Jump to content

Småfiks og oppgraderinger på Nidelv 24


NidelvSigmund

Recommended Posts

I dag har jeg tatt andre strøket på platene i snekkerbua og tatt første strøket ute i cockpiten. Resultatet blir veldig bra. Beklager for dårlige bilder. Lakken er egentlig matt, med det synes ikke så godt her. Syns når den er tørr.

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Du demonterer altså ikke i cockpiten, men pusser og lakker rett på? Jeg haddei utgangspunktet tenkt at alt måtte demonteres?

 

Noe av treverket ser helt fint ut og trenger egentlig bare noen nye strøk. Vil det bli fargeforskjell hvis jeg velger å slipe ned noe og bare lakke andre?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har hatt en liten økt i båten i dag. Lenge siden sist siden jeg ikke hadde penger å bruke... Kjøpte en plate med kryssfiner, en lengde med impregnert lekte, tec7 og noen skruer. I sommer røk feste som holdt fast kjettingen til roret fast så det ikke skulle få overslag. I dag fiska jeg det med å ta en lenge med lekte på hver side av lekte som var der fra før. Limte med tec7 og skrudde det fast. Borra hull til en stor bort og skrudde den på plass så den skulle holde fast kjettinga.

 

bilde

 

Begynte også med å fornye sittegruppa bak i båten som jeg måtte ta fra hverandre for å få ut tanken når jeg skulle rengjøre den. Kappet til plater og skrudde fast. Glemte og ta flere bilder, men skal inn en tur imorgen også. Da håper jeg å bli ferdig med sittegruppa. Flere bilder kommer!

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Sigmund: Har sett gjennom tråden din etter tipset du la inn i tråden til Knude. Ikke helt bra kotyme å "kuppe" tråder på den måten som det blir sagt, men jeg er sikker på at Knude tilgir deg :smiley:

 

Uansett. Du skriver at du er 16 år og ønsker tilbakemeldinger. Vi har en 20-åring som dasser rundt her i huset, og har friskt i minne det å ha en 16-åring i huset. Hvis jeg hadde hatt en 16-åring i huset med den motivasjonen og "driven" du utviser hadde jeg klappet i hendene til fingrene tok fyr! Så stå på, dette blir bra :yesnod: Hvis du har spesielle spørsmål som dukker opp kan det kanskje være lurt å starte en egen tråd om det, da kan det hende du får kjappere og bedre tilbakemeldinger. Bare det ikke blir for mye...

 

Lykke til videre med oppussingen, stå på :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Da begynner sittegruppa bak og bli ferdig.

 

bilde

 

bilde

 

Har også fjærne takluka for at den skal få en oppgradering. Skal bytte ut eller stelle fint med det gamle treverket på den. Skal også få metallet i den til å skinne så man kan speile seg i det!

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...