Emilpettersen Svart 28.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2015 mye jobb å bytte dieselpumpa? etter min mening må problemet være i den.. syns det kommer så utrolig lite diesel ut av dyser når disse løsnes.. Sitér dette innlegget Link to post
Emilpettersen Svart 28.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2015 har nå testet en dæsj med startgass også.. men den tenner fortsatt ikke gitt.. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 28.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2015 (redigert) Det er en kar som selger en del deler til denne motor på finn. Mener han hadde pumpe til 500 kroner! Synes det er rart at du ikke skal få start på denne. Og spesielt hvis du har prøvd startgass! Edit: her er linken: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=56039396&sub_category=1.90.30&q=md+21&category=0.90&sort=0&product_category=2.90.30.340&ref=fas&searchclickthrough=true Redigert 28.Februar.2015 av Mr_Stian (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 28.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2015 Pumpe=750 Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 28.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2015 Tror ikke det er pumpen når det kommer diesel til dysene. Kjenner du markant endring i motstanden etter hvor svinghjulet er hvis du forsøker å tørne motoren for hand? hvis ikke kan det være en ventil som har "grodd" fast i åpen stilling. Dette kan du få et hint om hvis du sveiver for hånd, og sikkerhet i hvis du åpner toppdekselene og kikker på ventilene når du sveiver. De skal komme like langt opp, og det skal ikke bli mer enn en liten millimeter slakk mellom ventil og vippearmen som presser ned ventilen. Sitér dette innlegget Mons Link to post
TMe Svart 28.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2015 Studer veldig nøye innlegg #45. Det som "Shons" beskriver er veldig bra. Se også #29 Eventuelt får du bite i det sure eplet og hyre inn en fagmann. Motoren gikk tidligere så feilen ligger nok i manglende innsprøytning eller gløding. Forutsetter at batteri og starter er OK slik at motoren får nok turtall når den skal starte. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 28.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2015 Om diesel returen går inn på filteret er vel det ofte ein luftfabrikk.Ville prøvd med diesel direkte til pumpa fra kanne.Den skulle ha starta med startgass Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Hva sier amperemeteret når du setter på glødingen? Har du prøvd det? Ikke bytt dieselpumpe før du er helt sikker på at det er den..... Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Mener vi målte 10,5v når glødingen var i drift. Mulig det kan være en ide å sette strøm rett på pluggene utenom reelet og motstanden(?). Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Hvis det er originale plugger så må disse ha den motstanden da jeg mener disse er 9 volt. De vil uansett brenne opp hvis en setter 12 volt for lenge på de. Sitér dette innlegget Link to post
Emilpettersen Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 hva kan være galt, når den ikke tenner selv med startgas? for meg virker det helt rart.. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Ta av ventildekselet å senat alt er ok med ventilene. (kjør motoren på starteren) Virker som det ikke er komp. her. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Emilpettersen Svart 2.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 dette begynner og bevege seg ut av mitt kompetansenivå. så nå tror jeg at jeg må gi tapt.. må få tak i noen proffe her. ellers blir det moring av den.. så får båtlivet starte neste sommer istedet..... Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 Kan du ikke legge ut en liten filmsnutt av oppstartsforsøk da? Vi som driver med motorer hører fort om du har null komp eller ikke. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Emilpettersen Svart 2.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 Skal prøve Sitér dette innlegget Link to post
Emilpettersen Svart 2.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 https://www.youtube.com/watch?v=VSm4O0wK3Jk&feature=youtu.be her er det en snutt som viser min motor som ligger i koma... Sitér dette innlegget Link to post
Emilpettersen Svart 2.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 væsken som skvulper nede i innsuget der. er rester av WD-40 som jeg prøvde å antenne :) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 Hadde du prøvet med startgass eller bare WD-40? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Emilpettersen Svart 2.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 har prøvd startgass også. men det turte jeg bare en liten dæsj av.. i frykt for at den skulle tære vekk all smøring, og ødelegge noe. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 (redigert) Prøv å dusje med startgass inn i innsuget samtidig som du kinner. (to manns jobb) Den må få muligheten til å suge til seg gassen. Siden du har demontert innsuget, prøv å dusje startgass rett inn i stussene i toppen Prøv å veksle på sylindrene. Redigert 2.Mars.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Emilpettersen Svart 2.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 har prøvd sammens med fattærn... Sitér dette innlegget Link to post
Emilpettersen Svart 2.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 Prøv å dusje med startgass inn i innsuget samtidig som du kinner. (to manns jobb) Den må få muligheten til å suge til seg gassen. Siden du har demontert innsuget, prøv å dusje startgass rett inn i stussene i toppen Prøv å veksle på sylindrene. har også prøvd alle hullene. merkelig at den ikke tenner.. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 Skru av toppdekselet (fire muttere midt oppå dekselet). Kinn og se at vippetøy/ ventiler ser ok ut. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Emilpettersen Svart 2.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 jeg har ikke turt det ennå :) i frykt for hva som kan hoppe ut å gå til dundas når jeg åpner. Motor innvendig har jeg aldri plukket på.. men der er det altså bare og skru opp, og få jekket den opp. å der skal jeg se at det hopper å spretter når jeg kinner? (hvis alt er ok) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 Løs mutterene på dekselet og løft det opp. Ingenting som spretter veggimellom. Kan henge litt i pakningen. Trekk og bikk i påfyllingslokket så kommer det. Dette er en V8, men prinsippet er det samme. ( du har jo en halv åtter) https://www.youtube.com/watch?v=U2WtSDW8l-0 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.