Jump to content

Hentetråd Drøbak - Bodø.


Nevermind

Recommended Posts

Tenkte sende deg en melding Framtia å spøre hvorfor du bytter båt når Arconaen gjør 16 knop i 20 sekundmeters vind, men vi har et stykke igjen til vi når 15. Vinden og bølgene avtar nå som vi går nærmere land, og det passer i grunn godt. Gjør vel 7 knop nå med 2 rev i storseilet, og fokka innrullet :-)

Link to post
Share on other sites

150 nautiske på loggen fra vi forlot Kristiansand for 20 timer siden. Har sovet litt på skift i natt, og fortsetter utover dagen, men tar vel en liten stopp i Haugesund for å toppe vann- og dieseltank. Kan ikke være mange literen vi har brukt, men det er greit å toppe opp når muligheten er der.

Link to post
Share on other sites

Snart Bergen. Bra driv nordover. Nord for Bergen anbefaler jeg en eller annen "straumen". Fin kanal, også hurtigbåtene går der. Husker ikke eksakt navn, tipper noen andre kan hjelpe. Sol og vindstille lenger nord på vestlandet inne i en fjord. Været lenger ut kan være forskjellig.

Link to post
Share on other sites

Når er estimert passering av Ålesund? -må jo nesten forsøke å komme seg utpå fjorden og knipse et bilde. -men jeg må vel ha rask lukkertid på kameraet, med den farta Nirvana kan holde!

 

( så har jeg et påskudd for å bli ferdig med dieseltank reparasjonen)

Link to post
Share on other sites

Takker så mye for alle komentarer. Det ble ganske nøyaktig 234 nautiske på loggen fra vi forlot Kristiansand til vi ankom Bergen. Tiden ble 31 timer, men vi kjørte de siste 6-7 timene innaskjærs på motor. Lite vind en periode, og batteriene måtte lades. Turen i natt var fantastisk. Stjerneklar himmel, en del fiskebåter som lå i området Egersund, en kamerat som kom ut med supplyskip og hilste på, for ikke å glemme alle lydene inne i båten som helt klart sa at her gikk det fort unna. Maks hastighet vi kunne se var 13,8 knop, og da hadde vi fokka inne, og 2 rev i storseilet. Ca. 20 sekundmeter vind. I morgen har vi ingen klar plan, men vi byter ut deler av mannskapet i Ålesund på fredag så hvis det er forhold for det er det mulig at det blir neste stopp. Litt morsomt at jeg på forhånd hadde kjøpt Havneguiden fra Lindesnes til Bergen for vi passerte alle havnene frem til vi fortøyde ved Zachariassenbryggen i Bergen, og den kjenner jeg godt nok til å kunne finne uten havneguide. Legger ved et stemningsbilde fra Bergen nå i kveld :-)bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...