Jump to content

"Wiking26ac" er historie, hva nå?


Zitt

Recommended Posts

Gleder meg å høre Wik.... eh, Zitt ;-)

Gratulerer så mye så langt. Blir uvant med nicket. Wiking 26 AC var så godt innøvet..

 

Må si jeg ble spent nå på hva slags båt det ble. 2008 mod motor høres veldig positivt ut.

 

Enig med Bergen Dørk. Vi trenger en ledetråd så vi kan spekulere litt ;-) foreslår at du røper motormerke og betegnelse, hehe ;-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Nå er vi kommet så langt i prosessen at jeg kan avsløre båten, men dessverre har selger fjernet den fra finn.no.

Jeg har heldigvis sikret meg bildene, men har ikke kopi av annonsen.

Fruen, eller fartsfantomet blant venner, har allerede begynt å glede seg til å tøffe rundt på fjorden i 6-8knop, og kun 52hk i kjelleren. I siste øyeblikk forstod hun også verdien av at hestene var friske.

Båten står på Kvitsøy, men når den kommer hjem er uvisst. Jeg har stor respekt for bølgene i Rogaland.

Jeg har satt en mann på saken der nede, som skal se at alt er på stell, så skifter pengene eier.

Båten er en Scand Classic 25;

bilde

Det går nok an å kose seg her.

bilde

 

bilde

Båt med utedo, eller trykkeri som noen velger å kalle det.

bilde

Blankt, rent og pent.

bilde

 

bilde

 

 

bilde

Er han ikke skjønn?

bilde

Her er det orden i galskapen.

bilde

 

bilde

See you in my dreams!

bilde

Link to post
Share on other sites

Tusen takk alle sammen! :thumbsup:

Det avgjørende for valget ble rett og slett sikkerhet og trygghet. Jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet hvordan det står til med mekking på tekniske ting. Jeg vet hvordan jeg åpner en tommestokk og justerer en skiftenøkket, det er ikke det, men det er lysten det skorter på.

Når det gjelder navnet Zitt, så er forklaringen som følger;

Z - Zitha

I - Inger

T - Teeny

T - Tor

som er husstandens medlemmer på to og fire bein.

 

Jeg vurderte El Classico, men den skal Barcelona og Real Madrid få beholde.

 

Flott at du fant igjen annonsen, finnarne, den var vekke herfra en tid.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt!

Med litt velvilje fra værgudene går det greit å hente båt selv om det er sent på året.

Hentet båt fra Stavanger 13 og 14 desember i fjor og hadde flatt hav hele veien.

 

Kvitsøy til Haugesund eller Langevåg er vel et greit mål for første etappen.

Vi tar det litt som det kommer. Jeg kan sette av en uke eller to, om så er, så det skal gå bra det.

 

 

Grattis! Må vel være Norges best utstyrte Scand classic. Hadde aldri tippet på en slik båt med den utstyrslisten din.

Jeg sa til selger at han burde gå ned i pris siden båten ikke hadde radar. Han lo så han skrek.

Kjekt med folk som har humor.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med en flott båt! :smiley: Jeg ser jeg har litt av en jobb forran meg i vibter hvis jeg skal få Biamen opp til samme standard... :giggle:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye Zitt! Morsomt å se en båt som ser så bra ut både utvendig og innvendig. Ble nermere opphisset av det elektriske anlegget og ryddigheten på innstallasjonene.... vakkert er det!

 

Nå er det bare å lene seg tilbake og vente på sommer og godvær :-)

 

Har foresten brukt samme metode som deg når det gjelder nick og båtnavn, tok et år før jeg fikk satt sammen bokstavene så det hørtes riktig ut i hue :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...