Jump to content

BAATPLASSEN TREFF "SØRLANDET"


LALUNA II

Recommended Posts

:cheers:BAATPLASSEN TREFF "SØRLANDET" :cheers:

 

 

Er det noen stemning for å få til et treff i beste baatplassen stil strekningen "Blindleia-Mandal" :confused:

Forslag .. ideer kom igjen :smash:

så kanskje vi får til noe her SØR også :confused:

 

:sailing::flag:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Hadde vært morro dette ja. Mange flotte plasser å velge i her da :wink:

 

Nilen er jo et alternativ. Lenger vest har vi feks Olavssundet.

 

Men anbefaler at alle kikker i Havneforumet å ser om det er noe annet som frister. Finnes også mange andre flotte plasser som ikke er lagt inn her anda.

 

Hvis det blir nok intereserte, og datoer m.m. stemmer, stiller vi :sailing:

 

 

GeV

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Latskapen i meg får meg til å stille forslag :

 

Nærmeste treff er Horten. Slik jeg tolker medlemslisten, er det ikke så tetthet med medlemmer vest for Kristiansand. Der er mange medlemmer fra Arendal-Grimstad-Kristiansand, og sikkert også fra Risør, Kragerø etc.

 

Hva med å plassere eventuelt treff mer geografisk "midt på", dvs Grimstad (det var der latskapen kom inn :lol: )

 

Indre/Ytre maløyene kjenner de aller fleste. Bør være et ypperlig sted for treff ?

 

Jeg vil anta at ved å arrangere treff litt Øst for Kristiansand så favner dette flere medlemmer ???

Link to post
Share on other sites

Har nok også inntrykk av at Søgne er en slags sørlig/vestlig grense for medlemsmassen her på Sørlandet og at et eventuelt treff på Sørlandet nok vil gi kortest reisetid for flest mulig dersom (men vi drar jo på båttur så hvorfor skal den da være så kort som mulig? :wink: ) det arrangeres øst for Kristiansand.

Redigert av Rolf (see edit history)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Latskapen i meg får meg til å stille forslag :

 

Nærmeste treff er Horten. Slik jeg tolker medlemslisten, er det ikke så tetthet med medlemmer vest for Kristiansand. Der er mange medlemmer fra Arendal-Grimstad-Kristiansand, og sikkert også fra Risør, Kragerø etc.

 

Hva med å plassere eventuelt treff mer geografisk "midt på", dvs Grimstad (det var der latskapen kom inn  :lol:  )

 

Indre/Ytre maløyene kjenner de aller fleste. Bør være et ypperlig sted for treff ?

 

Jeg vil anta at ved å arrangere treff litt Øst for Kristiansand så favner dette flere medlemmer ???

<{POST_SNAPBACK}>

Ang. latskap:

Husk at det er de som "bor" nærmest treffet som oftest er "teknisk arrangør".......

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Ang. latskap:

Husk at det er de som "bor" nærmest treffet som oftest er "teknisk arrangør".......

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg ikke skal bli noe problem (antar det ikke påkreves D.D.E managementbestilling, hovmester etc.,).

 

Såfremt treffdato ikke kolliderer med ferieplaner for de fleste, tror jeg nok frivillige ville kunne spaes fram innen Arendal/Grimstad medlemmer.....

Link to post
Share on other sites

Er det noen stemning for å få til et treff i beste baatplassen stil strekningen "Blindleia-Mandal"  :confused:

Forslag .. ideer kom igjen  :smash:

så kanskje  vi får til noe her SØR også :confused:

 

:sailing:  :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Tenkte på denne strekningen da jeg vet at det er en del Rogalendinger som og trekker denne veien i ferietiden og tanken var at kanskje vi kunne få de og til å trekke denne veien men er usikker på å langt øst de pleier å gå ....eller å mange medlemmer som trekker nedover til disse trakter.. :confused:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Jeg tenkte på ferietreff ca midt i Juli men er selvsagt åpen for treff andre tider også ,,

og for min del blir det drøyt å kjøre ca 60 nm for en helg med 7 knops fart :lol:

Skal jeg gå til Arendals området må det bli i ferien blir for stressende en helg .....

bare min mening ..... :crazy:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Jeg tenkte  på ferietreff ca midt i Juli men er selvsagt åpen for treff andre tider også ,,

og for min del blir det drøyt å kjøre ca 60 nm for en helg med 7 knops fart  :lol:

Skal jeg gå til Arendals området må det bli i ferien blir for stressende en helg .....

bare min mening ..... :crazy:

<{POST_SNAPBACK}>

Samme problem ville mange av oss stått ovenfor om vi skulle forflyttet oss i snekkefart såpass langt vest som Søgne. Så her må vi vel bøye oss fra flertallet (hva med en poll?). Personlig synes jeg et treff i Arendal hadde vært optimalt...
Link to post
Share on other sites

Fint tiltak. Jeg er med dersom det passer praktisk :yesnod:

 

Som andre har vært inne på så begrenser en helgetreff seg til nærområdet (Kristiansand - Risør for min del).

 

I fellesferien er man selvsagt mye mer fleksibel når det gjelder sted. Men vil det ikke medføre en del praktiske problemer å arrangere treff i fellesferien? Massevis av andre båter, og kanskje vanskelig å få noen til å arrangere midt i sin egen ferie?

Link to post
Share on other sites

Hmm. Jeg har jo aldri møtt noen av dette ærede forum, tror jeg. Så etter noe hyttebygging (med derpå utflagging av tonnasje) har jeg endt opp med en GH jolle (Dårlig støpt; til salgs) en 8' pioner og en 21' gammel Fram. Impulskjøp, fikk betinget tilgivelse fra kona... Det begrenser aksjonsradius noe, Iallefall i en helg. Og i den nærmeste tiden (slutten av måneden), så skal vi ha konfirmasjon, båt er i Arendal, men jeg tør ikke tenke på å hente den (til Kristiansand) før konfirmasjonen er vel overstått;

 

så jeg håper at treffet blir noe frem i tid...dvs slutten av mai, eller i juni.

 

Sandman1

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Share on other sites

... vil det ikke medføre en del praktiske problemer å arrangere treff i fellesferien? Massevis av andre båter, og kanskje vanskelig å få noen til å arrangere midt i sin egen ferie?

<{POST_SNAPBACK}>

Tiltaket er utmerket, men jeg deler bekymringen for plass i fellesferien. Kanskje det hadde vært lettere å finne plass før eller etter hordene med østlendinger i båt (det beskriver en mental tilstand, og ikke geografisk tilhørighet)?

 

7 knops fart fra Kristiansand tilsier at Lillesand-Grimstad er et greit møtested om det så bare blir en lang lørdag.

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Link to post
Share on other sites

Maløyene utenfor Grimstad er kanskje det enkleste alternativet m.h.t. værforhold. Valøyene ligger utsatt til hvis vindforholdene skulle bli plagsomme.

 

Maløyene har også plass til hundrevis av båter uten problem. Et annet moment er at øya ligger svært nærme Marivold camping og Grimstad så hvis noen ønsker å delta uten båt av div årsaker så er henteavstanden kort.

 

Legger ved et kartutsnitt med ring rundt alternative møtesteder.

 

Bilde

 

Juni hadde jo vært greit m.h.t. ferie og annen trafikk. Hva med lørdag 18 juni??

Redigert av Alvito (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Enig i at det er fint i Grimstad. Men er langt for oss fra Kr.sand og Søgne det også for en helg.

 

Hvorfor ikke møtes i Lillesandsområdet heller ? Blir bedre fordelt lengde for alle som skal på treff da :yesnod:

 

Mange fine plasser der også : Skauerøya ( fint for barn, mulighet for telt, kort til by ). Nilen er også fin. Bare nevner dette som noen eksempler. Man får alle samme fasiliteter her som i Grimstad.

 

Laluna startet denne tråden med antydning om sted fra Søgne til Lillesand. Synes vi skal holde oss innenfor dette området initiativtakeren har foreslått.

 

 

GeV

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Bra oppslutning så langt :cheers::flag:

foreløpig telling er 7-øst for Lillesand og 7 vest for Lillesand :discuss:

skriver Lillesand (Blindleia-Mandal)da det var utgangspungtet for pollen og lodding av stemningen for treff på SØRLANDET og da det er flere trege båter forslår jeg at vi prøver å få det til rundt Lillesand..

 

:sailing: For min del er det ca: 4 timer fra Torvefjorden Søgne til Lillesand :sailing:

skriver det bare så de saktegående ser tidsfaktoren som et utgangspunkt :wink:

 

Ca 20 nm fra Arendal Galtesundet

ca 18 nm fra midt i byfjorden Kr.sand grovt kalkulert :diving:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...