Jump to content

Status østlandet/Sørlandet

MaSa

Recommended Posts

Chilli Solbris skrev 52 minutter siden:

Hvor er du og hvordan er føret?

Etter litt om og men (fant ikke en plass jeg likte i Strömstad), så endte jeg opp på favorittplassen på Koster, Vettnet. Her er det ganske fullt, men stille og rolig. 

Sjøen har også lagt seg litt i løpet av den halvannen timen jeg har vært her, men jeg blir over til i morgen grytidlig og drar over Oslofjorden i retning Stavern før det blåser opp igjen. Selv om det er stille her nå, så skal det blåse mer uttafor.

Så vi får se hva jeg ender opp med! Håper å komme meg over fjorden i morgen tidlig ettersom det skal blåse skikkelig både i morgen og mandag.

• 10 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kommer forhåpentligvis i gang med båtferien i slutten av denne uka. Da går turen nedover kysten til Sørlandet (og forhåpentligvis enda lenger). Passerer vel Risør etter at trebåtfestivalen er over, og kommer nok til å dra forbi Arendal siden Arendalsuka vel snart starter... Men hvordan ser det ut ellers, både i gjestehavner og uthavner? Det begynner vel å roe seg nå som fellesferien er over?

@Pequod Masse ledig over alt. Er merkbart stillere langs hele Sørlandskysten i år sammenliknet med et «normalår». Er i Stavern nå etter 4 uker ned og opp kysten fra Tønsberg til Lillesand. 

Var relativt fullt ( men færre enn vanlig) i gjestehavnene uke 29 og 30, men ble adskillig færre fra forrige uke (31). Nå i uke 32 ser det ut som de fleste har reist hjem. Hvis du begynner mot slutten av denne uken vil du oppleve overskudd av plass over alt. (unntatt Arendalsuka/Arendal og trebåten i Risør. 

Det spesielle på Sørlandskysten i år er at det har vært betydelig færre vestlendinger/sunnmøringer som har tatt turen syd-/østover enn vanlig. Ønsker deg ellers en flott tur. 

• 3 uker senere...

Husker at du nevnte at Skjærhalden ikke var så bra med vær som idag @Komodo. Satt og tittet på web kameraer nå på Windy. Jeg ser hva du mente :giggle:. Dårlig krabbefiskeforhold for barna er det også idag. Landgangen heller også feil vei. Slik var det på Tjøme idag også. Mye vann som blir presset inn nå.

Skjermbilde.JPG

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

• 10 måneder senere...
lurvetass skrev for 2 timer siden:

Vi dro fra Verdens ende i formiddag og satte kurs nedover, først retning Svenner, gikk på utsiden og passerte Rakke utenfor bøyene. Store dønninger, men frekvensen passet til ca 18 knop. Nå er vi lun kile ovenfor Kragerø. 

Godt å bli ferdig med det stykket der ! God ferie

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...