Jump to content

BAATPLASSEN TREFF "SØRLANDET"


LALUNA II

Recommended Posts

Noen som kan si noe mer om dette? (ikke med tanke på treffet, men generelt). Har så langt kviet meg for å prøve meg. Er det slik at stikker du 1m så er det greit, eller er dette marginalt med behov for mye lokalkunnskap? Og er det trangt slik at lengde/bredde også må tillegges vekt? Vi er vel 11m (37'), 3,50m bred og stikker såvidt i underkant av 1m.

 

Finnes det noen skisser som ev. beskriver hvor en bør gå?

<{POST_SNAPBACK}>

:flag:

 

Dersom du tar det østre innløpe så har du ingen problemer og det er på den siden at alle plassene er, selv er vokst opp i Nilen og selv på laveste vannstand så går jeg igjennom og stikker gode 90cm. Du har vel ett par hekker du kan tilte opp om så.

På normal vannstand så er det gode 130cm så du kommer gjennom selv med bredden din.

Det må vel opplyses at det ligger ett par stygge steiner slik at man holder seg noe syd når man har kommet seg innforbi de første hyttene ifra det vestlige løp.

Jeg nevnte dette med felles tur/konvoi, da tenkte jeg på dere som har pinnebåter at det skulle vel gå an å fylle opp de som har litt god plass . :yesnod:

Link to post
Share on other sites

:flag:

 

Dersom du tar det østre innløpe så har du ingen problemer og det er på den siden at alle plassene er, selv er vokst opp i Nilen og selv på laveste vannstand så går jeg igjennom og stikker gode 90cm. Du har vel ett par hekker du kan tilte opp om så.

På normal vannstand så er det gode 130cm så du kommer gjennom selv med bredden din.

Det må vel opplyses at det ligger ett par stygge steiner slik at man holder seg noe syd når man har kommet seg innforbi de første hyttene  ifra det vestlige løp.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan bare slutte meg til dette!

 

Jeg er også svært godt kjent i Nilen - ser faktisk Nilen fra hytta...

 

Den største båten som har gått der som jeg vet om er MB Brekkestø (passasjerbåt med 48 plasser). Den gikk da også på grunn :cryin:

 

Men det er ingen problemer med din 37 foter. De 'stygge steinene' ser man ganske tydelig, det ligger mye tang oppå som skvalper i overflaten.

Link to post
Share on other sites

Har prøvd og tenke litt ,og det er jo ikke bestandig like enkelt da . Men syntes og merke at det er flere som kunne tenke seg å dra på treff i Horten og til sørlandet .Er jo litt dumt når treffet i Horten blir bestemt for mange mnd siden også blir det da bestemt et treff på sørlandet lenge etterpå men på samme dato .Hva med og flytte sørlandstreffet en helg forrover eller bakover ,slik at dem som vil kan dra på begge treffa ? Dette er bare en tanka som jeg slenger ut som kansje hadde vært fint og høre noen synspunkter på . Vis det passer sånn , så kunne jeg også tenkt meg og reist på sørlandstreffet da som regel jeg har mulighet og reise rundt om da jeg ikke jobber . Jaja det var bare det jeg tenkte på og høre om noen andre hadde synspunkter ang dette .

 

PS: Detv blir sikkert kjempe bra på begge treffa uannsett , men så gøy det hadde vært og dratt på begge :yesnod:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

SORRY TINE II

blir denne datoen om den kolliderer med Horten treffet :headbang: da den ser ut til å passe best for de fleste ....da de ikke har så veeldig lyst til å legge den inn i ferien...... og tidligere enn det er jo ikke så gunstig for meg og andre virker det som , :discuss: ,, får prøve til neste år å treffe bedre :yesnod:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen!  :seeya:

 

Vi har egentlig meldt oss på Horten treffet, og skulle ønske vi kunne få med oss begge.

Men nå ser det ut til at vi kommer på sørlandstreffet istedet  :smiley:  :smiley:  (værforbehold da seilaset er på underkant 70Nm)

ett barn, 1,5år

Vi gleder oss  :wink:

:cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

Velkommen skal du være :flag:

Lagt deg inn på hjemmesiden for treffet med forbehold om bra vær ...og det har vi jo bestilt :smash:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Enjoy blir nok også å se på Sørlandstreffet, men er det Hestholmbukta Østre eller Hestholmbukta Vestre det skjer?

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Enjoy !

 

I innlegg nr 35 i denne tråden er plassen merket inn med en rød frihånds strek. Legger inn bildet en gang til her :wink:

Begynner å bli en del båter til treffet nå :sailing:

 

Bilde

 

 

 

GeV

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Fant noen fine bilder fra Skauerøya på nettet for de som ikke har vært her før :

 

www.seiltursiden.com har de en del om Skauerøya. Bla dette bildet som viser plassen vi har tenkt å legge oss på :

 

Bilde

 

Vi skal ligge til venstre utover på dette bildet :

 

Bilde

 

www.batborsen.no fant jeg dette bildet. Vi skal ligge på neset i øvre venster billedkant :

 

Bilde

 

Håper vi etter treffet kan legge ut bilder med minst like fint vær som på disse bildene :wink:

 

 

GeV

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder og VELKOMMEN skal du være Enjoy du er lagt inn på siden :wink::cheers: tror dette blir

 

kjempemoro ,vi gleder oss masse til å treffe dere alle sammen :seeya:

 

Skikkelig moro å se responsen :cool: den er jo enorm så langt :lol:

 

og som Dolan59 sier :fishing: i Valdres kan ikke sammenlignes!!!! med dette :yesnod:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder dette vet jeg ikke hva de har funnet på ved de andre treffene som har vært andre plasser i landet.

 

Alle har vel det de trenger i båtene for en velykket helg ? Det eneste jeg kan tenke meg er at alle tar med seg noen vedkubber for litt ekstra varme på kveldene.

 

Eller er vel alle såpass sosialt annlagt, at resten går av seg selv ?  :cheers:

 

Eller er det noen med bedre ideer her ??

GeV

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Dere Alle Sjøulker!!!!!!! :sailing:

Dette kan jo se ut til å bli en kjempetur og det at det ser ut til å bli endel barn og ungdom gjør det ekstra hyggelig, burde vi ikke lage til litt for diss som f.eks natursti, fiskekonkuranse osv.

Hva med å ta å kjøre i konvoi på utsia av Justøya opp langs Åkerøya, innom Åkerøyhavn, gjennom Nilen og gjennom Kassekanalen og til slutt Blindleia tilbake til Lillesand.

Vi trenger jo ikke drar absolutt alle båter men fylle opp en god del.

Gjett om vi skulle kunne markert oss :cheers:

Ha ei fin helg :cool:

<{POST_SNAPBACK}>

Ideen om å lage en natursti for barna (og voksne) er slettes ikke dum!! Innspill i så henseende mottas med takk :wink:

 

:sailing: Tanken om en organisert sightseeingtur er også bra. :diving:

 

 

Noen som har noen meninger/ideer om mere vi kan finne på :confused:

Følgende forslag er foreløpig nevnt

 

1.Natursti for de minste (kan jo bli mange) :yesnod: en det en lokalkjent som kan ta seg av dette :confused:

2.En Konvoitur/sightseeingtur rundt i området :sailing:

3.Felles samling med grilling og sosialt samvær på lørdagskvelden ..er kanskje noen som spiller litt på si som kan ta litt musikalsk initativ så hadde jo det vært helt topp :yesnod:

 

 

:sailing:KOM MED FORSLAG :flag:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Løfter tråden igjen kun 19 dager til treffet

 

 

Ingar hadde ikke mulighet til å komme på treffet i år :nonod:

 

håper noen legger sjela i å få til noen aktiviteter :discuss:

 

ellers blir det jo bare å ta det på sparket etter vi er kommet bort :confused:

 

Lørdag foreslår jeg at alle samles en eller annen egnet plass på øya til felles grillkveld

med medbrakt :drink: og noe og bite i.... tror det vil bli en veeeeldig hyggelig samling :seeya:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Ja, da er det klart!

Fredag 27/5 ble "Bølgen" sjøsatt. En noe engstelig båteier roet seg proposjonalt med vann-inntregningen. En fastmontert lensepumpe i kjølsvinet og en løs foran ved siden av motoren hadde lite å gjøre og mindre ble det. I dag, Søndag har det ikke kommet noe, siden i går. Verre var det å finne ut av motorkontrollene med vridbar propell og det hele, men det gikk det og.

Turen fra Arendal til Grimstad gikk på under to timer.

Det blir altså TREFF for oss også på Skogerøya. Gleder oss.

 

Mvh. Leif.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Vi kommer på fredagen (3voksne) melder de ruskevær :sailing: satser vi på å flytte båten bortover før fredagen så vi er sikre på å komme frem i tide :yesnod:

uten at værgudan skal få ødelagt :nonod:

 

for på treffet skal vi fra første til siste dag :smash:

 

 

 

 

NY INFO PÅ TREFFSIDEN :seeya:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...