Jump to content

OpenCPN - gratis kartplotterprogramvare

Seastar

Recommended Posts

Du kan opprette et "Instrumentpanel" der du kan legge inn COG, SOG, posisjon og mye annet. Jeg har et slikt vindu oppe til høyre på skjermen, men jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det.

instrumentpanel.jpg.64f7c5cae9dc19e6c40031b847d8fb3c.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev for 12 timer siden:

Du kan opprette et "Instrumentpanel" der du kan legge inn COG, SOG, posisjon og mye annet. Jeg har et slikt vindu oppe til høyre på skjermen, men jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det.

Du hittar instrumentpanelen under inställningar/plugin/instrumentpanel, du får en ny ikon till till vänster som ser ut som en mätare, klicka på den så får du upp instrumentpanelen. Högerklicka i instrumentpanelen så kan du välja vad som skall visas.

Hälsningar Ove

Takk dere som kom med info om dette, da skal jeg prøve og gjøre det.
Har altid plaget meg med den mikroskriften nede der, nesten så det er helt ubrukelig om man ikke går for en gigaskjerm.
Kun en ren knopmåler hadde våre helt perfekt, men det finnes vel ikke.

• 5 uker senere...

Ny service utgivelse:

https://www.cruisersforum.com/forums/f134/opencpn-version-5-10-2-released-289278.html

OpenCPN Version 5.10.2 Released

OpenCPN Version 5.10.2 has been released.
This is a Service Release, updating and correcting several small issues with version 5.10.0

The installation downloads are available as follows:

Windows
MacOS
Packages are available at: https://github.com/OpenCPN/OpenCPN/r...Release_5.10.2

Ubuntu
Packages are available from the OpenCPN repo at: https://launchpad.net/~opencpn/+archive/ubuntu/opencpn

flatpak
Package is available from normal flatpuk update repos.

Debian bookworm, including rPI
OpenCPN v5.10.2 is not updated fully at the temporary repo "crabdance". The version available there identifies as "5.10.0" still, but contains most of the corrections already.
There will be no release of v5.10.2 on the crabdance repo.
The full release of v5.10.2 for Debian will soon be available from the official bookworm/backports repo. This will probably take a few days.

All of the corresponding opencpn.org website links will be updated soon.

Thanks
Dave

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...