Bjørn Løvjomås Svart 6.November.2014 Link til dette innlegget Svart 6.November.2014 Tom å Zitt med bongotrommene å bølgegaranti. Spørs om jeg må ut på ny tur snart da. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 6.November.2014 Link til dette innlegget Svart 6.November.2014 Tom å Zitt med bongotrommene å bølgegaranti. Spørs om jeg må ut på ny tur snart da. :) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 6.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2014 Jeg kommer innom her i tide og utide og plager dere med oppdateringer om båtkjøpet på Kvitsøy! Her er et lite utdrag av kommunikasjonen jeg har hatt med selger: Selger, - Hei Tor, jeg vil bare bekrefte at pengene har kommet frem. Nå er det bare å vente på fint vær! Mvh XXXXX Kjøper, altså jeg, - Flott! Ja, jeg har veldig lyst til å vente på litt roligere vind, slik at første tur gir en god opplevelse. Max 10m/s. Jeg tenkte å ta turen i tre etapper, Kvitsøy - Haugesund - Stord - Os. Det vil sikkert dukke opp spørsmål før vi kommer, så jeg håper jeg kan ringe til deg. Mvh Tor. Selger, - Så klart. I tilfelle du tar turen over helgen, så kan jeg kjøre båten opp til Skudeneshavn for deg, så slipper du Boknafjorden, og det spiller ingen rolle hvilken helg du velger. Jeg skriver dette for å fortelle hvordan en selger kan opptre, og kanskje vi kan ha det som mal den dagen vi også er selgere av båt. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 6.November.2014 Link til dette innlegget Svart 6.November.2014 Gratulerer med en fin-fin " Dassiker " og velkommen i klubben God hentetur Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.November.2014 Link til dette innlegget Svart 6.November.2014 Hadde følt meg trygg med slik en båt selger. Tror ikke du får mye trøbbel med den båten Zitt. Kjempebra Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 7.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Gratulerer med en fin-fin " Dassiker " og velkommen i klubben God hentetur Takk skal du ha! Hadde følt meg trygg med slik en båt selger. Tror ikke du får mye trøbbel med den båten Zitt. Kjempebra Når en motor ser slik ut etter seks år, så forplikter det selvfølgelig. Der er jo ikke et støvkorn der, så her må jeg være flink å passe på den. Det skjer noe hele tiden, og nå viser det seg at jeg antagelig ikke kommer meg til Kvitsøy før tidligst torsdag/fredag neste uke. Men slik som det blåser nå så hadde det ikke vært aktuelt heller. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Vi skal passa på at du passer på denne Et flott syn er det Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 7.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Det høres betryggende ut, SoBo! Det er vel bare å melde seg på SoBo's motorakademi, først som sist. La oss starte med grunnkursets 1. kapittel: This is an engine! Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Trur ikkje det er altfor mange båtar frå 80-talet som har tilsvarande motorrom Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 La oss starte med grunnkursets 1. kapittel: This is an engine! He He 1.1: This engine is yellow, that is why it is not a Volvo. 1.2: The yellow is not a naturally aspirated engine. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 7.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Takk for all nyttig informasjon, SoBo! Da jeg kjøpte den Toyota Hiace jeg har, skulle selgeren til å åpne panseret for å vise meg noe. - Nei nei, bare lukk igjen det lokket, jeg skal aldri nedi der likevel!. Nå klarte du å spore opp en brukermanual til Vetus'n, og jammen ble jeg ikke sittende i hele går kveld å lese med stor interesse. Så det er håp for alle tydeligvis. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 (redigert) Så det er håp for alle tydeligvis. 1.3: Certainly it is. Litt slikt teknisk grunnkunnskap er alltid lurt å ha med seg i skipssekken. En liten oversettelse: 1.2: The yellow is not a naturally aspirated engine = This engine is turbocharged Redigert 7.November.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 7.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 En liten oversettelse: 1.2: The yellow is not a naturally aspirated engine = This engine is turbocharged Ja, der ser du! 1.1 var lett, men allerede på 1.2. ble der problemer. Jeg trodde det betød motor uten lunger. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 (redigert) He he. Det som godt er, er at classic`en har nytt gult hjerte. 1.4: Black box, can not record. But Yellow breathe through it Redigert 7.November.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 7.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 10.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 I dag står vekkerklokken på 6.00, men jeg stod opp kl 3.45. Hvorfor gjør den mannen det, spør du. Jo, fordi jeg skal til Kvitsøy å hente "nye"båten hjem, og sommerfuglene har reisefeber. Kystbussen går klokken 7.00 til Stavanger, taxi til Mekjarvik og er i båten klokken ca 15.00. 2Så kommer selger klokken 18.00 og vi går gjennom båten. Jeg tar en overnatting i båten på Kvitsøy, og starter opp tirsdag klokken 9.00. Første stopp blir Haugesund, spise, shoppe litt og en overnatting. Onsdag til Leirvik på Stord og torsdag hjem til Os. Hvis føreforholdene tillater det kan det bli forandringer undeveis, det ser jeg ikke bort fra. Jeg skal holde dere orientert og kommer innom fra tid til annen. Fruen, som absolutt burde vært med på turen, måtte dessverre melde avbud, så dette blir et solores. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord28cs Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Lykke til. Følger med! Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Godtur hjem, og lykketil, bruk tiden... Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
cosmic Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Riktig god tur. Værmeldingen er oppløftende. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Har du fått installert mAIS på mobilen så vi kan følge deg? P.S. God tur. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Lykke til. Oppdateringer forventes :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 10.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Sitter nå på buss nr 2 på vei til ferge nr 2. Været har virkelig tatt seg opp, og det ligger an til super tur i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Gratulerer med flott båt - og god tur hjem! Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 God tur Zitt :-) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 God tur og lykke til på ferden Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.