Jump to content

BAATPLASSEN TREFF "SØRLANDET"


LALUNA II

Recommended Posts

Bra oppslutning så langt  :cheers:  :flag:

foreløpig telling er 7-øst for Lillesand og 7 vest for Lillesand  :discuss:

skriver Lillesand (Blindleia-Mandal)da det var utgangspungtet for pollen og lodding av stemningen for treff på SØRLANDET og da det er flere trege båter forslår jeg at vi prøver å få det til rundt Lillesand..

 

:sailing: For min del er det ca: 4 timer fra Torvefjorden Søgne til Lillesand  :sailing:

                skriver det bare så de saktegående ser tidsfaktoren som et utgangspunkt  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Laluna : Jeg håper nå at du som initiativtaker kan fastsette dato, sted endelig, slik at tråden heretter kan dreies mot det å kalles påmelding, samt se om (dersom det blir lillesand) er lokale krefter som kan være organisator (om ikke du ønsker det selv ?).

Link to post
Share on other sites

Laluna : Jeg håper nå at du som initiativtaker kan fastsette dato, sted endelig, slik at tråden heretter kan dreies mot det å kalles påmelding, samt se om (dersom det blir lillesand) er lokale krefter som kan være organisator (om ikke du ønsker det selv ?).

<{POST_SNAPBACK}>

 

Så langt tror jeg vi ser oss om etter en plass rundt Lillesand ...er det noen i de trakter som kan "reservere" en grei plass så kommer vi tilbake til dato når folkene har ymtet litt frempå når tid det passer best for den enkelte.

Forslaget 18 juni kan passe for meg men ser helst ferien men kan strekke meg,

og er det lokale krefter som kan være organisator for opplegget er det greit for meg ..hjelper gjerne til ...men de lokale kjenner forhold og havnemuligheter bedre enn meg da :drink:

 

 

 

Regner med at INGAR har MØTEPLIKT :seeya:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Dette høres bra ut. Regner meg som sikker deltaker. Støtter forslaget om Hestholmbukta på Skauerøya dersom det blir i Lillesandsområdet som Laluna foreslår. Flott uthavn med god plass, både på land og vann. Og ikke langt inn til byen dersom noen skulle trenge påfyll av et eller annet.

Link to post
Share on other sites

Håper å få det til - etter det røynde folk sier skal jo Skauerøya være en perle... Må snakke med sjefen hjemme og høre hvordan det passer inn i jobbing o.a. Men regner med at det skal gå greit..... snakker vi om en weekend ?

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Kommer den 18 juni i Lillesand her også hvis ikke noe alvorlig skjer innen dette :wink:

 

Tror det er lurt å ikke legge dette til den tetteste ferietiden. Lettere å finne en grei plass da. Sikkert en del flere enn oss også som har planlagt tur i ferien. Slipper å legge om hele ferie ruten da :wink:

 

Gleder oss !

 

 

GeV

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Dette høres bra ut. Regner meg som sikker deltaker. Støtter forslaget om Hestholmbukta på Skauerøya dersom det blir i Lillesandsområdet som Laluna foreslår. Flott uthavn med god plass, både på land og vann. Og ikke langt inn til byen dersom noen skulle trenge påfyll av et eller annet.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Legger et kartutsnitt av forslått plass

Klikk link HER

GEV

Håper å få det til - etter det røynde folk sier skal jo Skauerøya være en perle... Må snakke med sjefen hjemme og høre hvordan det passer inn i jobbing o.a. Men regner med at det skal gå greit..... snakker vi om en weekend ?

 

 

Ja det er foreløpig snakk om en weekend

forslag så langt 18 juni

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Og for å presisere, så må det vel være Østre Hestholmbukt som er aktuell. Og da i området sørvest i bukta

<{POST_SNAPBACK}>

 

Kartposisjon 58 13,90N - 008 23,57E for de som vil legge det inn på plotteren :sailing:

 

 

5 Påmeldte så langt

 

 

og jeg mener vi "FRYSER DATOEN "TIL fredag 17. - søndag 19. juni 2005

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Har noen erfaringer med tettheten av båter på stedet en fin helg midt i juni. Uthavna er jo veldig populær, og jeg ser for meg at det kan bli en utfordring å få samlet alle på ett sted dersom noen kommer utover i helga.

 

Jeg har ikke vært der så tidlig, men utover sommeren er det ganske fullt i helger og ferier.

Link to post
Share on other sites

Kartposisjon 58 13,90N - 008 23,57E for de som vil legge det inn på plotteren  :sailing:

5 Påmeldte så langt

og jeg mener vi "FRYSER DATOEN "TIL  fredag 17. - søndag 19. juni 2005

<{POST_SNAPBACK}>

 

Det var da et særdeles dårlig valg av dato, særlig for oss som godt kunne tenkt oss å delta på både Horten-treffet og på Sørlands-treffet. :wink:

 

 

M/Y Ellen Marie

Redigert av M/Y Ellen Marie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var da et særdeles dårlig valg av dato,..........

Ja, i iveren etter å få til noe, så var det vel kanskje ingen som tenkte på at Horten-treffet er samme helg. Eller var det for å slippe å se østlendinger her tidlig på sommeren også :lol::lol::lol:

 

Er det aktuelt å utsette en uke, eller er datoen så fastfrosset som Laluna foreslår.

Link to post
Share on other sites

ja det var jo dumt men helgen etter kommer st.hans og helgen etter er det ferie for mange og før den tiden er jeg redd det vil passe dårlig for mange deriblandt meg .... :headbang:

 

satt valget pga. flere så ut til ikke å ha det i ferien og ST,Hans helgen tror jeg vi kan glemme på den plassen :confused:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Vedr. treff på Skauerøya.

For oss passer datoen fint, akkurat avluttet jobbøkt. Vi har vært i Hestholmbukt noen ganger og stedet kan varmt anbefales. Det er tydelig at flere deler vår oppfatning. Vlaøyene utenfor Grimstad er ellers at av våre favorittmål. Vi regner oss herved som påmeldt.

Mvh. Leif

Link to post
Share on other sites

.......og ST,Hans helgen tror jeg vi kan glemme på den plassen  :confused:

St.Hans-aften er jo torsdag. Er det noe særlig flere folk ute påfølgende helg enn en annen vanlig helg i juni (bortsett fra at det er 1 uke senere på sommeren).

 

Og hvor er vår lokale værprofet som kan si noe om hva slags vær vi kan vente oss. Forresten det er jo bare sol her nede :cool:

Link to post
Share on other sites

Synd at dette skal kolidere med Horten treffet. Men er ikke lurt å ta dette en helg senere mener jeg. Blir nok betydelig mere båter der helga etter sankthans.

GeV

<{POST_SNAPBACK}>

Enig med ovennevnte. Plass, Lillesand og dato 18.06 passer bra mener også jeg p.g.a. St. hans og ferietid. Vi gleder oss allerede.

 

Horten treffet er jo ganske langt unna geografisk sett og for meg er det for langt å gå med min marsjfart dit for en weekend. Ser poenget til M/Y Ellen Marie men med den farta han går med så har han vel mulighet å få med seg begge treffene eller hva M/Y Ellen Marie??

Redigert av Alvito (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Enig med ovennevnte.  Plass, Lillesand og dato 18.06 passer bra mener også jeg p.g.a. St. hans og ferietid.  Vi gleder oss allerede. 

 

Horten treffet er jo ganske langt unna geografisk sett og for meg er det for langt å gå med min marsjfart dit for en weekend. Ser poenget til M/Y Ellen Marie men med den farta han går med så har han vel mulighet å få med seg begge treffene eller hva M/Y Ellen Marie??

<{POST_SNAPBACK}>

 

Tja, det hadde kanskje vært en ide; delta på TO båtplassentreff samme helg.... hmmmm!!!

 

Tror kanskje det er i drøyeste laget, men for meg er det lengre til Lillesand enn til Horten, så da blir det vel Lillesand,da. :lol: Liker jo å bruke båten :wink:

 

:cheers:

M/Y Ellen Marie

 

 

 

....og til den lille kommentaren om østlendinger; Er født og (delvis) oppvokst i Arendal, så på sørlandstreffet skal jeg skarre som bare det. Regner meg jo som sørlending når det passer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...