Hulda Svart 15.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni Ja, vet hvor det kom opp. Alltid isfritt og fullt av ender og måker om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 15.Juni Del på Facebook Svart 15.Juni Hulda skrev for 13 timer siden: Jeg sitter nå i 'Sejlerstuen' på Tunø og skriver. Disse 'Sejlerstuene' finner man i en rekke havner i Danmark. En institusjon som er nokså fraværende i Sverige og Norge. Dette er rom i tilknytning til havnen. Der har man strøm, varme, kokemuligheter, oppvaskmuligheter, bøker er gjerne lagt frem, osv, osv. Et utmerket tiltak. Selv om det ikke finnes et entydig begrep for dette er dette noe man finner mange steder dersom man beveger seg på yttersiden av Norge og gjerne nordover. Noe Hulda med mannskap bestående av pensjonister med god tid godt kunne ha gjort. Om man velger en gjestehavn drevet av en av de mange båtforeningene langs kysten finner man ofte i tillegg til WC, dusj, vask, tørk og fungerende internett også oppholdsrom med TV og mange steder også kjøkken med kokemuligheter. Eksempler er Kuringvågen på Fosen, Sandnessjøen båtforening og Sleneset på Helgelandskysten. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 16.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni Ser man det @Brigg. Mine kunnskaper om Norge er nok svært begrenset til en liten flekk av Oslofjorden. Begrensningen gjelder for så vidt Sverige også. Her i Danmark blir også lysbåthavnene drevet av kommuner og lokale 'bådelaug', alt etter som. På Tunø er det vel Odde kommune som driver havnen. Jeg har aldri benyttet disse facilitetene. Det var en øyeåpner da vi deltok på en eskader i regi av Kryssarklubben i Limfjorden for en del år tilbake. Der tok vi i bruk slike rom i nesten alle havnene vi besøkte. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart Torsdag 16:17 Emnestarter Del på Facebook Svart Torsdag 16:17 Jess, vi var kommet til Tunø. Havnen er av variabel kvalitet. Og med variabel, så mener jeg variabel. Noe er veldig bra, noe er ikke fullt så bra. Og havnen trenger en ildsjel. For her var det i 2017 pallekasser med planter utplassert. Nydelig. Nå er pallekassene halvråtne og fulle av ugress. Fellesplasser med bygg og diverse, gror igjen. For her ute er det meget frodig. Så ikke tro at jeg mener at Tunø er et høl. Jeg kunne godt tenkt meg å bosatt meg her og sett på horisonten resten av livet. Mange er så facinert av Anholt. De har ikke vært på Tunø. Bilder: Over er krabbefiskebrygge for barn og voksne. Voksne kan godt være der alene. Men barn bør, for de voksnes sjelefred, være under oppsyn av voksne. Ikke alle båter er standard plastikk. De to på motsatt side av løpet kom plaskende inn i innerste havn, snudde rundt og la seg i innløpet. Dette er folk som kan håndtere sine fartøyer. Den hollandske er mer eller mindre åpen. Der bor de under bomteltet. Og sover inne i forskipet. Utrolig bred og flyter på duggen i gresset. Denne tyskeren, trimaran, kom sent om ettermiddagen. Ikke mulig for havnebetjenten å få kontakt med dem om bord. Vekk hele dagen etter. Plutselig hadde de dagens sticker på rekka. Og Hulda manglet sin. Og så var de brått vekk. Foran der igjen ligger det en 46 Targa. Den kom inn i et møkkavær. Mannen trykket på en knott, båten lå stabilt på millimeter'n midt i havnen mens de plukket frem fendere og greier. Og så gikk båten rolig og behersket sidelengs inn til bryggen: Så kom drømmebåten, for mange, svak for dem jeg også: Den kom inn, snurret rundt på en femøring og la seg helt innerst. Nå må vi ha litt natur. Tunø er meget frodig. Naturligvis ikke alt like striglet. Men det er mange av denne typen bindingsverhus. Ikke ett eneste med stråtak som jeg kunne finne. Men det er tydelig at det ikke har vært et fattig samfunn her ute. Store felter med kaprifol: Skogholt av epletrær: Vi gikk omtrent 3/4 av øya på langs. Vi tok ikke med vann å drikke. I og med at vi nå er 78 år om en måneds tid, bør man ha kontroll på væskebalansen. Så vi feiga og snudde. Det er veier som går gjennom tette skogholt av løvskog, og veier som liksom forsvinner inn i evigheten: Denne er asfalt vei. Men det er også en gressvei: Vi måtte etter hvert forlate drømmeøya. Men været var som vanlig ikke på lag: Vi mååå ikke. Vi kan vente, inntil et visst nivå. Men slike 'ruller' som dette her- trekker vi over luken og tar det med ro. Vanskelig å få til noe her ute med elendig internettdekning og vanskelig telefon. Mulig dette kun gjelder Telia.dk. Neste stopp ble Grenaa. Det er ikke en plass vi finner som noe spesielt. Kun et kostbar mellomlanding. Vi var der kun en natt, eller ble det to netter. Hvoromalt, en lys formiddag med god værmelding dro vi ut med kurs nordover. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart Torsdag 16:50 Emnestarter Del på Facebook Svart Torsdag 16:50 Værmeldingen var ikke utdelt positiv. Vi hadde Bagenkop som første 'nødlanding', ikke veldig realistisk. Neste var Hals. Bak oss kom et kobbel tyske seilere, seks båter. På innsiden av oss lå to båter som havnet i et bedre vindfelt, og ville komme inn en time før oss. Deretter ville vi være en hel bande som ville komme inn samtidig. Bilde fra kysten mellom Grenaa og Bagenkop: Her er en rad klinter av kalk, vesentlig. Det hadde vært interessant å kunne gått langs disse strendene. Dette er jo kalken av døde skalldyr og andre. På innsiden er det store løvskoger. Så da vi kom rett før innseilingen til bestemte vi oss for at vi ikke ville være del av denne stressen med så mange båter inn i en trang havn samtidig. For, sammenlignet med moderne hutigseilere, manøvrer Hulda mer som en skøyte. Og sterk vind gjør det ikke bedre. Så etter et skippermøte, med Admiralen, besluttet vi å sette kursen mot Sæby. Der var vi sist gang i 2017. Vinden var forenom tvers. Og den øket på. Det kom tykke skybanker ut fra land, med litt regn og enda mer konsentrerte vindkuler. Så vi tok to rev, og raste videre. Og ble slått ned: 30 grader krengning for Hulda er veeeldig mye. Det er rekka i vannet, nesten. Og det skjer ikke ofte. Etter 13 timer etter Grenaa var jeg nokså kjørt. Vi kom inn til havnen, dreide brått SB og la oss langs denne kaien her. For dere som skal hit, ikke legg dere her. Forrige gang vi var her, var denne kaia full av måkemøkk, krabberester og milliarder av spyfluer. Nå har havnen spylt bryggen. Men ta en nærmere titt på den nederste horisontale lekten. Den hang og slang i 2017 også. Og det stikker ut lange bolter som kan ta liv av den tøffeste glassfiberbåten. Ikke legg dere her. Man kan heller gå BB og legge seg her: Men det er litt røffe forhold. For de som liker å ligge mellom to påler, så er det drøssevis av plasser. Så da jeg satt med morramedisinen, knakket det på riggen. Der var en blid herremann med el.sparkesykkel og betalingsterminal. Og ville ha penger. Vi hadde ikke betalt. Forklarte at vi kom inn i natt, litt hvit løgn. Det ble akseptert. Og at jeg ville også ha havnekort, ville komme bort innen en times tid. Helt greit, og mannen suste av gårde. Gikk inn og betalte. Langsmed havnekontoret er det en kai. Stakk inn og spurte damen bak diske om vi kunne fortøye der. "Det må i gern". Så da flyttet vi Hulda hit: Like etter kom det to båter til inn her. Det virker som om folk stopper lenger ut, og ikke tror det lar seg gjøre å gå inn hit. Dette er havnens desiderte kremplass. Mer senere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arne Henriksen Svart Torsdag 20:55 Del på Facebook Svart Torsdag 20:55 4 hours ago, Hulda said: Neste stopp ble Grenaa. Det er ikke en plass vi finner som noe spesielt. Kun et kostbar mellomlanding. Vi var der kun en natt, eller ble det to netter. Flotte bilder! Det jeg husker av Grenaa fra henteturen min var at jeg tok sjansen på å legge meg longside rett innenfor moloen, selv om det sto strengt reservert 14-16m båter :-) Og et ganske nedslitt serviceanlegg hvor jeg tok turens kaldeste dusj, november og uoppvarmet rom var en tussig kombinasjon. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart Fredag 06:12 Emnestarter Del på Facebook Svart Fredag 06:12 Til tross for oppgraderinger for rundt 10 år siden, virker det som om etterfølgende vedlikehold er nokså variabelt. For eksempel Sæby Havn har en gjeng ansatte, havnen og området rundt er godt ivaretatt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart Lørdag 14:16 Emnestarter Del på Facebook Svart Lørdag 14:16 Da får vi fortsette. Artig at det er så mange som leser det jeg skriver. Kanskje ikke teksten er det som fenger mest, men uansett er bilder artig. Så noe mer fra Sæby: Huset over er et rekke hus, nr. 17 A og B. Rekkehus er ikke noe nytt. Dette må være fra attenhundreogknekkebrød en gang. Mer hus: Gårdsplass fra 1624: Og inni en slik gårdsplass var inngangen til en liten bondegård. Ville ikke ta bilde, ble litt for påtrengende. Bildene er fra litt rundt omkring. Alt er like velholdt. Det er også noen grøntområder/parker som ligger inn under Sæby Havn. Like velholdt hele veien. Det er så strigla at jeg begynner å få dårlig samvittighet når jeg tenker på hvordan det må se ut hjemme i Son. Og så har man ikke måttet legge asfalt over alt. Det er flere gater og plasser der man har beholdt det gamle veidekket. Og der man har begrenset biltrafikken til dem som bor der, eller skal levere varer. Inne i en del av gårdsplassene finner man disse minihusene: Får meg til å tenke på at i Norge hadde man i gamledager eldhus på gårdene. Plasser der man hadde mer fyr enn hva som trengtes til vanlig matlaging/oppvarming. Disse husene var gjerne plassert i litt avstand fra øvrig bygningsmasse. Hopper litt, Det ene fortøyningstauet hadde rykkdemper av god kvalitet: En morgen hang gummidingsen og svingte fritt på tauet: Så nå er den i søpla. Tauet blir også brukt som rykkavlaster for ankeret. Og når vi bakker ankeret inn med 2000 rpm, så drar det noe jævlig. Da skal det mer enn et slapt kulingkast til for at ankeret skal slippe. Nå har vi ankret forskjellige plasser. Og avdriften har vært null med vår 32 kg Bruce-kopi. Og akseltetningen som begynte å lekke da vi raste sydover i Storebælt; har ikke lekket ett eneste drypp siden den fikk et hjelpende strips for å holde sine tydeligvis slitte lepper inn mot akslingen. Intensjonen er at akslingen skal ut neste sommer i forbindelse med landsetting. Da lagrer jeg dette, og så kommer en bolk til fra Sæby. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart Lørdag 14:35 Emnestarter Del på Facebook Svart Lørdag 14:35 Artig: Enda en gammel gate: Ingen som stikker av med denne sjakkelen. Her er det ikke snakk om å sjakle inn en moring. Her kan sjakkelen være moring: Her er Hulda sett fra havnekontoret, blomster og beplantninger over alt, ikke noen råtne pallekasser med ugress her: Så da var det farvel til Sæby for denne gang. Hvis helsen holder, kommer vi tilbake: Det var sånn omtrent blikkstille. Etter hvert kom det en liten lufting, slik at genoaen bidro med et par knop i riktig retning. Det er vel rundt 20 NM fra Sæby til Læsø Østerby. Ble vár en hvit baugsjø langt bak oss. På kurslinjen vår kom 'krigsskipet' som er avbildet lenger opp ut fra Sæby i 25 knop. Informerte Admiralen at vi trolig ville få besøk. Men skipet brakk av og passerte oss: Jeg gikk tilbake i loggen. Vi var i Sæby tilbake i 2011. Den gangen var karakteristikken av havnen 'et overpriset møkkahøl'. Slik er det ikke lenger. I dag er det virkelig en flott havn. Med unntak av den kaien der vi landet første natten. Selv der de de har satt ned 'de helvetes pælene', er det på pælene skilter som viser lysåpning og hvor langt pælene er plassert fra brygga. Om det ikke er noen der, så går det ikke å legge seg langsetter. Man har strukket tau fra hver påle og inn til land. Men som over, det er nokså mange plasser der man kan ligge langsetter. Longside for noen, alongside for dem som vil ha det på engelsk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dennrick Svart Lørdag 18:34 Del på Facebook Svart Lørdag 18:34 Artig med Grenaa. Jeg mener det var der det var et akvarium vi var på. I 2003. Det var veldig flott, og eldstemann var 2,5 år. Etter mange timer der reiste vi hjem til huset vi hadde leid et stykke unna (Skodshoved strand). Det var uvanlig stille i baksetet, og han sov ikke, men tenkte. Etter en stund kom spørsmålet: "Har fisker ører?" Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post Share on other sites More sharing options...
lurvetass Svart Lørdag 18:57 Del på Facebook Svart Lørdag 18:57 dennrick skrev 23 minutter siden: Artig med Grenaa. Jeg mener det var der det var et akvarium vi var på. I 2003. Det var veldig flott, og eldstemann var 2,5 år. Etter mange timer der reiste vi hjem til huset vi hadde leid et stykke unna (Skodshoved strand). Det var uvanlig stille i baksetet, og han sov ikke, men tenkte. Etter en stund kom spørsmålet: "Har fisker ører?" Herlig 😁👍 Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Svart Lørdag 20:00 Del på Facebook Svart Lørdag 20:00 Og hva var svaret? (Finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar?) :) Sitér dette innlegget https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
tacan Svart Lørdag 20:08 Del på Facebook Svart Lørdag 20:08 tobixen skrev 4 minutter siden: Og hva var svaret? (Finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar?) :) Dårlig med visuelle ører, men ja høre kan dem Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dennrick Svart Lørdag 20:30 Del på Facebook Svart Lørdag 20:30 Det var mammaen som kokte sammen et svar. Jeg husker desverre ikke hva det var. Mitt inntrykk derfra var å være nære haier med store tenner. Sønnen min har alltid sett ting i andre perspektiver. Han ble utstyrt med kamera, og tok bilder av legomenn på rare steder. Jeg tror barn ser på ting annerledes enn det vi gjør Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart Lørdag 21:17 Emnestarter Del på Facebook Svart Lørdag 21:17 Arne Henriksen skrev On 20.6.2024 at 22.55: Flotte bilder! Det jeg husker av Grenaa fra henteturen min var at jeg tok sjansen på å legge meg longside rett innenfor moloen, selv om det sto strengt reservert 14-16m båter :-) Og et ganske nedslitt serviceanlegg hvor jeg tok turens kaldeste dusj, november og uoppvarmet rom var en tussig kombinasjon. Jeg leste gjennom gamle log'er. Vi var i Grenaa første gang ettersommeren 2011. Da var det møkkete dusjer og den første 10-kroningen gikk til å få nesten lunk i dusjvannet. Det er i hovedsak ingenting som har forbedret seg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart Søndag 07:18 Emnestarter Del på Facebook Svart Søndag 07:18 Joda, akvariet virker til å kjøre som vanlig. Det kunne kanskje hatt fordel av litt TLC utvendig. Hele området kunne hatt bruk for litt TLC, brodekket til broen over bekken er reparert med sponplater over flere år. Hvorav noen går i oppløsning. Hele området er for nedadgående. Og ikke kjøp frosne varer på den nærmeste butikken, det vi fikk hadde vært tint og frosset igjen. Så videre, i full fart, vi må hjem så snart som mulig, vi er allerede et par uker på etterskudd. I forrige bok forlot vi Sæby. Her er Læsø rett forut: Litt vanskelig å se, men tro meg, GPS'en sier at vi er på rett vei. Og skyveluken har begynt å lekke. Luken var i utgangspunktet ment som en provisorisk greie for 20 år siden. Den erstattet en kryssfinnér som ble holdt nede av fire tvinger. Grønn var platen. Så da landet vi her: Litt forklaring. Fra der vi ligger og til høyre er det gjestehavn. Langsetter og påler. Vi hater påler, får det ikke til. For at Admiralen skal kunne komme på land, er vi nødt til å bakke inn. Og komme så nær at det kan skrittes i land. Vi er tross alt 78 år. Så rett ned til høyre for oss ser man noen store haller. Den største er slipp der man kan ta inn de største fiskebåtene som er i havnen her. Da vi var her i 2022 lå det en sprukken skøyte langs veggen på hallen. Nå er den vekk. Materiallageret på baksiden av hallen, med et utvalg eik, er vekk. Alt er stengt og lukket. Ikke mer aktivitet. Rett nedenfor Thorsen Fisk pleide vi å ligge kailangs tidligere. Nå er dette mer en fiskerihavn. Havnen helt til høyre er forbeholdt fiskere. Zoomer man inn på utstikkeren rett ned for Thorsen Fisk, ser man et stort tak. Det var tidligere oppholdsrom for seilere og festlokaler. Nå er det tomt. Fremdeles er det dusjer og toaletter der. Nede på brygga, på nedsiden av Thorsen Fisk var det et lite serveringssted. Det er stengt og er til salgs. Men alt er ikke bare ræva. Ting har flyttet på seg. Ute på tuppen av fiskerimoloen, den som buer mot venstre nedenfor Thorsen, har septiksug (slangen er budet forsvarlig fast, trolig ikke fungerende) og diesel: Merk at dette er GTL, som gjerne koster et par/tre kroner mer pr. liter. Og kursen er i dag 1,5 i NOK disfavør. Samme gjelder for svensker. For Hulda koster det NOK 12000 å fylle tanken. Sånn omtrentelig. Det er mye penger. For oss. Admiralen er alltid nervøs for at vi ikke skal få plass. Hittil har det ikke skjedd at vi ikke sklir, vel sklir og sklir, i hverfall banker inn i kaia sideveis: Så er kom vi i lett fralandsvind. Rett inn mot kaia, gassa BB, gikk sideveis med bruk av propwalk og baugpropell. Mannen som eier cabincruiseren foran baugen så ut som han skulle få hjerteinfarkt. Slang ut et spring, ga BB ror og tomgang forover. Der lå vi limt til kaia. Det er ikke hver gang det klaffer. Den store hallen med falmet rødfarge er det tidligere nevnte slippen. Det sorte til høyre er redningsstasjonen. Den lange, røde bygningen er boder for de lokale, den var der ikke i 2022. Sett den andre veie: Der ser man en gedigen lekeplass med masse nytt utstyr som klatregreier, trampoliner, etc. I bakgrunnen servicebygg, restaurant, bil/sykkelutleie, havnekontor etc. etc. På molosiden av havnen blir det nå lagt ut noen hundre meter ny flytebrygge: Pr. i dag er den ikke tilgjengelig, men jeg vil anta at den vil være oppe innen et par uker. Borti enden er innløpet til havnen. Nå skal vi ta gratisbussen over til Vesterø Havn. Fremdeles gratis buss her på øya. Mer senere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart Søndag 19:51 Emnestarter Del på Facebook Svart Søndag 19:51 Da må jeg fortsette her. For i morgen er turen over, da blir vi utenfor internet til vi kommer til Strömstad. Vi traff denne her i 'yrkeshavnen': Møt Ole av Holmestrand. For de som husker langt tilbake. Det var en kar som satte seg fore å bygge en stål seilbåt av skrapjern. Maste ble av en lyktestolpe. Og her er båten, 24 år senere. Og her har Ole bodd i 24 år. Båten har vært på kanalene i Europa. Han måtte ta ned masten. Kran var ikke greia. Han laget en krybbe, fant frem vinkelsliperen. Og da ikke trengte masten i krybba lenger, fant han frem sveisen. Og der står masten nå. En story til. Som jeg minnet Ole om. I 2011 lå båten akkurat her. Jeg snakket med daværende havnesjef, som ville ha den forbannnede båten bort. Ole fortalte meg i går at han hadde ringt ned hit og spurt hvor mye han skyldte i havneleie. "Ingenting" var svaret, "kom og hent det forbannede båten!" Ole kunne fortelle at slippen slett ikke er død. Kommunen har overtatt eiendommen og leier den ut. Det er noen yngre folk som ikke satser på trebåter lenger. Men kommer til å drive videre innen mer moderne materialer, motorer etc. Så det er bra. Ellers er disse nokså forlatte, for dem som har vært her tidligere: Her kunne jeg ikke se noen aktivitet. Og her er den siste røkte fjesingen historie, og eiendommen er lagt ut for salg. Et bilde av havnen der vi ligger by night: Merk trappene av grå granitt som fører opp til øvre nivå. Her har man sveiset inn en kanal på undersiden av rekkverket og lagt inn LED som lyser opp trinnene. Alle innhakk med benker/bord/grill er også lyst opp. Svenske havner til tredobbelt pris ligger lysår etter. Bussen på Læsø er gratis. Vi tok en tur over øya til Vesterhavn. På veien denne bygningen her: Tatt gjennom bussvinduet. Ser ut som Ringo Starr før han klippet håret. Ellers er man vant med vanlige stråtak. Lurer på om ikke dette taket er av tang/sjøgress. Hvorom alt, vi (Admiralen) besluttet å spise ute i dag. Prisene på restaurantene med utsikt over havnen var mettende bare å lese prisene på menyen. Så vi spaserte 10 minutter innover veien. På venstre siden etter at vi hadde passert Brugsen til høyre: Her tok vi inn og stilte innehaversken noen inkvisitoriske spørsmål om matens tilberedelse. Jeg er, bokstavelig talt, drittlei av mat som er prefabrikert og kjørt gjennom en mikro. Jeg er allergisk, heftig, mot '-oler'. Det er stoffer som ender 'ol', som tyggegummi navn Stimorol. Jeg driter lim i to døgn etterpå, veldig plagsomt. Nok drittprat. Damen forsikret at her var alt laget fra bunnen av. Pronto!! Så da bestilte vi: Og avsluttet med: I bakgrunnen kommer Admiralens eblekage glidende. For de som kommer hit, plassen aspirerer til Michelin og prisene er spiselige. Innredigert storY: Admrialen bestilte 'irsk kaffe', damen bak disken ble dessorientert. Begynte å fikle med vanlig kaffe. "Nei, nei", brøt jeg inn, "Irish Coffee". Grep fatt i en flaske Tullamore Dew. Ahhh, sa damen. Kaffen var snøvlende god. Jeg har blitt så feit. Og denne kaffen hjalp til i så måte. Så var det bussen tilbake. Og da vi kom til Hulda, fant vi at det hadde lagt seg en 18 tonn svensk motorbåt med et hyggelig par på utsiden av oss. Som skal stå opp veldig tidlig i morgen. For da lover Windy grønn vind fra syd. Som midt på dagen blir null vind midt utpå, for så å fortsette grønn nordover svenskekysten. Hvis det ikke var noe mer? Da stenger vi butikken for denne gangen. Hvis jeg ikke kommer på noen flere artigheter. Jeg har sikkert 100 bilder fra denne turen. Og en drøss med minner. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.