Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Flyttet oss fra Lillesand til hestholmbukta nå, tenkte å prøve oss på bryggen ved stranden da det var en 3-4 ledige plasser der, men siden det var stort sett en gjeng med folk i båt der som gjorde Alt i sin makt for ikke å få naboer flyttet vi oss over på solsiden hvor vi ble godt mottatt :)

 

Plass til flere her om noen vil :)

 

I morgen blir det muligens Arendal , og fortsatt 11 dager igjen av ferien :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Gikk Stavern- Holmsbu i dag klokken 9.00 - 16.30. Fin tur i flott vær, men ganske så rufsete til vi runda tønna.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Hadde en overnatting på Korshamn, som ligger litt vest for Lindesnes. Flott plass gir skikkelig fornemmelse av Vestlandet. Vi kjørte inn gjennom Spangereid, overnattet på Korshamn og kjørte tilbake på utsiden på Neset ( Lindesnes) Annbefales.

Redigert av SoBo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Korshamn er idyllisk. Spesielt artig med det stedlige biblioteket, en kasse på en husvegg hvor du oppfordres til å legge igjen en bok om du forsyner deg med en annen :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Korshamn er idyllisk. Spesielt artig med det stedlige biblioteket, en kasse på en husvegg hvor du oppfordres til å legge igjen en bok om du forsyner deg med en annen :-)

Samme biblioteksløsning på Skjærhallen på badestranda øst for gjestehavna.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Så denne byen for første gang på litt over 4 uker i går. Kunne godt unnvært den i noen måneder til. Får brette opp ermene og se frem til førstkommende fredag, da blir det å komme seg ut til "vårt andre hjem", Fantebukta på Kommersøya.

bilde

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Gikk over Tønna til Stavern i går. 10-15ms stort sett hele veien. Bra med sjø, 2-3 meter på det meste. Skal over Rakke i dag. Venter på at det løyer og blir opphold utover dagen. Men det er nok en del sjø over Rakke  

 

traff på et pitbull av en passasjerbåt fører som følte seg tråkka på av at vi hadde lånt en liten del av brygga "hans" som han ikke trengte ? Jaja, vi flytta oss på andre siden med middagen i ovnen. 

Link to post
Share on other sites

Ok - takk! Jeg så for meg en "verden er liten" sak da jeg har leid ut båten min denne uken, den er i området der du er, og jeg har fiskestenger "konfigurert" på samme måten som deg:smiley:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Jeg jobber fortsatt med å bli kvitt de tre siste dagene i denne uken før jeg skal på ferie, så jeg vet ikke. Her er ihvertfall et webcam:

 

bolaeren.jpg

 

Fikk ikke limt inn linken. Du kan google ØB og webkamera:-)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Vi ankom Kråka nord for Jomfruland torsdag etter kjøring fra Nøtterøy. Vi trodde det skulle være fullt overalt i det fine været men det var jo nesten ingen der. Koste oss veldig der, var nesten alene til fredagen. På fredagen var det grått men ellers ok vær, 1 time med regn på ettermiddagen. Var da helt alene der....Har nå kjørt til Skratta på nivå med sørenden av Jomfruland og det er 23 grader i luften. Men nesten ingen båter her heller.... 

 

2 stk Princess 42 fotere som tydeligvis var sammen,  var innom og så etter plass men  det var kanskje litt vanskelig å få plass til begge her inne ved siden av hverandre så de dro igjen. Ganske trangt her inne i Skratta!

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...