Jump to content

HK-avgift på båtmotorer fjernes 1.juli.2014


Harpoon

Recommended Posts

Joda, seilbåter går nok greit. Men et spørsmål; Når betaler forhandler denne avgiften? Kan forhandlere nå brenne inne med en masse motorer hvor de har betalt denne avgiften mens kunden sier at da venter han til 1.juli og kjøper den hos andre eller importerer selv?

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Nå skrev ikke jeg det, jeg skrev at reduserte avgifter betyr høyere salg, Mulligan. Det vet alle økonomer, økt salg betyr mer penger i felles kassen til glede for alle men forstår at noen skulle ønske at HK avgiften øker og at det ble innført årsavgift igjen, sågar vindavgift der sistnevnte ble foreslått da HK avgiften ble innført. Hvem som foreslo det burde nok ikke være så vanskelig å gjette på :giggle:

Redigert av CB. (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

At økt salg gir mer penger til fellesskapet betyr vel at økningen i salg (moms) må mer enn kompensere for bortfallet av denne avgiften vil jeg tro så dette bildet er nok litt mere uklart enn som så.

Avgiften har vel ellers levd siden 1978 og overlevd regjeringer av ymse kulører.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Økt salg betyr økt overskudd noe som betyr mer skatt eller ?? Jeg hadde ikke trodd at du var forkjemper for HK avgiften Mouche ?? Du burde flagge i dag med mindre du nettopp har kjøpt ny motor til jolla :giggle:

 

Selv venter jeg med det til 2/7 :lol::flag:

Redigert av CB. (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

Når betaler forhandler denne avgiften? Kan forhandlere nå brenne inne med en masse motorer hvor de har betalt denne avgiften mens kunden sier at da venter han til 1.juli og kjøper den hos andre eller importerer selv?

 

 

 

Om du åpner linken og leser det som står der, så finner du svar!

 

 

Forhandlere som har motorer på lager, vil få refundert avgiften de allerede har betalt.

 

 

De som virkelig tjener på dette er de som importerer båter fra utlandet. med 2*300 hk blir reduksjonen nærmere 125 000,- kroner:)

Redigert av Nøtterøy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tipper avgiften på diesel/bensin blir redusert i statsbudsjettet for 2015. Tross alt er det tidligere regjerings statsbudsjett regjeringen nå flikker på. :yesnod:

 

Tross alt har vi foreløpig 250 mill å rutte med spart inn på subsidier til bøndene, mer kommer :giggle:

Redigert av CB. (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Kan vel være litt kinkig for forhandlerne også, dersom ingen vil kjøpe motorer før 01.07?
Er i markedet for ny båt med 100-115 hk, det vil si avgifter på 16'- 18' Skal ringe forhandlere jeg har fått tilbud fra i morgen og høre hvordan de vil møte dette...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...