Jump to content

"Wiking26ac" er historie, hva nå?

Zitt

Recommended Posts

Jeg kommer innom her i tide og utide og plager dere med oppdateringer om båtkjøpet på Kvitsøy!

Her er et lite utdrag av kommunikasjonen jeg har hatt med selger:

Selger, - Hei Tor, jeg vil bare bekrefte at pengene har kommet frem. Nå er det bare å vente på fint vær! Mvh XXXXX

Kjøper, altså jeg, - Flott! Ja, jeg har veldig lyst til å vente på litt roligere vind, slik at første tur gir en god opplevelse. Max 10m/s.

Jeg tenkte å ta turen i tre etapper, Kvitsøy - Haugesund - Stord - Os. Det vil sikkert dukke opp spørsmål før vi kommer, så jeg håper jeg kan ringe til deg. Mvh Tor.

Selger, - Så klart. I tilfelle du tar turen over helgen, så kan jeg kjøre båten opp til Skudeneshavn for deg, så slipper du Boknafjorden, og det spiller ingen rolle hvilken helg du velger.

Jeg skriver dette for å fortelle hvordan en selger kan opptre, og kanskje vi kan ha det som mal den dagen vi også er selgere av båt.

Gratulerer med en fin-fin " Dassiker " og velkommen i klubben :yesnod: God hentetur :thumbsup:

Takk skal du ha!

Hadde følt meg trygg med slik en båt selger. Tror ikke du får mye trøbbel med den båten Zitt. Kjempebra

Når en motor ser slik ut etter seks år, så forplikter det selvfølgelig. Der er jo ikke et støvkorn der, så her må jeg være flink å passe på den.

Det skjer noe hele tiden, og nå viser det seg at jeg antagelig ikke kommer meg til Kvitsøy før tidligst torsdag/fredag neste uke. Men slik som det blåser nå så hadde det ikke vært aktuelt heller.

bilde

Takk for all nyttig informasjon, SoBo! :giggle:

Da jeg kjøpte den Toyota Hiace jeg har, skulle selgeren til å åpne panseret for å vise meg noe.

- Nei nei, bare lukk igjen det lokket, jeg skal aldri nedi der likevel!.

Nå klarte du å spore opp en brukermanual til Vetus'n, og jammen ble jeg ikke sittende i hele går kveld å lese med stor interesse.

Så det er håp for alle tydeligvis. :thumbsup:

I dag står vekkerklokken på 6.00, men jeg stod opp kl 3.45. Hvorfor gjør den mannen det, spør du. Jo, fordi jeg skal til Kvitsøy å hente "nye"båten hjem, og sommerfuglene har reisefeber.

Kystbussen går klokken 7.00 til Stavanger, taxi til Mekjarvik og er i båten klokken ca 15.00. 2Så kommer selger klokken 18.00 og vi går gjennom båten. Jeg tar en overnatting i båten på Kvitsøy, og starter opp tirsdag klokken 9.00. Første stopp blir Haugesund, spise, shoppe litt og en overnatting. Onsdag til Leirvik på Stord og torsdag hjem til Os. Hvis føreforholdene tillater det kan det bli forandringer undeveis, det ser jeg ikke bort fra.

Jeg skal holde dere orientert og kommer innom fra tid til annen.

Fruen, som absolutt burde vært med på turen, måtte dessverre melde avbud, så dette blir et solores.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...