Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Roger jo skrev for 9 timer siden:

 

 

DSCN9210.JPG.a0d4d4b59278eaf32c91361c2dec1cab.JPG

Hei!! Der er jeg jo! 👍😂😂 Ligger sammen med 3 vennebåter, og har vel aldri sett så mye båt i bommen før. I Stavern og Tvedestrand var det ledige plasser. Nå ligger vi på skjæra utenfor Sandøya. Noe ledig her også 🙂

 

Link to post
Share on other sites

bare lek(k)er skrev for 12 timer siden:

Ligger sammen med 3 vennebåter,

Ble helt mo i knærne da dere kom , de kunne bygge båter før, 

Mye båt i Lyngør også.

DSCN9218.JPG.e79d84b8f3d33f76a5ffd2430acfccc2.JPG

 

Det har foregått ting i teina i natt , mulig hannbeistet 189mm bredde og med 53mm åpning i klørna har voldtatt drept og fortært hunkrabba , den fikk standrett rett i gryta.

 

DSCN9220.JPG

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Leid hytte på Valle. Tok en tur med RIBen igår til Kragerø, og der var det mye ledig, samme i gjestehavna her. Guttungen og jeg tok en tur idag også i det dårlige været, i Helly Hansen og i RIBen ut til Jomfruland. Regn og blåsevær. Ledig plasser overalt.

05131794-360D-4AD5-B969-34943969A7C7.jpeg

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

dennrick skrev for 13 timer siden:

Leid hytte på Valle. Tok en tur med RIBen igår til Kragerø, og der var det mye ledig, samme i gjestehavna her. Guttungen og jeg tok en tur idag også i det dårlige været, i Helly Hansen og i RIBen ut til Jomfruland. Regn og blåsevær. Ledig plasser overalt.

05131794-360D-4AD5-B969-34943969A7C7.jpeg

Vi er på Jomfruland @dennrick

Er på testferietur med nyoverhalt motor og fjordens blankeste propeller. 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Takk i like måte, @lurvetass. Det var veldig hyggelig å treffes etter disse årene med skriverier på både denne tråden og "motor" trådene våre :smiley: Superfornøyd med å høre at båten deres fungerer så bra igjen, og fint å se dere på vannet ! Vi dro i døra på tårnet ute på Jomfruland kl 1559, og de stengte kl 16, så vi får ta en ny tur en dag.

 

Som du var inne på, så er jo vi jo egentlig inne i en spennende tid nå uten bobåt, men med åpen båt (RIBen), der vi funderer på hytte ikke altfor langt unna sjøen (urealistisk med prisene som råder, og kan det bli litt kjedelig å være på ett sted med hyttebåt?), eller kanskje seilbåt eller en ny motorbåt ? Eller noe helt annet ? Tiden får vise hva fremtiden bringer...

 

Legger ved et lite glimt av hyttelivet med grilling og utsikt til gjestehavna på Valle. Jeg kjenner en frisk dragning ned mot båtene der, selv igår da det regnet og blåste! Rett etter middag forsvant hele familien ned til havna igjen med fiskestenger, pågangsmot, og optimisme, så det jo ingen tvil om hvor tilhørigheten er "programmert inn" etter alle årene med båtliv :smiley:

 

De vi leier av er delvis fiskere med gode kontakter. De hadde akkurat hentet ferske reker fra tråleren som kom inn, og imens jeg vasket grillen fikk jeg tilbud om å kjøpe 3 kg til kr 400. Det var en bra deal som jeg slo til på. Spar butikken solgte idag til kr 399 / kg.

Grill.jpg

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Langøykilen

5 knop igjennom Kragerø skjærgården og hadde egentlig tenkt oss oppover mot Paradisbukta. Men så så vi fiskeørn da vi kjørte gjennom Kreppa. Ble ny destinasjon bare rundt til Langøykilen og håper de svever litt over her også utover ettermiddagen.

Er faktisk endel båter her inne, men plass til flere.

 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

lurvetass skrev 22 minutter siden:

Men så så vi fiskeørn da vi kjørte gjennom Kreppa. Ble ny destinasjon bare rundt til Langøykilen og håper de svever litt over her også utover ettermiddagen.

Nå letter regnet om 30min og om et par timer så får du varmluft som stiger og da vil du se Fiskeørn og Musvåk unger som skal på "stige på stive vinger kurs" helt til mora er fornøyd...  Er du heldig så kommer Havørna forbi også. Følger med på Gumøy nå. Flotte syn, glad jeg ikke er alene om å sette pris på slik opplevelse :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev for 4 timer siden:

Nå letter regnet om 30min og om et par timer så får du varmluft som stiger og da vil du se Fiskeørn og Musvåk unger som skal på "stige på stive vinger kurs" helt til mora er fornøyd...  Er du heldig så kommer Havørna forbi også. Følger med på Gumøy nå. Flotte syn, glad jeg ikke er alene om å sette pris på slik opplevelse :thumbsup:

 

Mye av båtgleden er naturopplevelser underveis. Og vi gleder oss over alt fra et rådyr på Jomfruland, fantastisk utsikt, fargene ved solnedgang eller flotte fugler. Havørn hadde vært moro å se, den er jo mye større enn fiskeørna. Kona fikk tatt noen mobilbilder.

IMG_20220804_160008_288.jpg.bde2cdcfcf18bf963798d0c23453815a.jpg

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Vært på en rundtur. Lite båter i både Arendal, Kragerø, Valle utenfor Kragerø hadde bare et par båter, 1 båt i Brevik. Man får plass overalt nå, men så er vel også ferien over ganske snart. Jeg mener å huske at det pleier å være en god del flere båter  på denne tiden, også før pandemien. Men mulig jeg tar feil.

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...