Jump to content

'Ny' Polar 29AC med MD21B, vil ikke starte, finner ikke matepumpen


Emilpettersen

Recommended Posts

Det er en kar som selger en del deler til denne motor på finn. Mener han hadde pumpe til 500 kroner!

 

Synes det er rart at du ikke skal få start på denne. Og spesielt hvis du har prøvd startgass!

 

Edit: her er linken: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=56039396&sub_category=1.90.30&q=md+21&category=0.90&sort=0&product_category=2.90.30.340&ref=fas&searchclickthrough=true

Redigert av Mr_Stian (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tror ikke det er pumpen når det kommer diesel til dysene.

Kjenner du markant endring i motstanden etter hvor svinghjulet er hvis du forsøker å tørne motoren for hand?

hvis ikke kan det være en ventil som har "grodd" fast i åpen stilling. Dette kan du få et hint om hvis du sveiver for hånd, og sikkerhet i hvis du åpner toppdekselene og kikker på ventilene når du sveiver. De skal komme like langt opp, og det skal ikke bli mer enn en liten millimeter slakk mellom ventil og vippearmen som presser ned ventilen.

Mons

Link to post
Share on other sites

Studer veldig nøye innlegg #45.

 

Det som "Shons" beskriver er veldig bra.

 

Se også #29

 

Eventuelt får du bite i det sure eplet og hyre inn en fagmann.

 

Motoren gikk tidligere så feilen ligger nok i manglende innsprøytning eller gløding.

Forutsetter at batteri og starter er OK slik at motoren får nok turtall når den skal starte.

Link to post
Share on other sites

Prøv å dusje med startgass inn i innsuget samtidig som du kinner. (to manns jobb)

Den må få muligheten til å suge til seg gassen.

Siden du har demontert innsuget, prøv å dusje startgass rett inn i stussene i toppen

Prøv å veksle på sylindrene.

Redigert av SoBo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Prøv å dusje med startgass inn i innsuget samtidig som du kinner. (to manns jobb)

Den må få muligheten til å suge til seg gassen.

Siden du har demontert innsuget, prøv å dusje startgass rett inn i stussene i toppen

Prøv å veksle på sylindrene.

har også prøvd alle hullene. merkelig at den ikke tenner..

Link to post
Share on other sites

jeg har ikke turt det ennå :) i frykt for hva som kan hoppe ut å gå til dundas når jeg åpner. Motor innvendig har jeg aldri plukket på..

men der er det altså bare og skru opp, og få jekket den opp. å der skal jeg se at det hopper å spretter når jeg kinner? (hvis alt er ok)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...