NidelvSigmund Startet 22.Februar.2015 Del på Facebook Startet 22.Februar.2015 Her er at bilde av båten slik den så ut da jeg kjøpte den. Sliten Kalesje og falma gardiner. Kalesje er på vei og gardinene skal jeg prøve å farge. Begynte med å pusse ned treverket ute i cockpiten Har også vaska og malt opp under dørken og bak i båten Før vasking og maling: Etter vask og maling: Ble veldig fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 22.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Skal også bytte gammel motorromsisolasjon etter som den som er der nå har sett bedre dager. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Fine greier... Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
jcjohansen Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Så bra ut:) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Er det en båndsliper du bruker for å slipe ned? Skal begynne med treverket selv til uka, og lurer på om denne maskinen duger til en slik jobb? Jeg kommer ikke til å bruke maskinen til noe annet enn å slipe ned treverk i båten, så å kjøpe noe voldsomt state-of-the-art-utstyr til flere tusenlapper ser jeg ikke noen vits i ... http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Slipemaskin/Bandsliper-75-x-533-mm-17222/ Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Janoho Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Det er en plansliper det er bilde av. Båndsliperen blir nok for grov og vil ødelegge teakfineren. Har selv hatt hell med skarp maleskrape og varmluftpistol. Vil fraråde malingsfjerner, det funker men er noe griseri. Uansett er det noe som tar tid så sett av :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Det er en plansliper det er bilde av. Båndsliperen blir nok for grov og vil ødelegge teakfineren. Har selv hatt hell med skarp maleskrape og varmluftpistol. Vil fraråde malingsfjerner, det funker men er noe griseri. Uansett er det noe som tar tid så sett av :-) Der ser du -jeg vet null og niks om slikt! :-) Men da blir det altså en plansliper jeg skal kjøpe... Da har jeg i alle fall unngått den første tabben! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
jcjohansen Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Å Vær forsiktig så du ikke tar for mye på finer platene;) Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 22.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Pequod: Hvis du bare skal bruke det til båten ville jeg kjøpt disse to var jeg deg: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Slipemaskin/Plansliper-93-x-230-mm-170261/ http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Slipemaskin/Slipemaskin-105-W-17004/ Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 22.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Lurer litt på hva dette her kan være? Litt dårlig bilde men den står under benke på høyre side framfor toalettrom. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Det er nok "sensor' til ekkoloddet Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Ser det går en ledning ned der men var det ikke noen som nevnte at der skal være stusser til septiktank i gulvet? Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 22.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Sensor til ekkoloddet er bakerst i båten ;) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Pequod: Hvis du bare skal bruke det til båten ville jeg kjøpt disse to var jeg deg: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Slipemaskin/Plansliper-93-x-230-mm-170261/ http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Slipemaskin/Slipemaskin-105-W-17004/ Takk for tips! Hva slags grovhet har du brukt når du har slipt? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Kronidiot Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 Lurer litt på hva dette her kan være? Litt dårlig bilde men den står under benke på høyre side framfor toalettrom. Det er nok til ekkolodd ja. Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 23.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 Det er ikke det, ekkolodd fLerkendal er bakerst i båten. Kan ta et bilde denne uka for å "bekrefte" det. Ledningen som stikker opp er kappa og går ikke til noe. Kanskje en gammel føler? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 Ja, er nok til et gammelt ekkolodd som er tatt bort Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 Moro å se Nidelver som blir tatt vare på:) Gjorde mye av samme jobben for noen år siden. Bare se på linkene i signaturen min:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
NidelvSigmund Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Pequod: jeg brukte 120. Anbefaler å ikke bruke Biltema sitt sandpapir. Det er dårlig. Kjøp heller på Maxbo eller byggmax eller Carlsen fritzøe e.l Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Jeg ville gått for den "strykejern"-varianten som sliper. Lettere å komme til i kriker og kroker. Men vær forsiktig! Det er vel mye laminat i Nidelven og sjiktet på toppen er ikke nødvendigvis så tykt. Fort gjort å slipe gjennom. Det er ikke så fint. KK Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 26.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 I dag har jeg vært i snekkerverksted til mormor å pakka 1. Strøk på platene inne i båten. I imorgen blir det 2. Strøk og kanskje 1. Strøk i cockpiten. Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 26.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Autokorekt retter alt på padden min... Det skal være snekkerverkstedet til morfar og selvfølgerlig "lakka" istede for "pakka" Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Det hadde vært mer imponerende om mormor hadde snekkerverksted, som du skrev først. Pen teak. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
NidelvSigmund Svart 26.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Hehe... Mormor har vært sløyd lærer og kan en del ho også! Teaken ble bra med litt ny lakk på ja! Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Teaken ble jo meget bra! Holder på med det samme selv, men tar bare litt om gangen slik at jeg ikke mister vårsesongen.... ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.