Yesss, sjøsetting er avtalt førstkommende tirsdag, 5. april! Da skal Trudelutt som nå bare venter på at utliggerne blir lagt ut på mandag sjøsettes. Håper på godvær neste helg. Da SKAL det bli helgetur om det ikke blåser opp til "storm" og havGAAAAP!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...