Nevermind Startet 13.Mars.2015 Del på Facebook Startet 13.Mars.2015 Ventetiden er over, og Nirvana (ex. Framtia) skal endelig seiles til sin nye hjemmehavn. Vi starter i morgen. Været ser lovende ut for de neste dagene, alt er på plass, og vi skal bare ha en natt i havna først. Jeg regner ikke med å bruke så veldig mye tid på denne hentetråden da jeg regner med at vi stort sett vil være slitne og trette etter en lang dag ute på sjøen, men noe oppdateringer, og noen bilder vil jeg komme med. Mars mnd. kan være værhardt, men det kan også være veldig fint så jeg tror vi vil få oppleve litt av det meste som værgudene måtte ha å komme med. Nirvana har AIS for de som måtte ønske å se hvor vi er. På bildet ser vi havnen på Storsand, Oscars Borg til venstre og Drøbak på andre siden av sundet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinbåt Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 God tur! Blir artig å følge dere på turen nordover:) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Fantastisk! Rigtig god tur på det, der vel må siges at være en drømmetur! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Spennende med tur på denne årstiden, men hvis dere blir like heldige med været som vi var på turen fra Molde til Oslo i fjor, så blir det helt rått. God tur :-) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 (redigert) Ønsker Nirvana med mannskap lykke til og god seilas fra Drøbak til Bodø! Dere får søke havn når det stormer som verst og nyte turen i maksvær. Håper dere får en fin hentetur og mange fine naturopplevelser langs vår spennende kyst. Dette må vel være den lengste hentetråden så langt? Lykke til! Redigert 13.Mars.2015 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Det var ikke småtteri nei! Hvor lang tid er det planlagt å bruke på en slik tur? Lykke til, håper dere får en flott tur! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Ønsker dere all mulig hell og lykke på turen! Og du, ikke svikt oss, vi vil har masse bilder og tekst! Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 eksskipperen har den store glede av å slå følge til Tjøme, men det skal nok bli litt vemodig å se dere seile videre helt på egen hånd... Her er AIS-info: http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:10.59945/centery:59.66003/zoom:8/mmsi:257977170/shipid:309762 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Nevermind Svart 13.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Starten på turen ville sikkert blitt bedre hvis jeg hadde tatt med kartbrikkene til min Garmin 720... Skulle ikke tilfeldigvis være noen som har en å låne bort for noen dager til jeg får sendt ned mine, og som er i området Storsand/Drøbak? Vi har iPad med Navionics, og papirkart så det er ikke krise, men det er j... ergelig. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 kartbrikke er ordnet Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Nevermind Svart 13.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 God tur. Skal følge med. Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Dette blir spennende å følge med på, bra det ordnet seg med kartbrikke, litt bilder og oppdateringer underveis må du ta deg tid til :-) God tur Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Kenneth82 Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Gratulerer med ny båt og riktig god tur :) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 (redigert) Gikk ut og inn til Storsandhavna i går og så at det var ganske så lavt vanne. Hørte på havnas Facebookside at det var dere som hadde problemer med å komme dere ut. Regner med at dere lå midt i løpet til innseilinga. Jeg så tråden her om dagen at dere skulle gå fra Drøbak. Så ligger dere i stedet på vakre Hurumlandet. Det blir jo noe helt annet, tør jeg antyde. God tur oppover når høytrykket slipper litt av taket på vannstanden. Redigert 14.Mars.2015 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Framtia Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 nå er vi igang ? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bodehode Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Ser dere fosser fram i nesten 8knop, i den farten er det ikke langt hjem :-) Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Popeye70 Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Flott sistetur for avtroppende kaptein, med silkeføre og god fart. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Horten Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 8,6 knop, ja. Synd å selge en så rask og god båt, Framtia. ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
tobixen Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Ser ut til at selger har forlatt skuta nå? :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Framtia Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 ja, sitter nå på bussen etter en flott dag med fire trivelige karer. Vemodig å se skuta dra videre uten meg. God seilas videre!!! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Nevermind Svart 14.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Takker for en fin dag Framtia, og ønsker deg lykke til med "nye Framtia". dagen startet litt før kl. 7 i morgest når en kamerat kom innom og tok en runde under vannlinjen med skrubb slik at vi skal få best mulig fart på båten? Vi hadde som det ble nevnt lengre opp problemer med å komme oss ut av havnen i morgest da det var uvanlig "mye" lavvann. Kjølen var nedi leirebunnen et par ganger, men det var så vidt vi kjente det i båten så ingen skade. Jeg fikk meg en inspeksjonsrunde i makten mens vi ventet på mere vann mellom kjøl og bunn. Når vannstanden var stor nok kom vi oss ut, og vi har hatt fine vindforhold. Vi fortsetter nå sørover etter å ha satt av ex-skipperen :-) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Ser dere fosser fram i nesten 8knop, i den farten er det ikke langt hjem :-) Nei, det går sannelig unna! Sant nok ikke like raskt som politibåten "Vekteren" som tok seg en tur fra Oslo til Kristiansand tidligere i dag, men allikevel ... åtte knop, det er noe jeg bare kan drømme om i min båt. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Zitt Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Nei, det går sannelig unna! Sant nok ikke like raskt som politibåten "Vekteren" som tok seg en tur fra Oslo til Kristiansand tidligere i dag, men allikevel ... åtte knop, det er noe jeg bare kan drømme om i min båt. Jeg registrerte 9,1knop utenfor Slagentangen, og det er notert som ny personlig rekord. Og det er noe jeg kan bare drømme om i min båt, eller kanskje ikke rette veien i Saltstraumen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.