index Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Lykke til! Strålende vær i dag i alle fall.Og de neste par-tre dagene ser også veldig bra ut! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Zitt Svart 10.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Sitter nå og venter på ferge nr 3, til Kvitsøy. Den har nettopp fått fyllt tankene fra en tankbil(43000liter). Glad jeg har Scand Classic. Jeg får ikke lastet opp bilder fra mobilen, så det er mulige at de må komme senere, som et resymé. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Ta masse bilder underveis, så syr du det sammen til en reisebeskrivelse etterpå. Kjekt for oss, og kjekt for deg å ha for ettertiden! Men oppdateringer underveis vil vi ha, klart det! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Antilia Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Ønsker herren en god hjemtur!!! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
torbi Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Sitter nå og venter på ferge nr 3, til Kvitsøy. Den har nettopp fått fyllt tankene fra en tankbil(43000liter). Glad jeg har Scand Classic. Jeg får ikke lastet opp bilder fra mobilen, så det er mulige at de må komme senere, som et resymé. Vet du hvor ofte ferge bunkre på 43 000 liter.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
jørn Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Gratulerer med fin fin båt, den ser helt strøken ut! Jeg solgte min classic i sommer, og må si jeg fikk god pris når jeg sammenligner hva du gav for din strøkende. Du må ha gjort et kjempe kjøp! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 10.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Sitter nå og koser i båten etter tre timer med gjennomgang av båten sammen med selger, usedvanlig hyggelig person. Det dukker om nye ting hele tiden, bl.a. at jeg kan plugge 12volt utstyr rett i 4 av 10 stikkontakter pga av en fastmontert omformer. Toalettet gir meg valget mellom rett i sjøen eller i septik. Kanskje jeg husker alt en dag. Jeg takker for alle ønsker om en fin tur hjem. Boknafjorden hadde endel gammel sjø , men jeg tror/håper det blir bra til i morgen. Fruen har lovet å tromme i hele natt. ;-))) Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Yr melder om rolige forhold i morgen: Varsel for randaberg-Skudeneshavn i morgen kl 13. Sov godt i ny båt Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 God tur i morgen, du får nok en fin seilas hjem... Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 10.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Jeg har det ikke det med å sove så godt på nye plasser, men jeg tror det gjøres til skamme i natt! ;-) Jeg er litt spent på om jeg rekker Leirvik på Stord i morgen. Time will show! Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Hvis ikke du når Leirvik er Langevåg et greit alternativ. Det er vel ca 1-1,5 timer korter hvis ikke jeg husker feil. Med Langevåg som utgangspunkt er jo Nyleia et greit alternativ til Langenuen... Sitér dette innlegget Link to post
Skudenes Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 (redigert) Gratulerer så mye Zitt :-) Redigert 10.November.2014 av Skudenes (see edit history) Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Leirvik blir ofte rekna som omvei for folk på gjennomfart, de velger ofte Sagvåg og Nyeleia, i stedet for Langenuen. Men det er lite fasiliteter i gangavstand Sagvåg. Kiwi og en Taxaco. Men det ser såpass velstelt ut at det dukker neppe opp behov for delepåfylling underveis Skulle antagelser slå feil og du trenger noko forbi Stord så når du meg på pm, det ser ut som talpatalk sladrer videre til mobil uten særlig forsinkelse. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Zitt Svart 10.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Jeg får se hva jeg orker, Pluto9. Tusen takk, Skudenes! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 10.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Tusen takk, Sæbø, veldig snilt av deg! Problemet er at jeg kanskje kjenner duften av kinamat i Bømlafjorden, og da kommer jeg ikke unna Leirvik! ;-) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Om du kommer deg av gårde etter frokost burde Leirvik være høyst overkommelig i morgen. Er det mye gammel sjø ved Kvitsøy kan du evt gå øst til Boknasundet, nord sundet og inn Førdesfjorden til Røyksund. Da erdet rolig farvann resten av veien. En liten omvei, men fint er det. Lykke til uansett, og kos deg med kinamaten i morgen kveld. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
fluefiskeren Svart 10.November.2014 Link til dette innlegget Svart 10.November.2014 Gratulerer med ny båt!!! God tur i morgen, alltid spennende med første turen. som Sæbø sier, trenger du noe på din vei nordover er vi i Buavåg (Sveio Båtforening) klar med det du måtte trenge, lykkeønskninger får du uansett med:-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 11.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2014 Våken, uthvilt og klar for tur, men jeg synes det er litt for mørkt. ennå. Jeg har jo Garmin, men det er så liten skjerm på den at jeg er ikke sikker på at jeg ser deg jeg bør se. Jeg får ikke håpe jeg trenger noe hjelp, fluefiskeren, men du verden så snill dere er, og ikke minst hviken trygghet det gir! Fruen som sitter hjemme er også veldig glad for at jeg blir passet på! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.November.2014 Link til dette innlegget Svart 11.November.2014 Jeg ville ikke ha gått ut fra Kvitsøy i dette mørket nei! Trange sund og mange skjær der. Gi det en halvtime til, så begynner det vel å lysne. Veldig stille og fint i dag da, det blir nok en fin tur;-) Skal følge med på om jeg ser deg i Karmsundet i løpet av dagen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Zitt Svart 11.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2014 Rapport etter 30 minutter: finfin sjø, 14,1 volt, 2050 omdreininger, 6,5 knop, motor 80 grader, oljetrykk 3, 140 liter diesel, cola på flasken og 20,8 grader i kåken! Kan en kaptein ha det bedre? Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 11.November.2014 Link til dette innlegget Svart 11.November.2014 Her er situasjonsrapport fra sletta: østlig bris 4 sekundmeter, noe dønninger er det jo alltid, men ikke noe sjø foreløbig, og når vinden er som nå er det ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 11.November.2014 Link til dette innlegget Svart 11.November.2014 Kan en kaptein ha det bedre? Neppe! God tur ! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 11.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2014 Sletta, jeg kommer snart! :-)) Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 11.November.2014 Link til dette innlegget Svart 11.November.2014 God tur hjem Zitt Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 11.November.2014 Link til dette innlegget Svart 11.November.2014 Kan en kaptein ha det bedre? Helt perfekt Godt å se at du har kontroll på Yellow God tur videre. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.