Jump to content

HK-avgift på båtmotorer fjernes 1.juli.2014


Harpoon

Recommended Posts

en båt med 200hk går ned ca 42000,-, fra nypris så enromt prisras blir det nå ikke på nye båter

Denne summen blir og fort mindre etter hvert som årene går.

Prisforskjellen på en utenbords 250 og 300hk yamaha er omtrent bare hk diffen, tipper denne diffen kommer til å være omtrent akkurat lik til høsten også.

Link to post
Share on other sites

Noen som tror at denne reduksjonen vil komme kunden til gode 100%? Jeg tror vi vil se annonser på førpris og nåpris som viser veiledende priser før/etter denne avgiftsreduksjonen og så beholder selger den rabatten man ellers uansett ville ha fått, vi får se.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det var gode nyheter. De skulle fjernet den ekstra avgiftskronen de la på diesel/ fyringsolje i høst i samme slengen.

 

Det sskjer vel ikke så ofte at en avgift går ned eller forsvinner... Vanligvis går det andre veien...

Skulle si det samme, hehe ;-) uheldigvis er vi ikke så ofte plaget med at avgifter går ned eller blir fjernet, så dette takler vi :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Man bør nok være tidlig ute med å kjøpe ny motor for å få full effekt av dette pr.stuntet til FRP.

 

Nå mens det er ferskt,tør nok ikke forhandlerene å legge på for mye,men etterhvert som tiden går vil nok differanse gli over til avanse

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder eventuelt salg av båt så er det allerede vanskelige tider.

Her må en allerede godta et tap 15-20% i året om en ønsker å selge.

Utstyr som en må betale dyrt for når det er nytt har bortmot ingen verdi ved salg, i bestefall så letter det salget.

 

Om en bytter til annen ny båt så vil jo reduksjonen i HK avgift gi gevinst ved kjøp, men tap med salg så differansen mellom brukt og nytt trenger ikke bli så veldig forandret.

 

Det som derimot kan skje er at en pris reduksjon som resultat av redusert HK avgift vil medføre økning i salg av antall båter noe som kan stimulere båt markedet positivt.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...