Superkul Startet 11.September.2014 Del på Facebook Startet 11.September.2014 Så kom dagen Scanden ble heist vekk og Dracoen på plass i hagen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
index Svart 11.September.2014 Del på Facebook Svart 11.September.2014 Kreativ bruk av båthenger;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Marida Svart 11.September.2014 Del på Facebook Svart 11.September.2014 Hva skjedde med Scand? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 11.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2014 Den ble etter mye tenking og knekkt stolthet byttet bort sammen en gammal 17 fot (nødbåt ) i Dracoen Hovedgrunnen var : Brygga vår er litt for liten til en 24 foter litt lettere og hantere denna med henger enn å bæle med opp / nedløft - ikke er det noe sted og sette fra seg / løfte der ute heller Men jeg kan love om jeg ikke dauer underveis skal denna på vannet forhåpentligvis til sommer eller neste Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 11.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2014 Kreativ bruk av båthenger;-) Hehe ja det var jo det Når jeg bytta bort båtene skulle jeg få 5 lapper i mellom men valgte og gi han 10 og fikk med hengeren , syntes en boggiehenger med nesten 2 t last var en grei handel Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 12.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2014 Ett litt dårlig mørkt bilde men slik ser den nå ut , møkkete og fillete kallesje Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Moyja Svart 13.September.2014 Del på Facebook Svart 13.September.2014 Med et fint og glatt håndlag (og noen båtlapper) blir den som fulen fønix. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 13.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2014 Ja , det er et greit utgangspunkt planen fremover : 1, Startet maskinen - ta den ut og selge den 2, rive ut alt av elektrisk og tømme dasbord skal lage plass til den nye kartplottern min, vurderer og sette i 2 store målere med flere målere i ett , litt lei av dasbord fullt av klokker 3, Legge opp nytt elektrisk 4, Lage hull til vp drevet og støpe motorfester - gjøre rent og male motor rommet 5 Sette i v8 min 6, sende bort og få sydd opp interiøret 7, Ny kallesje sikkert mange flere ting Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
step Svart 13.September.2014 Del på Facebook Svart 13.September.2014 Gratulerer med ny båt! Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Superkul Svart 14.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2014 Tusen takk Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 14.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2014 (redigert) Her er godklumpen som skal inn Den gjorde jeg ferdig til scanden , men blir sprekere her [OLD_YouTube][/OLD_YouTube] Redigert 14.September.2014 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 16.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2014 Så fikk jeg rivd ut instrumenter og brytere - fikk jaggu solgt seter og brytere på dagen til en imponerende pris Å huttemegtu her skal ALT vekk og nytt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Torsen67 Svart 16.September.2014 Del på Facebook Svart 16.September.2014 Blir spennende dette her. Er det egen luke i kabinen til baksiden av instrumentpanelet? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 16.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2014 Ja egen luke - helt ok og komme til Blir ålreit med nye instrumenter og målere + ledninger Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Engers Svart 17.September.2014 Del på Facebook Svart 17.September.2014 Jeg hadde tidligere en sånn Draco 21 1987 med V8 Aq225 En veldig flott og bra båt på alle måter. Lykke til med oppussing Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 18.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2014 (redigert) Takk for det - Ja jeg hadde en 20 fot for noen år tilbake og var ikke helt overbevist men 21 fotern har jeg bare forelska meg i :) Den har ordentlig v bunn også så det blir spennende og prøve med v8 i Redigert 18.September.2014 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Torsen67 Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Hva mener du er bedre med 21 foteren kontra 20 foteren? Sett bort i fra den ene foten da;-) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 18.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2014 (redigert) Den ene foten er VESENTLIG - større kabin - bredere båt, sies det er en korta 23 foter ? Større dashbord , skikkelig V bunn - dobbel skyvedør til kabinen , og ikke mins mye større og bredere solseng man skulle ikke tro 1 fot utgjorde så veldig men jeg syntes vertfall det er stor forskjell Redigert 18.September.2014 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 18.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2014 (redigert) I dag fik jeg rydda ut resten av ledninger ++++ i dashen og fikk kobla opp motoren, bytta tennplugger for og se om det var liv i den En sprut med startgass og Mercruiseren startet momentant JIHAAAAAA Det betyr antagelig flere båtpenger for og sy puter osv Har forresten bestillt kalesje i dag er litt prosenter nå i september hos jens sagen Redigert 18.September.2014 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Draco24styling Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Ja. Draco 20-21 og 23-24 er et hav av forskjell i plass . Blir spennende å se hvordan den kommer til å gå med v8. Blir vel klar til Østfoltreffet neste år Jarle? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Superkul Svart 18.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2014 Jeg skal ikke ta store ord i min munn nå for da går det vel skeis hehe - har fremdeles en gammal 20 m i garagen under restaurering + ++++ men jeg vil jo håpe - skal vertfall ikke pelle alt sønder og sammen , tar først motor og el ++ og får brukt den litt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Torsen67 Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Mener å ha lest at 21-foteren ikke er Linge-design? Stemmer det? Jeg har fått med meg at 21 kan være litt tung i hekken og at flaps er viktig på denne. Men om det stemmer vet jeg ikke. Men en annen ting, den du har her som jeg kaller facelift, denne har vel utvidet salong bak? Altså, dollbordene er fjernet fra vindskjerm og bakover. Bare det tenker jeg utgjør en hel del mtp på plass? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 18.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2014 (redigert) Ja dollbord er vekk og det er like greit spør du meg - Jeg veler vertfall ikke rundt bakpå båten men 20 fotern er også slik bak hvis jeg ikke husker galt Og hvis ikke den er baktung fra før blir den verfall det nå Tenkt litt på batteriplassering forover men det blir etter en båtsommer eller 2 Redigert 18.September.2014 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Torsen67 Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Ja stemmer det. 20-foteren har også kommet i facelift. Må si jeg liker disse en del bedre enn de gamle selv om også de er fine klassikere. Å fy som jeg fikk lyst på Draco med V-åtter :-) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 19.September.2014 Del på Facebook Svart 19.September.2014 21 foteren er ikke Linge nei, men linjene ligger tett opptil. Kåre Drangsholt tok utgangspunkt i 20 foteren, og satte sitt navn på 21 foteren. Det ble da bråk med Linge, men løste seg i form av noe royalty:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.