Jump to content

Hærverk, blir jeg skuteløs nå?


Zitt

Recommended Posts

Hei, SoBo!

Dette idiotiet skjedde jo på forrige torsdag, og på fredagen overtok Gjensidige kommandoen og beordret båten slept til nærmeste verksted. Jeg snakket med verkstedet idag, og de var ikke ubetinget optimister.

Hva som skjer nå, og hva som blir den endelige løsningen er ikke godt å si, men mitt utgangspunkt er at jeg har forsikring av en grunn. Jeg håper ikke Gjensidige prøver å lure på meg et dårlig tilbud, da kan veien bli lang for oss begge.

Jeg vil orientere dere så snart jeg vet/hører noe mer.

Jeg kommer helt sikkert til å trenge gode råd.

Link to post
Share on other sites

Nei, dette var trist lesing, kan ikke fatte noen kan være så bunnløst tarvelige å gjøre noe sånn.

Men godt pågangsmot og bra musikksmak vil nok sammen med et forhåpentligvis fornuftig forsikringsselskap gjøre at det kan bli en god avslutning på denne triste saken.

Vi føler, og følger med deg!

Link to post
Share on other sites

Fingrene krysses her også for at ting går din vei på den ene eller andre måten Wiking.

Har hørt slike oppgjør ofte blir en drakamp mellom selskap og kunde hvor man ofte kommer bedre ut om man står på krava og ikke godtar første og beste tilbud enten det blir reperasjon eller utbetaling.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Uff, dette var trist lesing!! Håper Forsikringsselskapet velger å vurdere båten din som enkeltindivid og ikke som en generell båt av samme type. Har fulgt med i tråden din og vet jo at den er av mye høyere standard en gjennomsnittsbåten. Om ikke annet så har du jo en god del dokumentasjon på alt som er utført! Håper for din del at båten er mulig å redde, unner ingen som har lagt så mye sjel og timer i arbeid noe sånt! Møkkafolk!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk en foreløpig rapport fra forsikringsselskapet idag, og der var det ikke mye optimisme å spore.

Han jeg snakket med mener at båten ikke akkurat er en utstillingsmodell, og at det ikke blir vanskelig å finne tilsvarende på finn.no.

Der hadde han funnet flere, jeg fant bare en fire år eldre Wiking 26(i Horten og til pris 130000.-), og den har 75hk mindre enn vår. Det som jeg har gjort av arbeid tror jeg ikke han la merke til, men han var veldig opptatt av dårlige sømmer på kalesjen.

Kan regnestykket da bli som følger:

Ny båt i Horten..................................kr 130000.-

Frakt over fjellet................................." ?

Fire år eldre båt................................." ?

Forskjellen mellom 180hk-105hk......." ?

Kan noen hjelpe meg med dette regnestykket?

Link to post
Share on other sites

For frakt, ring et båtfraktselskap, om den er av slik bredde at det er aktuelt. Om ikke er vel båtfrakt det aktuelle og firmaer gir vel gjerne tilbud til deg ;) ellers kjenner jeg ikke båttypen godt nok til andre spørsmål. Men det høres ut som jeg ville bedt om en annen takstmann for retakst, om han ikke kommer på bedre tanker han du hadde besøk av.

Link to post
Share on other sites

Umulig å sammenligne to båter en ikke har sett. og vet lite om, 5 år eldre behøver ikke bety styggere,

75 hk mindre ??? må ha litt bedre tid.,

 

Er det noen plusser på den i Horten i forhold til din?.

Meget velholdt og særdeles romslig 26 fots Wiking AC. Stor akterkabin (ståhøyde). Perfekt familibåt. Båten er klassisk og tidløs.Driftssikker motor, skiftet 2011. En halvplaner som bruker lite drivstoff. Rett aksling, ny 2011. Nye puter i midt- og forkabin. Baugpropell byttet 2006. Pen og hel, velholdt kalesje, ny 2006. Sjøvannsfilter montert 2006. Ny dørk 2008. Alle servicer/vedlikehold utført av fagfolk.

Webasto dieselvarmer, kjøleboks (isotherm), toalett med septiktank (el.tømming), ekkolodd, davitere, fendere, gasskomfyr m/stekeovn, ferskvann 150 l (varmt/kaldt trykkvann), baugpropell. Dusj med kaldt/varmt vann på badeplattform, landstrøm, kompass. GPS

 

En trist sak at ingen kan la vannkranen være,

Skal noen ta lærdom av dette, må det bli heng opp vannslangen etter bruk.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Hvis vi ser bort fra håndholdt GPS i Horten med Garmin kartplotter, og dusj på badeplattform i Horten med targa m/søkelys m/fjernkontroll, så er de ganske like.

SoBo, jeg er ikke i tvil om at du hadde fikset kalesjen i en fei. Takk for tilbudet, men du må passe deg slik at du ikke blir utnyttet, så snill som du er!

Redigert av Wiking26AC (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvor gammel er motoren i Halden i forhold til den du hadde? Man skal ikke kimse av en nesten ny motor selv om den er litt mindre HK, det er jo hertet i båten og alfa omega for et hyggelig båtiv.

Dette med vannslange inn i båt er tydeligvis et onde som flere har vært utsatt for. I fjor sommer var det en familie i Stavern som sov i båten... far i båten våknet av rare lyder og når han tittet ut i kabinen så hadde noen lagt inn en vannslange og satt fullt trykk på. Han priset seg lykkelig over at han sov lett!
Visstnok hadde dette skjedd flere ganger i Stavern... må være noen med psykiske problemer og ferdigstilt diagnose som klarer være så syke i hodet!

Redigert av Anjuma (see edit history)

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Link to post
Share on other sites

I fjor sommer var det en familie i Stavern som sov i båten... far i båten våknet av rare lyder og når han tittet ut i kabinen så hadde noen lagt inn en vannslange og satt fullt trykk på. Han priset seg lykkelig over at han sov lett!

hmm, dette er jo strengt tatt drapsforsøk(på alle i båten).Slikt blir vel straffet med 6-7 år i kasjotten pr hode. Kan ikke være mye mellom ørene på slike folk...

 

Håper det ordner seg for deg Wiking26, ekkelt å tenke på at slike folk farter rundt her i området!

Link to post
Share on other sites

Har ikks fått med meg denne tråden før nå. Ble virkelig trist av denne lesningen her... Idioter finnes det over alt! Har sett frem til å få oppdateringer fra deg, men dette var jo ikke helt det jeg så frem til.

Du må bare stå på videre Wiking!

 

Og som Janoho sier, ikke sikkert det er økonomisk riktig å godta første tilbud fra forsikringen..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...