Jump to content

Status østlandet/Sørlandet

MaSa

Recommended Posts

Chilli Solbris skrev 52 minutter siden:

Hvor er du og hvordan er føret?

Etter litt om og men (fant ikke en plass jeg likte i Strömstad), så endte jeg opp på favorittplassen på Koster, Vettnet. Her er det ganske fullt, men stille og rolig. 

Sjøen har også lagt seg litt i løpet av den halvannen timen jeg har vært her, men jeg blir over til i morgen grytidlig og drar over Oslofjorden i retning Stavern før det blåser opp igjen. Selv om det er stille her nå, så skal det blåse mer uttafor.

Så vi får se hva jeg ender opp med! Håper å komme meg over fjorden i morgen tidlig ettersom det skal blåse skikkelig både i morgen og mandag.

• 10 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kommer forhåpentligvis i gang med båtferien i slutten av denne uka. Da går turen nedover kysten til Sørlandet (og forhåpentligvis enda lenger). Passerer vel Risør etter at trebåtfestivalen er over, og kommer nok til å dra forbi Arendal siden Arendalsuka vel snart starter... Men hvordan ser det ut ellers, både i gjestehavner og uthavner? Det begynner vel å roe seg nå som fellesferien er over?

@Pequod Masse ledig over alt. Er merkbart stillere langs hele Sørlandskysten i år sammenliknet med et «normalår». Er i Stavern nå etter 4 uker ned og opp kysten fra Tønsberg til Lillesand. 

Var relativt fullt ( men færre enn vanlig) i gjestehavnene uke 29 og 30, men ble adskillig færre fra forrige uke (31). Nå i uke 32 ser det ut som de fleste har reist hjem. Hvis du begynner mot slutten av denne uken vil du oppleve overskudd av plass over alt. (unntatt Arendalsuka/Arendal og trebåten i Risør. 

Det spesielle på Sørlandskysten i år er at det har vært betydelig færre vestlendinger/sunnmøringer som har tatt turen syd-/østover enn vanlig. Ønsker deg ellers en flott tur. 

• 3 uker senere...

Husker at du nevnte at Skjærhalden ikke var så bra med vær som idag @Komodo. Satt og tittet på web kameraer nå på Windy. Jeg ser hva du mente :giggle:. Dårlig krabbefiskeforhold for barna er det også idag. Landgangen heller også feil vei. Slik var det på Tjøme idag også. Mye vann som blir presset inn nå.

Skjermbilde.JPG

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...