Jump to content

BAATPLASSEN TREFF "SØRLANDET"


LALUNA II

Recommended Posts

Er jo litt synd at det er bestemt at det skal foregå på samme helg som hortentreffet,hadde det ikke vært samme helg kunne flere av oss kommet. Men det er nå slik at hortentreffet var bestemt først, så i år går det til horten for min del..Selv om begge treffene hadde vært ønskelig...

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig. Kommer til Horten. Skulle gjerne kommet til Skauerøya. Litt langt fra Oslo, men fra Kragerø i julie eller bgynnelsen av august hadde det vært fint.

 

Men - det får bli til en senere gang. Dere får praie Hannah III hvis dere ser oss nedover Sørlandet et sted. Kommer helt sikkert dit både en og flere ganger i løpet av sesongen. Hvor langt syd og hvor mange ganger avhenger nok av vær og vind. :sailing:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Hei Dere Alle Sjøulker!!!!!!! :sailing:

Dette kan jo se ut til å bli en kjempetur og det at det ser ut til å bli endel barn og ungdom gjør det ekstra hyggelig, burde vi ikke lage til litt for diss som f.eks natursti, fiskekonkuranse osv.

Hva med å ta å kjøre i konvoi på utsia av Justøya opp langs Åkerøya, innom Åkerøyhavn, gjennom Nilen og gjennom Kassekanalen og til slutt Blindleia tilbake til Lillesand.

Vi trenger jo ikke drar absolutt alle båter men fylle opp en god del.

Gjett om vi skulle kunne markert oss :cheers:

Ha ei fin helg :cool:

Link to post
Share on other sites

Hva med å ta å kjøre i konvoi på utsia av Justøya opp langs Åkerøya, innom Åkerøyhavn, gjennom Nilen og gjennom Kassekanalen og til slutt Blindleia tilbake til Lillesand.

<{POST_SNAPBACK}>

Kunne vi sikkert gjort, men hvordan er den ruta om man har pinnebåt? Som stikker 14 m opp og 1,5 ned?

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Husker jeg ikke feil så stikker "Bølgen" til Laaron noe over meteren også. Kan se ut til at det kan bli mange til å passe grillen, evnt en ide å legge om ruten...

Ser nok for meg at dette blir første litt lengre tur med Habransa (Seamaster'en). Godt mulig at jeg er fornøyd dersom jeg får lagt meg bra til innerst i bukta.

 

1/2-geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Ja da har vi tatt forespørselen om å føre opp dem som har med barn på hjemmesiden. :fishing:

Det er nå tatt med. :smash:

 

Ideen om å lage en natursti for barna (og voksne) er slettes ikke dum!! Innspill i så henseende mottas med takk :wink:

 

:sailing: Tanken om en organisert sightseeingtur er også bra. :diving:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Du kan glemme Nilen hvis du stikker mer enn 1 meter dypt.

<{POST_SNAPBACK}>

Noen som kan si noe mer om dette? (ikke med tanke på treffet, men generelt). Har så langt kviet meg for å prøve meg. Er det slik at stikker du 1m så er det greit, eller er dette marginalt med behov for mye lokalkunnskap? Og er det trangt slik at lengde/bredde også må tillegges vekt? Vi er vel 11m (37'), 3,50m bred og stikker såvidt i underkant av 1m.

 

Finnes det noen skisser som ev. beskriver hvor en bør gå?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...