Jump to content

Hentetråd Drøbak - Bodø.


Nevermind

Recommended Posts

Ventetiden er over, og Nirvana (ex. Framtia) skal endelig seiles til sin nye hjemmehavn. Vi starter i morgen. Været ser lovende ut for de neste dagene, alt er på plass, og vi skal bare ha en natt i havna først. Jeg regner ikke med å bruke så veldig mye tid på denne hentetråden da jeg regner med at vi stort sett vil være slitne og trette etter en lang dag ute på sjøen, men noe oppdateringer, og noen bilder vil jeg komme med. Mars mnd. kan være værhardt, men det kan også være veldig fint så jeg tror vi vil få oppleve litt av det meste som værgudene måtte ha å komme med. Nirvana har AIS for de som måtte ønske å se hvor vi er. På bildet ser vi havnen på Storsand, Oscars Borg til venstre og Drøbak på andre siden av sundet :-)

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Ønsker Nirvana med mannskap lykke til og god seilas fra Drøbak til Bodø! Dere får søke havn når det stormer som verst og nyte turen i maksvær. Håper dere får en fin hentetur og mange fine naturopplevelser langs vår spennende kyst. Dette må vel være den lengste hentetråden så langt?

Lykke til! :flag_bp:

Redigert av navid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

eksskipperen har den store glede av å slå følge til Tjøme, men det skal nok bli litt vemodig å se dere seile videre helt på egen hånd... :sad:

 

Her er AIS-info: http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:10.59945/centery:59.66003/zoom:8/mmsi:257977170/shipid:309762

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Starten på turen ville sikkert blitt bedre hvis jeg hadde tatt med kartbrikkene til min Garmin 720... Skulle ikke tilfeldigvis være noen som har en å låne bort for noen dager til jeg får sendt ned mine, og som er i området Storsand/Drøbak? Vi har iPad med Navionics, og papirkart så det er ikke krise, men det er j... ergelig.

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Gikk ut og inn til Storsandhavna i går og så at det var ganske så lavt vanne. Hørte på havnas Facebookside at det var dere som hadde problemer med å komme dere ut. Regner med at dere lå midt i løpet til innseilinga.

Jeg så tråden her om dagen at dere skulle gå fra Drøbak. Så ligger dere i stedet på vakre Hurumlandet. Det blir jo noe helt annet, tør jeg antyde.

God tur oppover når høytrykket slipper litt av taket på vannstanden.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Takker for en fin dag Framtia, og ønsker deg lykke til med "nye Framtia". dagen startet litt før kl. 7 i morgest når en kamerat kom innom og tok en runde under vannlinjen med skrubb slik at vi skal få best mulig fart på båten? Vi hadde som det ble nevnt lengre opp problemer med å komme oss ut av havnen i morgest da det var uvanlig "mye" lavvann. Kjølen var nedi leirebunnen et par ganger, men det var så vidt vi kjente det i båten så ingen skade. Jeg fikk meg en inspeksjonsrunde i makten mens vi ventet på mere vann mellom kjøl og bunn. Når vannstanden var stor nok kom vi oss ut, og vi har hatt fine vindforhold. Vi fortsetter nå sørover etter å ha satt av ex-skipperen :-)

Link to post
Share on other sites

Nei, det går sannelig unna! Sant nok ikke like raskt som politibåten "Vekteren" som tok seg en tur fra Oslo til Kristiansand tidligere i dag, men allikevel ... åtte knop, det er noe jeg bare kan drømme om i min båt.

Jeg registrerte 9,1knop utenfor Slagentangen, og det er notert som ny personlig rekord. :thumbsup: Og det er noe jeg kan bare drømme om i min båt, eller kanskje ikke rette veien i Saltstraumen. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...