Jump to content

Prosjekt Draco 2100


Superkul

Recommended Posts

Får vel skru ut rutene og se . Hadde planer om og bruke sikaflex men da blir det vel umulig og bytte ruter senere . Er vel ingen som selger nye lister lenger heller. Åssen drev har du ? Har en 18 fot Draco også med 290 drev som jeg trodde var bra, men var en damm med olje der det har stått i vinter :(

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Fått tuslet litt med båten 

Resten av puter blir hentet en av dagene 

Fant ut at 2 stk 110 amp batterier skal få bytte plass fra styrbord til babord med tanke på vekt fordelingen (batteriene var nye i fjor :) ) 

 

bilde

 

Tok opp mannlokket og sjekket tanken - gullende ren og 3/4 full - har nok vært der siden i fjor sommer så jeg får se om jeg tapper den av ??

Skal ha ny måler til tankmåler også 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Ja deilig og få gjort litt på Dracoen igjen , Nå kommer jeg rett fra sydama med resten av putene :)  

Jeg har ikke tittet på slangen enda men alt bensinmessig ser veldig bra ut  

Æsj kjedelig når så mye ryker draomc , hva gjør du med de knekkte skruene da?? 

 

Takk , gompie ,joda den er ganske hel og grei - og med alt nytt oppi av stoler og pter burde det bli lækkert :) 

Jeg har meldt meg på Draconorge.no :) som Jab  :) 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei. Kjempeflott prosjekt. Motorbyttet ditt minner om mitt eget prosjekt som desverre stoppet opp for noen år siden pga mangel på tid og kunnskap. Husker jeg brukte mye tid for å skjære ut hullet til 290 drevet med tanke på vinkel på akterspeil osv. Jeg har ikke kommet noe lengre enn å ha laget hullet, men må støpe ned samme type motorfeste som du lager, skal ha i en aq171. Var det lett å måle seg til hvor du skal ha de? jeg lurte på å løfte i motoren for å se hvor motorlabbene havner. Hva brukte du for å lime fast treklossene med før du støper?

 

Håper du ligger ut MASSE bilder og info så kanskje jeg lærer nok til å starte opp igjen med prosjektet mitt :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fått tuslet litt med skuta i dag 

 

bilde

 

Slipte og lakket drevplata innvendig ( ja jeg brukte syregrunning :giggle: ) 

Har alle foringer og pakninger nytt , så det kommer 

 

bilde

 

Skivene til boltene / drevplata 

 

bilde

 

Måtte prøve og male hvitt i motorommet også - her er ett strøk påbegynt  

Redigert av dracojab (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg hadde håpet en prøvetur om ikke annet men har lagt lista litt lavt i forhold til tiden 

Har litt vel mye prosjekter og ting som må gjøres med hus og hytte +++  driver i disse dager og reparere / oppdaterer brygga vår med uterigger etc så er vertfall det ferdig til utsett  :yesnod:

Skal verfall ha den ferdig og tidlig på vannet til sommern igjen  :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...