Jump to content

"Wiking26ac" er historie, hva nå?

Zitt

Recommended Posts

Sitter nå og koser i båten etter tre timer med gjennomgang av båten sammen med selger, usedvanlig hyggelig person. Det dukker om nye ting hele tiden, bl.a. at jeg kan plugge 12volt utstyr rett i 4 av 10 stikkontakter pga av en fastmontert omformer. Toalettet gir meg valget mellom rett i sjøen eller i septik. Kanskje jeg husker alt en dag.

Jeg takker for alle ønsker om en fin tur hjem. Boknafjorden hadde endel gammel sjø , men jeg tror/håper det blir bra til i morgen. Fruen har lovet å tromme i hele natt. ;-)))

Leirvik blir ofte rekna som omvei for folk på gjennomfart, de velger ofte Sagvåg og Nyeleia, i stedet for Langenuen. Men det er lite fasiliteter i gangavstand Sagvåg. Kiwi og en Taxaco. Men det ser såpass velstelt ut at det dukker neppe opp behov for delepåfylling underveis :thumbsup: Skulle antagelser slå feil og du trenger noko forbi Stord så når du meg på pm, det ser ut som talpatalk sladrer videre til mobil uten særlig forsinkelse.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Om du kommer deg av gårde etter frokost burde Leirvik være høyst overkommelig i morgen. Er det mye gammel sjø ved Kvitsøy kan du evt gå øst til Boknasundet, nord sundet og inn Førdesfjorden til Røyksund. Da erdet rolig farvann resten av veien. En liten omvei, men fint er det. Lykke til uansett, og kos deg med kinamaten i morgen kveld.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Våken, uthvilt og klar for tur, men jeg synes det er litt for mørkt. ennå. Jeg har jo Garmin, men det er så liten skjerm på den at jeg er ikke sikker på at jeg ser deg jeg bør se.

Jeg får ikke håpe jeg trenger noe hjelp, fluefiskeren, men du verden så snill dere er, og ikke minst hviken trygghet det gir!

Fruen som sitter hjemme er også veldig glad for at jeg blir passet på!

Jeg ville ikke ha gått ut fra Kvitsøy i dette mørket nei! Trange sund og mange skjær der. Gi det en halvtime til, så begynner det vel å lysne. Veldig stille og fint i dag da, det blir nok en fin tur;-)

Skal følge med på om jeg ser deg i Karmsundet i løpet av dagen.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...