Jump to content

Svaap og Minde er tapt i brann 30/5-14


Svaap

Recommended Posts

Dette var en ufattelig beskjed å lese, jeg er kvalm og hårene reiste seg over hele meg.

Dine tråder har vært høydepunktet for meg her inne, har lest hvert eneste ord med beundring og respekt for hva du har fått til.

Jeg håper du reiser deg igjen etter dette og tør gå på ett nytt prosjekt, til glede for oss alle.

Jeg føler takknemelighet for alt du har delt med oss, og tror det er mange her inne som vil bidra dersom du en gang går på igjen.

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om artikkelen i Glomdalen er lagt inn i tråden, så her er den http://www.glomdalen.no/nyheter/article7389589.ece

 

Håper trådene dine her på BP kan hjelpe deg med forsikringsoppgjøret når den tid kommer hvis selskapet prøver å slippe billigst mulig unna.

Bedre dokumenterte båter enn Svaap og Minde finnes vel knapt.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Dette var fryktelig trist :nonod:

 

Har fulgt med i dine tråder med stor interesse siden jeg kom inn her på BP, og jeg kan ikke annet enn å beundre ditt arbeid, ditt pågangsmot og din kompetanse med disse prosjektene. Og da er det svært leit at alt er blitt flammenes rov i løpet av kort tid. Vi hadde alle håpet om å se "Svaap" og "Minde" i sitt rette element en dag, men slik gikk det altså ikke.

 

Håper at du har en forsikring som dekker noe av tapene, og at du kommer sterkt tilbake med et nytt prosjekt.

 

Tror ikke jeg tar hardt i om jeg sier at du har alle her på BP som støttespillere.

 

Lykke til videre :thumbsup:

 

Rune A

 

 

Å lese dette var en veldig trist slutt på en ellers flott dag. Jeg håper du kommer deg fort over tapet. Ditt arbeid har uansett ikke vært bortkastet. Vi andre på båtplassen har fått en utrolig underholdning/opplæring gjennom dine fantastiske innlegg. Jeg håper det snart kommer flere! Selv om jeg aldri har møtt deg føler jeg at kjenner deg litt.

 

Ellers burde vi på Båtplassen starte en kronerulling for nytt lokale til Ole, eller hva som skal til for å få han på bena igjen. Jeg er ihvertfall klar til å bidra. Det er det minste jeg kan gjøre i denne fortvilte situasjonen.

 

Disse to har egentlig dekket det jeg selv ville si til deg i en slik stund, ble helt satt ut når jeg så denne tråden i dag. Så ufattelig trist og ubegripelig etter en slik innsats fra deg!

 

Angående kronerulling så syntes jeg vi burde få dette til, om ikke for å dekke utgifter til nytt lokale til deg (dette dekker vel forsikring?)så til en skikkelig drømmereise til deg og familien eller kona, dette syntes jeg du fortjener og jeg er sikker på at det er mange av oss som har fulgt trådene dine som gladelig ville bidratt med dette. Kan en moderator eller noen som har mulighet opprette en mulighet for oss som ønsker å bidra med noe, ordne det slik at dette kan la seg gjøre?

 

Det er i slike stunder og på en slik måte vi kan vise hvor mye vi har satt pris på Ole's prosjekter og vår beundring for hans pågangsmot. Kom med et kontonr og jeg overfører med en gang!

Dette kan nok ikke erstatte noe for deg Ole, men det kan hvert fall gi deg et plaster på såret.

Redigert av S/Y Rainbow (see edit history)

Tidligere nick Seil-løs

 

RS Totalmedlem

Link to post
Share on other sites

Ufattelig trist.... men tenk heller slik at istedenfor at Svaap ble kondemnert for 20 år siden har den faktisk blitt sett med glede av 1000-vis av mannesker i trådene dine her inne og utvilsomt motivert mange til å ta tak i sine egne restaureringsprosjekter. At både båter og mennesker dør en gang vet alle, at det skjer etter 20 år med kjærlig pleie er ikke bortkastet :-)

Link to post
Share on other sites

Dette er bare forferdelig trist. Har fulgt prosjektene dine i flere år, noe som har gitt meg mange gode kveldstunder og masse inspirasjon.

Ditt pågangsmot, iver og ikke minst nøysommelighet og faglig dyktighet i ditt arbeide har nok beruset mange her på BP.

 

Håper for all del at du kommer deg på beina igjen etter sjokket og tapet av all innsats.

 

Jeg støtter mer enn gjerne en kronerulling for Ole.

 

Mvh

Kjell

Link to post
Share on other sites

Dette er trist det! Tårene triller her i medfølelse, magen krøller seg når jeg tenker på alle de timene som har gått tapt. Det å jobbe med hobbyen sin på denne måten handler jo om å kose seg med små prosjekter i et stort prosjekt og belønningen er jo akkurat det å få se og oppleve det ferdig, det er ufattelig trist at du mistet den gleden.

 

Jeg har fulgt tråden med stor beundring og er virkelig fasinert over mennesker som deg som klarer å motivere seg selv til å bare fortsette et prosjekt over så lang tid og ikke minst kunnskapen som du viser og at du i tillegg deler det med alle oss andre.

Jeg vil ikke komme med noen spesifikke råd, men jeg håper du kommer deg igjennom tapet og at du på en måte kan fortsette der det stoppet nå, med et nytt og spennende prosjekt.

 

Kondolerer og lykke til videre.

Link to post
Share on other sites

Fryktelig trist å lese.

Trøsten får være at ingen liv gikk tapt.

Brann er brutalt.

Jeg kommer til å savne trådene dine, det står stor respekt av arbeidet du har nedlagt i Minde og Svaap. Din solide dokumentasjon på dette forum bør i det minste kunne hjelpe deg i forsikringsoppgjøret...det er da noe.

 

Lykke til videre i livet med eller uten nye prosjekter.

Link to post
Share on other sites

Det tok en time fra jeg leste dette til jeg nå klarer skrive her... en time i sjokk og forferdelse. Man kan ikke klare å forestille seg din og dine sin fortvilese av å se sjela di gå opp i røyk.
Det er jo ikke som å miste et barn, men man mister noe av seg selv når 20 årsverk med nøysom egeninnsats går opp i flammer.

Hadde jeg hatt en baatplass.no vimpel skulle den stått på halv stang i dag :nonod:

Håper virkelig at du raskt klarer å "reise" deg igjen og snart finner glede i nye prosjekter!

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Link to post
Share on other sites

Tragisk, la det bearbeides og kast deg i ett nytt prosjekt så fort som råd, båtnorge trenger slike som deg !

forstår godt hvordan du føler og har det nå men båtlivet må gå sin gang.............. og det som hadde vært ennå tristere enn brannen hadde vært at du ga deg med dette flotte håndverket. Kan bare ikke la all kunnskapen din gå til spille

Link to post
Share on other sites

Dette var ufattelig trist å lese. Tror jeg måtte lese overskriften 3 ganger og se de tragiske bildene før det gikk opp for meg at dette var virkelig.

 

I likhet med veldig mange andre har jeg fulgt tråden din med stor interesse og beundring. Jeg har stor respekt for ildsjeler som har pågangsmot, entusiasme og evner til å påbegynne og gjennomføre slike restaureringer. Når arbeidet i tillegg blir utført så grundig og riktig som du har vist oss er det bare å bøye seg i støvet, hatten eller hva som helst...

 

Når dette da i tillegg rammer begge skutene blir omfanget og tapet helt uvirkelig.

 

En diger porsjon medfølelse går deres vei. Antallet innlegg i denne tråden beviser at det er mange som har fått et forhold til deg, båtene og det enorme arbeidet som er nedlagt.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...