Jump to content

Hentetråd Drøbak - Bodø.


Nevermind

Recommended Posts

Vi har dratt inn til Stavern, og drar videre i morgen tidlig. Har hatt fantastisk bra vær i dag, og vinden har vært veldig bra. God vindretning, og hverken for mye eller for lite vind. Farten har vært jevnt god hele veien, og for meg som har erfaring fra en HR 352 er det morsomt å se at vi kan få såpass fart uten at det må blåse kuling. Legger med et bilde fra jeg var i mastetoppen på morgenen mens vi ventet på at vannstanden skulle stige nok til at vi kom oss ut av havnen, og et par bilder tatt rett før solen gikk ned når vi var på vei inn mot Stavern. Ha en fin kveld alle sammen :-)bilde

Link to post
Share on other sites

Har vært og fått oss noe å spise nå. En tur på butikken i morgen, og så tror jeg vi går for Haugesund hvis været blir som meldt. Det blir en lang dag, og natt, men så får vi heller hvile ut litt i Haugesund :-) Fin video BMF. Vi har en GoPro ombord, og satser å få noen gode klipp vi og etterhvert, men kanskje ikke fullt så heftig.

Link to post
Share on other sites

Det er ikke så veldig langt til Bodø med en så rask båt og en er mange timer hver dag på havet. Har ikke kart her, men tipper en dag Haugesund Bergen, to dager Bergen Ålesund, 4 dager Ålesund Bodø. Krever 16 timers dager og at man ikke blir værfast. Har venner som har seilt lofoten - oslo på 2 uker, vesentlig tregere båt, lå fortøyd hver natt, andre venner Oslo Bodø 1 uke, men da gikk de døgnet rundt i omtrent like rask båt. Ti dager er realistisk, heller ingen grunn til å bruke kortere tid, det er en fantstisk fin kyst, kjipt å seile forbi uten å få den med seg.

 

Medvind og sol. Dette ser jo ut som en drømmetur.

Link to post
Share on other sites

Vi har planlagt inntil 2 uker, inkl. 2-3 dager værfaste. Har hatt en fantastisk start på turen, og håper egentlig at det tar to uker, men er også forberedt på å måtte forlate båten hvis vi ikke er hjemme innen neste fredag. 7-8 knop i øyeblikket med en kurs på 210 grader. 9 m/s vind fra øst. Vinden kunne gjerne kommet mere fra sør, men med retningen på bølgene vil jeg si forholdene er perfekte for nok en fin dag på sjøen :-)

Link to post
Share on other sites

6 timer siden forrige signal. Ref tidligere innlegg antas det å skyldes begrenset rekkevidde på AIS'en (klasse B), kombinert med at det er mange steder som er utenfor dekningen til MarineTraffic. De burde vurdere å supplementere med mAIS slik at vi kan følge litt bedre med :-)

 

Ser forøvrig at de brukte litt tid før de la ut i dag morges, proviantering som tok tid? :-)

Link to post
Share on other sites

Passert Lindesnes nå. Fine forhold. 3 meter bølger, 4-5 i perioder med de kommer på skrå bakfra. Avtagende nå. Gikk langt sør, og har vært oppom 13 knop på det meste. Får komme med noen bilder når jeg får tid til å sette meg ned med Mac'en.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...